اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255291
تاریخ انتشار: 1397/08/21 00:16
پرویز کاظمی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت محمود احمدی نژاد بازداشت و به اوین منتقل شد. یک منبع آگاه در قوه قضاییه در گفت وگو با ایرنا با تایید این خبر گفت: این فرد دو روز پیش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل شده است.

شهردار جدید تهران ۲۲ آبان معرفی می‌شود

محسن هاشمی امروز در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: آخوندی با ۱۶ رای و حناچی با ۱۱ رای به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران بودند. در روز سه‌شنبه نامزدها در صحن علنی شورای شهر حضور نخواهند داشت و رای‌گیری نهایی انجام می شود.

دو گزینه نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند

انتخاب سایت نزدیک به دولت اما در یادداشتی با عنوان« بازی با آبروی اصلاحات و اعتماد مردمِ‌این بار به دست بزرگان اصلاحات» نوشت: سران اصلاحات که پشت پرده رای گیری های شورا هستند، از اعضای حزب اتحاد که همزمان عضو شورا هستند خواسته اند با رای دادن به چهره های فیک مانع رای آوری چهره های دیگر شوند. براین اساس، ابتدا با رای دادن به ۴ گزینه حزب اتحاد (آخوندی، حناچی، انصاری، کشت پور) مانع حضور چهره هایی چون محسن هاشمی در لیست ۵ نفره شدند و در انتخاب اخیر نیز، با رای دادن به آخوندی در کنار گزینه فیک دیگر خود (حناچی) بازی انتخاب شهرداری تهران را با روش ادوار پیشین خود به اتمام رساندند. این اتفاق البته در دور پیشین توسط حزب اعتماد ملی انجام شده بود و آنان نیز با آوردن گزینه های فیکی چون مکارم، رقبا را از صحنه حذف کردند و افشانی بازنشسته را بر کرسی شهرداری نشاندند.

این در حالی است که روز گذشته عباس آخوندی وزیر مستعفی راه که اکنون عزم خود را جزم کرده تا کلیددار بهشت شود، در مراسم تودیع و معارفه وزیر راه با حمله مجدد به پروژه مسکن مهر گفت: «در این 62 ماه چه طور وقتی بنده از لحاظ بنیادی با مسکن مهر مخالف بودم، باید به افتتاح این واحدها فکر می‌کردم، پس بنابراین افتخار می‌کنم یک مورد از این واحدها را افتتاح نکردم»

آخوندی لواسان‌نشین است و خوی اشرافی‌گری دارد

فارس نوشت: ادعاهای آخوندی در مخالفت از روز اول با طرح مسکن مهر در حالی است که روز ۲۳ مرداد ۹۲ در جلسه رای اعتماد گفته بود: «هیچ وقت مخالف مسکن مهر نبوده و نیستم. من جزء اولین کسانی بودم که این موضوع را وارد نظام برنامه‌ریزی ایران کردم که بعد از آن، این مساله ردیف پیدا کرد».

وقتی سایت وزارت راه و شهرسازی ادعای آخوندی را رد کرد

برخی رسانه ها و کانال های تلگرامی امروز نوشتند: وزیر سابق راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه وزیر راه در حالی به‌عدم افتتاح مسکن مهر در دوران وزارتش افتخار کرد که پیش از این افتتاح مسکن مهر را در کارنامه خود دارد.

راه پیروزی بر آمریکا از برقراری عدالت در داخل کشور می‌گذرد

روزنامه جمهوری اسلامی در تحلیلی پیرامون انتخابات اخیر کنگره و شرایط امروز کشور نوشت:.. ما نباید در هیچ زمانی به تحولات داخلی آمریکا امیدی داشته باشیم. آنچه می‌تواند ما را از گزند دشمنان خارجی از جمله آمریکا حفظ کند، سیاست صحیح‌مان در مدیریت کشور است، سیاستی که برپایه اصول و آرمان‌های انقلابی منطبق بر رهنمودهای بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی باشد... آیا امروز سیاست مسئولین کشور دفاع از محرومین است یا پشت کردن به دفاع از محرومین؟... کشوری که سیاست اقتصادی مبتنی بر دفاع از محرومین دارد، میلیون‌ها خانواده زیر خط فقر ندارد.

این فاصله طبقاتی شرم آور در شرایطی هر روز بیشتر می‌شود که جناح‌های اصلی و مطرح سیاسی کشور در اوج برخوردار بودن از بهترین امکانات زندگی هر روز بر طبل اختلاف می‌کوبند و برای تصاحب قدرت به جدال مشغولند. به زندگی جناح‌های سیاسی مطرح کشور نگاهی بیاندازید و ببینید که اکثر آنها بالای شهرنشین هستند، بهترین خانه‌ها و امکانات رفاهی را در اختیار دارند و مشکلی از نظر مادی ندارند. این افراد چگونه می‌توانند از درد محرومین با خبر شوند و برای حل مشکلات آنها اقدامی نمایند.؟ این، یعنی همان روزی که سیاست مسئولین ما پشت کردن به دفاع از محرومین و روی آوردن به حمایت از سرمایه‌داران است.

