اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255125
تاریخ انتشار: 1397/07/30 23:31
نستهن مقدم شهردار مرکز استان که چند روز پیش به دلیل آتش‌سوزی در جمعه بازار به همراه 7 عضو شورای شهر به دادستانی احضار شده بود با ابراز رضایت از این احضار چنین وانمود کرد که حاضر است همانجا بماند تا وضعیت جمعه بازار تعیین تکلیف شود.

عصرجهان-در ششمین نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلف از جمله تنش شدید آبی در یکی از شهرهای استان عنوان شد.
نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ظهر امروز در چند دستور کار برگزار شد.
در این نشست که به ریاست استاندار برگزار شد ابتدا گزارشی در خصوص آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته ارائه شد.
در نشست امروز که ششمین نشست ستاد بحران در سال جاری به شمار می‌رفت از سوی مدیرکل بحران استانداری عنوان شد که که آتش سوزی‌ها پارسال 117 مورد بود که 751 هکتار را در برگرفت و امسال با کاهشی محسوس به 71 فقره رسید که در برگیرنده 437 هکتار از جنگل ها و مراتع استان بود.
در نشست امروز همچنین از زبان مسوولان منابع طبیعی شنیده شد که تنها 20 درصد از اراضی که در سال‌های اخیر زیر پوشش بلوط کاری قرار گرفته بود به ثمر نشسته است!.
در گزارشی که هواشناسی در نشست امروز ستاد بحران استان ارائه داد مشخص شد که در آبان ماه هم بارندگی چندانی در استان نداریم و در آذرماه بارندگی در حد نرمال است و دی‌ماه هم چندان چنگی به دل نمی‌زند و انتظار بارندگی‌های خوب در بهمن و اسفند باید داشت.
اما یک بخش مهم دیگر که در نشست امروز مطرح شد مربوط به مشکلات آب آشامیدنی شهرهای استان بود که از زبان لدنی‌نژاد مدیرعامل آب شهری استان عنوان شد در حال حاضر چهار شهر دچار تنش آبی هستند و این گونه که معلوم است شهر باشت بیش از همه شهرهای استان با مشکل شدید تنش آبی مواجه شده است.
در این نشست طبق گفته فرماندار و مدیر آبفا اکنون تنها یک چاه آب شهرستان در مدار قرار دارد و بقیه خشک شده‌اند و چاه‌های آب کشاورزی را اجاره کرده‌اند تا آب مورد نیاز مردم تامین شود.
اما مهم‌ترین قسمت این نشست مربوط به موضوع جمعه بازار یاسوج بود که شهردار با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی تنها تعطیلی را راه چاره برون رفت از مشکل فعلی دانست.
نستهن مقدم شهردار مرکز استان که چند روز پیش به دلیل آتش‌سوزی در جمعه بازار به همراه 7 عضو شورای شهر به دادستانی احضار شده بود با ابراز رضایت از این احضار چنین وانمود کرد که حاضر است همانجا بماند تا وضعیت جمعه بازار تعیین تکلیف شود.
شهردار یاسوج از استاندار درخواست کرد که به دلیل فقر مالی که بیشتر غرفه‌داران جمعه بازار دارند تمهیدی اندیشیده شود تا بتوانند از سوبسیدی استفاده کنند که به وسیله آن غرفه‌داران توانایی خرید غرفه در جمعه بازار جدید را با قیمت مناسب داشته باشند.
استاندار هم قضیه را فرسایشی ذکر کرد و گفت که نباید به وضعیت کنونی خوشبین بود چرا که هر لحظه امکان دارد حادثه‌ای به مراتب سخت‌تر و خطرناک‌تر از آتش سوزی اخیر دامنگیر جمعه بازار شود که دیگر کسی یارای مقابله با آن نیست.
کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری هم در این نشست اعلام کرد که از غرفه‌داران تعهد گرفته شده که از 9 صبح تا 5 عصر فعالیت داشته باشند و وظیفه نگهبانی هم با خودشان است و هر اتفاقی بیفتد خودشان باید پاسخگو باشند و جابجایی را هم تقبل کرده‌اند.
در نشست امروز همچنین اعضای نشست توافق کردند که سال آینده کسی در حاشیه رود بشار برنج‌کاری نداشته باشد و باید از کشت‌های جایگزین مثل زعفران و کلزا استفاده شود/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*