اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255256
تاریخ انتشار: 1397/08/16 11:11
دموکرات‌ها برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان به 218 کرسی نیاز دارند در حالی که به احتمال زیاد موفق به کسب حدود 230 کرسی شده اند.

عصرجهان-حزب دموکرات آمریکا در انتخابات میاندوره‌ای کنگره، اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا را به دست گرفت.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا، همان طور که پیش‌بینی می‌شد حزب دموکرات موفق به کسب اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا شد. این نتیجه پایانی بر 8 سال برتری جمهوریخواهان بر کنگره آمریکاست و از این پس یکی از دو مجلسین آمریکا در اختیار دموکرات ها خواهد بود.

در مجلس سنا اما جمهوریخواهان توانستند همچنان اکثریت خود را حفظ کنند.

این دوره از انتخابات میاندوره‌ای کنگره با مشارکت بالاتر از حد انتظار رای دهندگان همراه بود.

در این دوره از انتخابات زنان توانستند موفقیتی تاریخی رقم بزنند و دستکم 60 کرسی کنگره را به خود اختصاص دهند.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا با وجود از دست رفتن اکثریت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان، در توییتی این انتخابات را یک "پیروزی و موفقیت بزرگ" برای خود و حامیانش دانست و از طرفداران خود بابت شرکت در انتخابات تشکر کرده است.

دموکرات‌ها برای کسب اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان به کسب 23 کرسی جدید نیاز داشتند، در حالی که نتایج اولیه حاکی است آنها احتمالا بیش از این مقدار و حدود 35 کرسی را کسب خواهند کرد. دموکرات‌ها برای اکثریت داشتن در این مجلس به 218 کرسی نیاز دارند در حالی که به احتمال زیاد آنها موفق به کسب حدود 230 کرسی شده اند.

"نانسی پلوسی" رهبر اقلیت کنونی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش در یک سخنرانی عمومی، پیروزی حزب متبوع خود در انتخابات مجلس نمایندگان را اعلام کرد. او در دوره جدید مجلس نمایندگان، به احتمال فراوان رییس این مجلس خواهد شد.

ناظران پیش‌بینی می‌کنند با وجود کسب اکثریت مجلس نمایندگان از سوی حزب دموکرات، دونالد ترامپ و جمهوریخواهان در 2 سال آتی باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، با موانع زیادی برای پیشبرد برنامه‌های خود مواجه باشند.

این پیروزی می‌تواند ضمن افزایش روحیه دموکرات‌ها و حامیان آنها برای انتخابات ریاست جمهوری آتی، سکوی پرشی به منظور شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بعدی باشد.

با این حال غالب ناظران معتقدند پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان با وجود حفظ برتری جمهوریخواهان در مجلس سنا، تاثیرات زیادی روی سیاست‌های خارجی دولت ترامپ در 2 سال آینده نخواهد گذاشت و دموکرات‌ها بر اساس اولویت‌بندی‌های داخلی خود بیشتر در موضوعات سیاست داخلی آمریکا برنامه‌های ترامپ را به چالش بکشند/عصرایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*