اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255236
تاریخ انتشار: 1397/08/14 18:33
مایک پومپئو افزود که معافیت های تحریم‌های نفتی برای کشور چین، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، قبرس، ژاپن و تایوان صادر شده است و این کشور‌ها می‌توانند همچنان از ایران نفت خریداری کنند.

عصرجهان-ایالات متحده روز دوشنبه ۱۴ آبان (۵ نوامبر) جزئیات دور تازه تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرد. بخش حمل و نقل شامل شرکت‌های هواپیمایی از جمله شرکت هواپیمایی ملی ایران «ایران ایر» و کشتیرانی همچنین سازمان انرژی اتمی و زیرمجموعه های آن، بانک‌ها، بخش نفت و حمل و نقل در لیست جدید تحریم‌های قرار دارند.


واشنگتن ضمن انتشار بیانیه رسمی جزئیات تحریم ایران اعلام کرد که ۷۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایران از جمله ۲۰۰ نفر در صنعت کشتیرانی و حمل و نقل انرژی در لیست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
این تحریم‌ها ۵۰ بانک ایرانی و شرکت‌های تابعه آنها، هواپیمایی ایران ایر و ۶۵ فروند هواپیمای این شرکت و همچنین سازمان انرژی اتمی و ۲۳ شرکت وابسته به آن را شامل می‌شود.
از جمله نهادهایی که در لیست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته، ۹۲ شرکت زیرمجموعه سرمایه‌گذاری غدیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمده است که این تحریم ها برای ممانعت از دسترسی ایران به سلاح هسته ای و جلوگیری از فعالیت‌های موشکی بالستیک و تحرکات تهران در منطقه اعمال می‌شود. در این بیانیه آمده است: «تحریم‌های و فشارهای مالی اعمال شده باید برای رژیم ایران این مساله را روشن کند که تا زمان تغییر رفتارشان در بی ثبات کردن منطقه با انزوای مالی و رکورد اقتصادی مواجه خواهند بود.» این بیانیه می‌افزاید: «رهبران ایران باید از حمایت تروریسم، گسترش فعالیت‌های موشک بالستیک و فعالیت‌های تخریبی در منطقه دست بردارند.»
در بیانیه ایالات متحده آمده است که این اقدامات تحریمی علیه «دولت ایران و نه مردم ایران» است و دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، مجوز استثنائات این دور از تحریم‌ها شامل کمک‌های بشردوستانه، فروش کالاهای کشاورزی، مواد غذایی و ملزومات پزشکی به ایران را ادامه خواهد داد.
پومپئو: به توافق جدید با ایران امیدواریم
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و مایک پومپئو، وزیر خارجه این کشور در کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام جزئیات تحریم‌ها به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
مایک پومپئو در این نشست مطبوعاتی ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به توافقی جدید با ایران اعلام کرد که در غیر اینصورت تحریم ها به سرعت شتاب می‌گیرند و باعث کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی ایران در عرصه بین المللی خواهند شد.
وزیر خارجه ایالات متحده گفت که تا کنون بیش از ۲۰ کشور واردات نفت از ایران را متوقف و یا کاهش داده اند و همین موضوع باعث کاهش بیش از ۱ میلیون بشکه‌ای صادرات نفت ایران شده است.
وی افزود که معافیت های تحریم‌های نفتی برای کشور چین، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، قبرس، ژاپن و تایوان صادر شده است و این کشور‌ها می‌توانند همچنان از ایران نفت خریداری کنند.
منبع/Euronews



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*