اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255121
تاریخ انتشار: 1397/07/30 22:43
مصطفی المدنی چهار ساعت پس از ورود گروه ۱۵ نفره از درِ اصلی به داخل کنسولگری، در حالی که لباس‌های جمال خاشقجی را به تن کرده و عینک و ریش جعلی دارد، به همراه یک همدست از دری که در پشت ساختمان کنسولگری قرار داشت، خارج می‌شود.

عصرجهان-دوربین‌های مداربستۀ سطح شهر استانبول، تصاویر مردی را ثبت کرده‌اند که در همان روز ناپدید شدن جمال خاشقجی، در اطراف ساختمان کنسولگری عربستان و همچنین در سطح شهر استانبول دیده شده است.


این مرد که مقامات ترکیه هویت او را «مصطفی المدنی» اعلام کرده‌اند یکی از اعضای گروه ۱۵ نفره‌ای است که مظنون به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی هستند و تنها لحظاتی قبل از ورود از پیش برنامه‌ریزی شدۀ آقای خاشقجی به کنسولگری عربستان، وارد ساختمان کنسولگری شده‌‌اند.
بنا بر اعلام مقامات ترکیه، پس از کشته شدن خاشقجی، از مصطفی المدنی که ۵۷ سال سن دارد و تقریبا هم قد و هم‌سن خاشقجی ۵۹ ساله است، برای فریب و به عنوان بدل این خبرنگار استفاده شده است.
او چهار ساعت پس از ورود گروه ۱۵ نفره از درِ اصلی به داخل کنسولگری، در حالی که لباس‌های جمال خاشقجی را به تن کرده و عینک و ریش جعلی دارد، به همراه یک همدست از دری که در پشت ساختمان کنسولگری قرار داشت، خارج می‌شود.
دوربین‌های مداربسته همچنین در همان روز، تصویر دیگری از مصطفی المدنی را با همان لباس‌ها، این بار در نزدیکی مسجد آبی استانبول به ثبت رسانده‌اند.


کارشناسان ترکیه به کمک فناوری تشخیص چهره، علاوه بر مصطفی المدنی که حدود ۱۰ سال از دیگر اعضای تیم ۱۵ نفره عربستان سعودی بزرگتر است، چهرۀ صلاح التوبیدی رئیس پزشکی قانونی عربستان را نیز در میان اعضای این گروه ۱۵ نفره، در حال ورود به ساختمان کنسولگری شناسایی کرده‌اند.
یکی از مقامات ارشد ترکیه می‌گوید: «احتمالا زمانی که مصطفی المدنی لباس‌های خاشقجی را پوشیده، این لباس‌ها هنوز گرم بوده است.»
هنوز مقامات سعودی به این خبر و استفاده از یک بدل برای گمراه کردن دیگران واکنشی نشان نداده‌اند.
ریاض پس از مدتی طولانی که هرگونه دخالت در ناپدید شدن جمال خاشقجی را رد می‌کرد، سرانجام اعلام کرد که این روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی در جریان یک درگیری در داخل کنسولگری کشته شده است.
پس از آن نیز یکشنبۀ گذشته عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که «قتل» جمال خاشقجی یک «اشتباه بزرگ» بوده است. او افزود که آنها نمی‌دانند جسد او کجاست.

منبع/



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*