اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255219
تاریخ انتشار: 1397/08/12 21:16
آن طور که از نشانه‌های اولیه برمی‌آید، ترکیه جزو هشت کشوری خواهد بود که قرار است از تحریم نفتی ایران معاف شوند، اما این موضوع روز دوشنبه روشن خواهد شد.

عصرجهان-وزیر بازرگانی ترکیه می‌گوید تکلیف نهایی معافیت کشورش از تحریم نفتی ایران روز دوشنبه آینده معلوم خواهد شد.


رخسار پکان روز شنبه ۱۲ آبان با اعلام این مطلب گفت: «آن طور که از نشانه‌های اولیه برمی‌آید، ترکیه جزو هشت کشوری خواهد بود که قرار است از تحریم نفتی ایران معاف شوند، اما این موضوع روز دوشنبه روشن خواهد شد.»
پیش از سخنان خانم پکان، همکار دیگر او در کابینه از معافیت ترکیه خبر داده بود. فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روزجمعه اعلام کرده بود این کشور اطلاعاتی دریافت کرده که بر اساس آن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف شده است. وی با این حال گفته بود که نامه مکتوبی در این زمینه از آمریکا دریافت نکرده است.
ترکیه که عضو ناتو است، وابستگی شدیدی به واردات نفت دارد و کشور همسایه‌اش ایران یکی از مهم‌ترین تأمین‌کنندگان انرژی این کشور است. دسترسی و نزدیکی جغرافیایی، کیفیت خوب و قیمت پایین نفت ایران از جمله امتیازاتی است که ترکیه نمی‌تواند به راحتی از آن چشم بپوشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک «منبع صنعتی» در ماه پیش گفته بود که ترکیه بسیار پیش‌تر از آغاز تحریم‌های جدید علیه ایران به دنبال فروشنده دیگری برای نفت مورد نیاز خود بوده، اما همچنان ترجیح می‌دهد که مقداری از نفت خود را از ایران تأمین کند.
آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود که هشت کشور از تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران معاف می‌شوند. این کشورها می‌توانند به طور موقت به واردات نفت از ایران ادامه بدهند.

منبع/Euronews



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*