اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255187
تاریخ انتشار: 1397/08/08 18:44
دانمارک با طرح ادعاهای بی‌اساس، ایران را به تلاش برای انجام یک عملیات ترور در خاک این کشور علیه مسئول شاخه گروه تروریستی "الاحوازیه" متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانمارک در ادامه فضاسازی اخیر اروپایی‌ها علیه کشورمان، ایران را به تلاش برای انجام یک عملیات ترور در خاک این کشور برای هدف قرار دادن یک معارضِ عرب متهم کرد.
در همین ارتباط، فین بورچ اندرسون، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت دانمارک ساعاتی پیش در یک کنفرانس خبری مدعی شد که دستگاه اطلاعاتی ایران در پی ترور مسئول شاخه گروه جدایی‌طلب عربِ «الاحوازیه» در دانمارک بوده است.
 وی با اعلام خنثی شدن این توطئه ادعایی گفت پلیس دانمارک هفته گذشته یک شهروند نروژی ایرانی‌تبار را که در حال عکسبرداری از محل اقامت این معارضِ عرب بوده، دستگیر کرده است.
اندرسون اما در ادامه اضافه کرد که شهروند نروژی دستگیرشده پس از حضور در دادگاه اتهام همکاری با یک سرویس اطلاعاتی بیگانه برای انجام عملیات ترور در خاک دانمارک را تکذیب کرده است.
همزمان با این ادعا، آندرس ساموئلسون، وزیر خارجه دانمارک نیز در صفحه توئیتر خود با "غیرقابل قبول" عملیات نسبت داده شده به ایران گفت دولت دانمارک به این اقدام تهران پاسخ خواهد داد و در حال حاضر در حال مذاکره با شرکای اروپایی خود در این باره است!
در ادامه، وزارت خارجه دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور «مرتضی مرادیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران را در ارتباط با انجام «فعالیت‌های غیرقانونی» در خاک دانمارک برای نشست با مدیر دفتر سیاسی این وزارتخانه احضار کرده است.
ادعای تلاش ایران برای انجام عملیات ترور در خاک دانمارک در ادامه فضاسازی کشورهای اروپایی علیه کشورمان مطرح می‌شود. یازدهم تیرماه سال جاری نیز پلیس بلژیک (اینجا) اعلام کرد دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار که به ادعای آنها قصدِ سفر به فرانسه برای حمله به همایش منافقین در پاریس را داشتند، دستگیر کرده و در خودروی آنها یک بمب دست‌ساز حاوی ۵۰۰ گرم ماده منفجره TATP کشف کرده است!



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*