اگر خواهان پیروزی بر آمریکا هستیم، باید با بی‌عدالتی در کشورمان مبارزه کنیم. راه پیروزی بر آمریکا از برقراری عدالت در داخل کشور می‌گذرد. عدالت، گمشده امروز جامعه ماست.

زاکانی: لاریجانی در مکتب امام می‌لنگد/ جریان انقلابی باید از خواب بیدار شود

علیرضا زاکانی با ترسیم ویژگی‌های مکتب امام، معتقد است موسوی، خاتمی، هاشمی، احمدی‌نژاد، روحانی و سیّدحسن خمینی در مقابل مکتب امام تعریف می‌شوند و علی لاریجانی نیز در ویژگی‌های مربوط به مکتب امام، لنگ می‌زند.

زاکانی در ادامه ضمن نقد به عملکرد مجلس شورای اسلامی عنوان می کند: من می‌گویم مجلس یک نفره؛ شاید این بهترین تعبیر باشد. در حالی که اگر خود آقای لاریجانی بداند ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی دارد و در آن قابلیت‌ها بایستند و نخواهد تعیین تکلیف کند برای سایرین؛ و مثلاً فکر کند که می‌تواند از این طریق، سیطره‌اش را توسعه دهد، بهتر است و معتقدم که آنطور، لاریجانی بهتر می‌تواند به انقلاب و مردم کمک کند؛ یعنی آقای لاریجانی کمک کند کمیسیون اصل نود،  بشود کمیسیوان اصل نود نه کمیسیون کم‌خاصیت. کمیسیون اصل نود اگر آباد شود کشور را آباد می‌کند؛ امّا الان چطور عمل می‌کند؟

 علت برکناری سعید بیات چه بود؟

روزنامه آرمان نوشت: بسیاری از کشورهای پیشرفته برای کسانی که شفاف‌سازی می‌کنند پاداش در نظر می‌گیرند، این در شرایطی است که بعضا در کشورمان افشاکنندگان تخلف گاه برکنار می‌شوند. همین بی مهری‌هاست که افراد را نسبت به کشف فساد یا سکوت نکردن در برابر تخلفات بی تفاوت می‌کند. در همین راستا در پی وقوع تخلفاتی در استانداری تهران، سعید بیات مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری به سبب اعلام، به طرز سوال برانگیزی برکنار شد. این پرسش همچنان وجود دارد که چرا باید فرد افشا کننده برکنار شود، این مساله جای تامل دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران که تنها 6 ماه از مدیریتش براین اداره می‌گذشت با کشف تخلفات میلیاردی در اداره کل مربوطه تحت پوشش شرکت تعاونی کارکنان که با نظر مستقیم یکی از معاونان استاندار تهران انجام می‌گرفت، این موضوع را از طریق هیات بازرسی وزارت کشور، سازمان بازرسی و دادستانی تهران به صورت قانونی پیگیری کرده بود، اما از سمتش برکنار شد.

اصلاح‌طلبان باید جامعه مدنی را تصرف کنند

ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب به آفتاب یزد گفت: ... عده‌ای توصیه می‌کنند بهتر است که اصلاح‌طلبان با مرزبندی شفاف تر، سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری 1400 را به کارنامه حسن روحانی گره نزنند. به نظرم این حرکت فرار به جلو است... اجازه بدهید از جانب بخشی از اصلاح‌طلبان اعلام کنم فارغ از انتقادات جدی‌ای که به عملکرد روحانی وجود دارد هنوز هم ضرورت دارد دولتش را تحمل کنیم و موفقیتش را در اولویت اهداف خود قرار دهیم... بهتر است بگوییم اصلاح‌طلبان اگر دولت را حمایت می‌کنند نباید هویت و سرنوشت خود را به یک دولت بی هویت و بی‌برنامه گره بزنند. بلکه عزم خود را جزم کنند با دوری‌جستن از تفرقه و اتخاذ استراتژی واحد و تاکتیک‌ها‌ی مناسب خیابان و جامعه مدنی را تصرف کنند و اعتماد عمومی از کف داده را مجددا به دست آورند.

