اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255244
تاریخ انتشار: 1397/08/15 01:49
رئیس جمهور آمریکا حمله موشکی ماه آگوست ائتلاف عربی به یکدستگاه اتوبوس حامل کودکان در یمن را وحشتناک توصیف کرد.ترامپ گفت: آنچه که با اتوبوس حامل کودکان در یمن رخ داد، وحشتناک بود آیا این موضوع مرا آزار می دهد؟ آزار کلمه ای نیست که احساس مرا در اینباره نشان دهد. آنها افرادی هستند که نمی دانند چگونه از سلاح ها استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، عربستان سعودی را متهم به استفاده از سلاح های آمریکایی در جنگ با یمن کرد.
رئیس جمهور آمریکا حمله موشکی ماه آگوست ائتلاف عربی به یکدستگاه اتوبوس حامل کودکان در یمن را وحشتناک توصیف کرد.


ترامپ گفت: آنچه که با اتوبوس حامل کودکان در یمن رخ داد، وحشتناک بود آیا این موضوع مرا آزار می دهد؟ آزار کلمه ای نیست که احساس مرا در اینباره نشان دهد. آنها افرادی هستند که نمی دانند چگونه از سلاح ها استفاده کنند.
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که امکان توقف فروش سلاح به عربستان سعودی وجود دارد یا خیر، گفت: ما به دقت اوضاع یمن را زیر نظر داریم. یمن در حال حاضر جنجالی ترین مکان بر روی کره زمین است. من با مقامات عربستان سعودی گفتگو خواهم کرد. من نمی خواهم افرادی که طریقه استفاده از سلاح ها را نمی دانند، آنها را مورد استفاده قرار دهند.
ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در تاریخ 9 آگوست به اتوبوس حامل کودکان در شمال یمن حمله موشکی صورت داد که منجر به کشته شدن ده ها غیر نظامی شد. در پی این حمله موشکی 50 تن کته ه بیشتر آنها را کودکان را تشکیل می دادند.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع جنبش شیعه انصارالله(حوثی) و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. ظاهراً ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*