اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255150
تاریخ انتشار: 1397/08/04 13:29
"صلاح خاشقجی" با اصرار و در خواست "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا به مقامات سعودی، عربستان سعودی را ترک و وارد واشنگتن شده است.

"صلاح خاشقجی" فرزند ارشد "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار مقتول سعودی دیروز – پنج‌شنبه- به همراه خانواده خود وارد واشنگتن شده است.

به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان، یک منبع نزدیک به خانواده خاشقجی با اعلام این خبر از ورود این شهروند دوتابعیتی سعودی- آمریکایی به پایتخت آمریکا خبر داده است.

طبق اعلام دو منبع نزدیک به خانواده خاشقجی که نخواستند نامشان افشا شود، صلاح به همراه خانواده‌اش با ورود به واشنگتن، به مادر و سه خواهر و برادر خود که در آمریکا اقامت داشتند، پیوسته است.

سفر فرزند ارشد خاشقجی به آمریکا در حالی صورت گرفته که چند ماه پیش مقامات دولت سعودی او را ممنوع‌الخروج کرده بودند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا از مقامات سعودی خواسته بود اجازه خروج فرزند خاشقجی از عربستان سعودی و ورود او به آمریکا را بدهند.

سه‌شنبه هفته جاری ملک سلمان پادشاه سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد او با فرزندان خاشقجی از جمله صلاح دیدار کرده و از او دلجویی کردند. نحوه این دیدار حرف و حدیث‌های زیادی برانگیخت و بسیاری از رسانه‌ها بردن فرزندان خاشقجی به دیدار با متهم  به قتل پدرشان – محمد بن سلمان" را شرم‌آور دانستند.

صلاح خاشقجی فردای دیدار با پادشاه و ولیعهد سعودی در ریاض، به آمریکا عزیمت کرده است.

ورود پسر خاشقجی به پایتخت آمریکا

گفتنی است "جینا هاسپل" رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) روز پنج شنبه – دیروز- نتایج یافته‌های سفر اخیر خود به ترکیه را درباره پرونده قتل خاشقجی را به دونالد ترامپ انتقال داده است. گفته می‌شود او در ترکیه فایل صوتی شکنجه و قتل جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول را شنیده است.

دادستان سعودی دیروز با تایید برنامه‌ریزی قبلی برای قتل خاشقجی در کنسولگری سعودی، از مجازات همه عوامل این قتل خبر داده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*