اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255264
تاریخ انتشار: 1397/08/19 00:09
به نوشته خبرنگار گاردین، قتل خاشقجی به دلیل افشاگری 6 روز پیش از مرگ او درباره کمک مالی ولیعهد سعودی به یک تلویزیون فارسی زبان مخالف حکومت ایران در لندن بوده است.

"سعید کمالی دهقان" خبرنگار میز ایران در روزنامه بریتانیایی "گاردین" در توییتی افشاگرانه نوشت: جمال خاشقجی روزنامه نگار مقتول سعودی منبع خبر او درباره کمک مالی هنگفت ولیعهد سعودی به شبکه تلویزیونی" ایران اینترنشنال" بوده است.
این روزنامه‌نگار بامداد جمعه با نوشتن توییتی در این باره اعلام کرد: در روز 26 سپتامبر- 6 روز پیش از حضور بدون بازگشت خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول- با خاشقجی به صورت تلفنی گفتگو کرده و این روزنامه نگار سعودی به او گفته محمد بن سلمان از طریق مشاور نزدیکش "سعود القحطانی" منابع مالی تلویزیون فارسی زبان" ایران اینترنشنال"را در لندن، تامین می‌کند.  سعود القحطانی در پی مرگ خاشقجی به حکم ملک سلمان پادشاه سعودی از کار برکنار شده است.
این روزنامه نگار گاردین پس از توییت افشاگرانه خود در توییتی دیگر نوشته است: منتظر تایید ادعایش از سوی روزنامه گاردین و دولت ترکیه است.
توییت خبرنگار گاردین در تایید افشاگری خاشقجی درباره کمک مالی هنگفت ولیعهد سعودی به تلویزیون" ایران اینترنشنال"

گفتنی است بر اساس گزارشی که گاردین درست در روز ناپدید شدن خاشقجی – 2 اکتبر- منتشر کرده است، منبعی آگاه – که حالا خبرنگار گاردین گفته خاشقجی بوده است- به این روزنامه گفته بوده دولت سعودی سالانه 250 میلیون دلار به این تلویزیون تازه تاسیس اپوزیسیون ایران در لندن کمک مالی می‌کند. بر اساس آن گزارش، این تلویزیون به مدد این کمک هنگفت مالی به خبرنگاران و کارکنان خود 3 برابر تعرفه مرسوم دستمزد می‌دهد.
گفتنی است خاشقجی درست در همان روزی که گاردین درباره منابع مالی تلویزیون ایران اینترنشنال افشاگری کرده بود، پس از ورود به کنسولگری سعودی در استانبول سربه نیست شد و هنوز جسد او کشف نشده است.
به دنبال این رسوایی بزرگ، دولت سعودی مجبور شد چند تن از مقامات خود را برکنار کند اما ظن قوی بسیاری از رسانه‌ها و ناظران بر این است که "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی آمر قتل خاشقجی بوده است و این کار از طریق نزدیکترین افراد به او انجام شده است.
"سعید کمالی دهقان" در توییت جدید خود نوشته: قتل خاشقجی به خاطر افشاگری او درباره منبع مالی تلویزیون ایران اینترنشنال بوده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*