اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255135
تاریخ انتشار: 1397/08/02 12:24
در بیست و یکمین دوره انتخابات شورا های دانش آموزی استان خوزستان عنوان شد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز: انتخابات شورای دانش آموزی می تواند فرصتی مناسب در جهت تمرین دموکراسی و نهادینه کردن آن در بین قشر عظیم دانش آموزی باشد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز، علیرضا مسرور صبح روز سه شنبه 1 آبان ماه 97 در بیست و یکمین دوره انتخابات شورا های دانش آموزی با اشاره به مراحل برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی وشرح وظایف، گفت:


انتخاب اعضای شورای دانش آموزی به صورت 3 مرحله مدرسه ، استانی و کشوری که همان پارلمانی ومجلس است براساس شناخت وتوانایی دانش آموزصورت می گیرد.
وی درعین حال شورای دانش آموزی را یک شورای صنفی ومشورتی دانست وافزود: شورای صنفی به معنی پذیرش مسئولیت یک کار و فعالیتی است ومشورتی به معنی با نگاه مدیر به مشکل نگاه کند و در صدد حل آن تلاش کند.
رئیس سازمان دانش آموزی استان خوزستان توجه به انتخاب اصلح و آزاد را بسیار امر مهمی برشمرد و ادامه داد: انتخابات آزاد وعادل می تواند بر افزایش عزت نفس وتصمیم گیری منطقی دانش آموزان تأثیرگذارباشد وآنان را آماده پذیرش مسئولیت های مدرسه نماید.
مسرور شورای دانش آموزی را محل تجلی خودباوری وارتقاء تفکرخلاق وتعاون دانست و گفت: شورا یک شعارنیست بلکه یک آرمان برای انسان های است ، زیرا که در قرآن ودین مبین اسلام به فعالیت های همراه با مشورت سفارش بسیار شده است وآن را محل هم افزایی فکری وتفکرخلاق خطاب می کند.
وی در پایان ضمن تشکر از حضورپرشور دانش آموزان دراین انتخابات گفت: شورا مکانی برای رشد وتربیت دانش آموزان مسئول وتوانمند برای پیشرفت و توسعه آینده کشوراست که امیدوارم امسال هم مانند سال های گذشته کرسی های هئیت رئیسه پارلمان دانش آموزی را کسب کنیم.
انتخابات شورای دانش آموزی تجلیگاه فرهنگ دموکراسی است
سید جاسم موسوی اصل: انتخابات شورای دانش آموزی می تواند فرصتی برای تجلی فرهنگ دموکراسی در بین قشر دانش آموزی ایجادکند.
بنا به همین گزارش سید جاسم موسوی اصل مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز صبح روز سه شنبه 1آبان ماه 97 در بیست و یکمین دوره انتخابات شورا های دانش آموزی با اشاره به اینکه انتخابات شورای دانش آموزی نماد تمرین دموکراسی است افزود:  انتخابات شورای دانش آموزی می تواند فرصتی مناسب در جهت تمرین دموکراسی و نهادینه کردن آن در بین قشر عظیم دانش آموزی باشد
وی ادامه داد: توجه به برگزاری انتخابات درست و صحیح؛ زمینه را برای حضور دانش آموزان خوزستانی در سطح پارلمانی ایجاد می کند و حضور دانش آموزان خوزستانی در سطح هیئت رئیسه و ریاست مجلس دانش آموزی نشان از توانایی بالای هوش و استعداد بچه های استان است.
مدیر آموزش وپرورش ناحیه 1 اهواز در ادامه دامنه فعالیت شورا ها را در حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ادبی و تربیتی برشمرد و تصریح کرد: فعالیت شما عزیزان در حوزه های مختلف نشان از رشد وتعالی فکری است که ان شاء الله امسال هم با علم بر این مسئولیت بتوانیم الگو و اصول مطالبه گری یک شهروند خوب را در مدرسه وجامعه به نمایش بگذارید.
موسوی اصل انتخابات با شعار همبستگی، همدلی و یکرنگی همراه است ، خاطر نشان کرد: شوراهای دانش آموزی نمادی از همدلی برای تقویت مشارکت خرد جمعی وتفکر خلاق درجهت کاهش موانع ومشکلات آموزشی است.
وی در پایان برتصمیم گیری و برنامه ریزی همراه با خرد جمعی تأکید کرد و گفت: حضور سبز شما در شورای مدرسه می تواند نقش یک پل ارتباطی بین دانش آموزان ومربیان و اولیائ باشد و نقش مسهل کننده مشکلات آموزشی و تربیتی را درمدرسه ایفاء کند.
گفتنی است؛ انتخابات شورای دانش آموزی با حضور مسئولین استانی و ناحیه ای برگزارشد و در پایان از زحمات دانش آموزان و مربیان تقدیر و تشکر شد.



بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*