بازگشت به هیاهوآفرینی انتخابات ریاست‌جمهوری دهم

صبح نو نوشت: محمدرضا خاتمی، عضو حزب منحله مشارکت، با همان توهم سال‌1388، نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری دهم را ماحصل تقلب دانست و گفت: « ما هنوز هم به روند انتخابات‌۸۸ اعتراض جدی داریم و معتقد هستم انتخابات بسیار ناسالمی بود. در آن انتخابات حتماً تقلب صورت گرفته است.» و سپس با استناد به یک منبع نامشخص از میان اصولگرایان در ادامه اظهار داشت: «در ستاد انتخاباتی وزارت کشور تقلب صورت گرفته است. هشت میلیون رای به صندوق‌ها اضافه شده است. تعرفه هم نمی‌خواست داشته باشد. آرا در می‌آید و گفته می‌شود در کشور ۳۹‌میلیون نفر رای دادند، درحالی که آراء صندوق‌ها ۳۲‌میلیون بوده، نیاز به تعرفه هم نبوده است.» ادعاهایی که روز گذشته توسط سخنگوی شورای نگهبان رد شد؛ کدخدایی درباره اضافه شدن هشت میلیون رای به آراء در انتخابات ریاست جمهوری سال‌88 گفت: «چرا ایشان ادعا نکرده است که 100‌میلیون رای به آراء اضافه نشده است؟»

 این اظهارات در حالی طرح می‌شود که اصلاح‌طلبان نشانه‌دار مانند مصطفی تاج‌زاده و سعید حجاریان هرگونه تقلب را رد کردند. سعید رضوی‌فقیه از اعضای برجسته اصلاحات در اظهاراتی که هیچ وقت از سوی مصطفی تاج‌زاده تکذیب نشد؛ گفت: «نباید از یاد برد که آقای تاج‌زاده نه در زندان و تحت فشار بلکه فردای انتخابات و قبل از بازداشت نیز با توجه به تجربه برگزاری انتخابات در وزارت کشور، احتمال بروز تقلبی بدان بزرگی را منتفی می‌دانست.» ... خط التهاب‌آفرین طیف تندرو اصلاحات مجدداً فعال شده است. این طیف تندرو در بزنگاه‌ها موجب هزینه‌سازی برای حاکمیت و مردم می‌شود و این‌بار تشکیک در انسجام ملی را نشانه گرفته است. به نظر می‌رسد در ماه‌های آتی با افزایش فشار اقتصادی، طیف تندرو اصلاحات مجدداً بر شکاف‌های سیاسی-اجتماعی نیمه‌فعال در جامعه برای ایجاد واگرایی پافشاری کند.

وزیر احمدی نژاد بازداشت شد

پرویز کاظمی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت محمود احمدی نژاد بازداشت و به اوین منتقل شد. یک منبع آگاه در قوه قضاییه در گفت وگو با ایرنا با تایید این خبر گفت: این فرد دو روز پیش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل شده است.

کاظمی مدتی رئیس هیات مدیره بانک سرمایه بود و غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه نیز عصر امروز در صد و سی و سومین نشست خبری خود از بازداشت شدن دو مدیر سابق بانک خبر داده و گفته بود برای متهمان این پرونده صندوق فرهنگیان کیفرخواست صادر شده و پرونده برای رسیدگی به دادگاه رفته است.

کاظمی وزیر رفاه و تامین اجتماعی در دولت احمدی نژاد و بعد از آن مدتی رئیس هیات مدیره بانک سرمایه و عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بود.

صدور ۱۳ کیفرخواست برای متهمان پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان

حجت الاسلام محسنی اژه ای امروز در نشست خبری درخصوص رسیدگی به پرونده بانک سرمایه گفت: در این پرونده برای ۱۳ نفر کیفرخواست صادر شده است. اژه‌ای گفت: ۲ مدیرعامل این بانک اخیرا بازداشت شده‌اند.

فرزند علی مطهری در شهرداری پست جدید گرفت

نماینده نوشت: پسر علی‌مطهری، نایب رئیس مجلس عضو هیئت مدیره موسسه نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد. وی هم اکنون معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۷ تهران را نیز عهده دار است.

در ترکیب جدید هیئت مدیره سید مجید حسینی رئیس هیات مدیره سابق و مدیرعامل فعلی این موسسه و مهدی رمضانی از هیئت مدیره قبلی حضور دارند و سه عضو جدید شامل محمود حمیدی مدیرکل جدید حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد خدادی مشاور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرتضی مطهری هستند.

وظیفه هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام

سعید حجاریان در یادداشتی در روزنامه ایران می نویسد: اخیراً در پی ورود هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام به امر نظارت بر سیاست‌های کلی نظام، بحث‌هایی میان صاحبنظران درگرفت. مشکل از آنجا آغاز شد که از این پس مصوبات مجلس شورای اسلامی باید به مرجع دیگری جز شورای نگهبان هم ارسال شود. این مرجع همان مجمع تشخیص است و باید مصوبات را با سیاست‌های کلی تطبیق داده و چنانچه تناقضی دید، آن را به مجلس ارجاع دهد. همین موضوع باعث شد نایب رئیس مجلس صراحتاً اعلام کند ما دارای دو شورای نگهبان شده‌ایم.به اعتقاد من ظرفیت‌های قانون اساسی در زمینه نظارت، هنوز انکشاف کامل نیافته است... از این رو، می‌توان براساس قانون اساسی فعلی، ‌مجلسی ثانوی تشکیل داد و نام آن را -در صورتی که دست به تقنین بزند- «مجلس سنا» یا «مجلس اعیان» گذاشت که طبعاً این مجلس سناتورهای انتصابی خواهد داشت».

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با ایران در پاسخ عنوان می کند: بند یک اصل 110 قانون اساسی، سیاستگذاری کلان را از وظایف رهبری نظام جمهوری اسلامی اعلام می‎کند. رهبری هم برای این سیاستگذاری، از مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده می‎کند. بند 2 آن هم، نظارت بر حسن اجرای سیاست‏‌های ابلاغی را از وظایف رهبری اعلام می‏‌کند. در آخر همان بند آمده که ایشان می‌‏توانند این وظیفه را به شخص دیگری واگذار کنند. رهبر معظم انقلاب، در ادوار گذشته این وظیفه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کرده بودند. از این جهت می‎توان گفت که چنین نظارتی، پدیده تازه‎ای نیست. اما در دوره اخیر برای بالا بردن کارایی فعالیت‎های مجمع از جهت نظارت، ایشان در ابلاغی دستور فرمودند که مجمع تشخیص هیاتی را از اعضای خود انتخاب کرده و این وظیفه به عهده آن هیات گذاشته شود. بنابراین چنین تصمیمی کاملاً مبتنی بر قانون اساسی است. طبق بند 2 اصل 110 رهبری، وظیفه نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی را به عهده یک هیات منتخب از مجمع که عنوان آن شورای عالی نظارت شده، واگذار کرده‌اند. آیین‌نامه نظارت مجمع هم قبلاً به تصویب رهبری رسیده است. آن آیین‌نامه به رئیس مجلس شورای اسلامی تکلیف می‎کند که همزمان با ارجاع طرح‌ها و لوایح به کمیسیون‌‏های مجلس، نسخه‌ای از آن را برای رئیس مجمع تشخیص مصلحت ارسال کند.

مصباحی مقدم در ادامه عنوان می کند: شاید حدود 10 سال از تصویب این آیین‌نامه می‎گذرد؛ در واقع از زمانی که رهبری نظارت بر حسن اجرای سیاست‏‌ها را به مجمع تشخیص واگذار کرده بودند.

انتقاد از رفتار ترامپ در فرانسه!

رئیس‌جمهوری آمریکا که بابت بارش باران، بازدید از قبرستان سربازان آمریکایی‌ها در شمال فرانسه را لغو کرد، با انتقادهای شدیدی روبه‌رو شد. منتقدان به سرعت اقدام ترامپ در لغو بازدید از این قبرستان را که محل دفن بیش از ۲۰۰۰ سرباز مربوط به جنگ جهانی اول است، مورد سرزنش قرار دادند.

دیوید فروم، سخنرانی‌نویس سابق جورج بوش در توئیتی نوشت: از پاریس تا محل یادبود ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) هم نیست. اگر هوا به حدی بارانی بود که بالگردهای ریاست جمهوری نمی‌توانست آنجا بنشیند، خودروهای رئیس‌جمهور می‌توانست یک ساعته این مسیر را طی کنند. واقعا تعجب‌آور است که یک رئیس‌جمهوری به فرانسه برود تا در سالگردی به این مهمی شرکت کند و بعد در هتل بماند و به جای ادای احترام به آمریکایی‌هایی که صد سال پیش در چنین روزی جانشان را برای پیروزی در فرانسه از دست دادند، تلویزیون تماشا کند.

بن رودز، مشاور سیاسی و سخنرانی‌نویس ارشد دولت اوباما هم از کاخ سفید بابت عدم دوراندیشی برای آب و هوای نامناسب انتقاد کرد. او در توئیتی نوشت: در هشت سال ریاست جمهوری اوباما در اجرای این بازدید کمک می‌کردم. همیشه هم گزینه باران را مدنظر داشتیم. ‌

جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا در پیامی ترامپ را به توهین به یاد هزاران سرباز کشته شده در جنگ متهم کرد. این سناتور سابق در توئیتر نوشت: برای ترامپ اهمیتی ندارد به سربازانی احترام بگذارد که گاها در شرایطی بدتر از باد و بارانی که تیم رئیس‌جمهوری اکنون در فرانسه با آن روبرو شدند، قرار داشتند. ترامپ بابت بارش باران به آنجا نرفته است؟ آن سربازان در باران، در گل، در برف جنگیدند و بسیاری در راه آزادی در سنگرها جان دادند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*