اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255319
تاریخ انتشار: 1397/08/24 17:09
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی: پشت پرده‌ها را آشکار می‌کنم و بعدها خواهید فهمید که حرف از 10 میلیارد و 20 میلیارد و 100 میلیارد نیست بلکه از 500 میلیارد به بالاست.

عصرجهان-نشست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد که در انی نشست زوایای دیگری از تخلفات مالی اخیر در استان بیان شد.

بعد از ظهر امروز نشست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

در این نشست مزارعی با اشاره به وضعیت زندگی شخصی خود اظهار کرد: اگر روزی خدا توفیق داد و به استان آمدم تا روزی که بخواهم از استان بروم چیزی بر اموال من افزوده شده باشد به درستی که از خائنین خواهم بود.

فریب معامله‌گران را نمی‌خورم

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: تلاش کرده‌ام که همواره ذی‌طلبگی خود را داشته باشم هر چند که در برهه‌هایی نیز قیمت‌های زیادی برای معامله با من تعیین کردند اما خدا کمک کرد تا در بحبوحه امتحانات فریب نخورم.

این مسؤول قضایی خاطرنشان کرد: عده‌ای اقارب را در طول مدت خدمت واسطه کردند و عده‌ای هم همکاران را واسطه قرار دادند که در همه این امتحانات سربلند بودیم.

وی در خصوص موضوعات اخیر استان با بیان این که برای من زید و عمر و بکر و بالا و پایین و فقیر و غنی استان تفاوتی در امور قضا ندارند خاطرنشان کرد: عده‌ای به دنبال برگزاری جلسه خصوصی بودند که اعلام کردم جلسه خصوصی برای من معنایی ندارد.

رئیس‌کل دادگستری استان با بیان اینکه از سال 56 وارد لباس طلبگی شدم و همراه با من 19 نفر وارد این لباس شدیم افزود: اما در ادامه راه تنها 3 نفر از ما این راه را ادامه داد و سعی خواهم کرد که روش و سیره و منش طلبگی خود را حفظ کنم.

قاضی غیر انقلابی را باید گچ بگیرند

مزارعی در ادامه با اشاره به این که در استان هر چند به من سخت می‌گذرد اما دلم خوش است، اظهار کرد: دلم به مردمی خوش است که باید کمکشان کنیم چرا که دستشان به جایی نمی‌رسد و با خود عهد بسته‌ام که کماکان خادم صادق آن‌ها باشم.

وی به سخنی از مقام معظم رهبری در خصوص دستگاه قضایی و قاضی انقلابی اشاره کرد و گفت: باید درب دادگاه غیر انقلابی را گل بگیرند و قاضی غیر انقلابی را هم گچ بگیرند.

این مسؤول ارشد قضایی افزود: اگر قاضی اندازه کوه دنا علم داشته باشد و شجاعت نداشته باشد به هیچ دردی نمی‌خورد.

با مطالب فضای مجازی دلگرم‌تر شدم

وی به دلایل امیدواری خود برای برخورد با مفسدان اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: وقتی فضای مجازی را مطالعه می‌کنم خودم را مدیون‌تر به مردم استان می‌دانم و این مطالبی که در فضای مجازی نوشته شد تکلیف ما را بیشتر کرد تا در چارچوب قانون حقوق ضعفا و کسانی که پول نداشته و وکیل چند میلیاردی ندارند را استیفا کنیم.

مزارعی با قدردانی از مجموعه قضایی استان به دلیل همراهی در موضوع اخیر به صورت تلویجی از مدیران استانی انتقاد کرد و گفت: تنها تعدادی انگشت شمار آن هم به صورت تلویحی از مسؤولان استانی ما را همراهی کردند.

وی با بیان این که بینی و بین‌الله از سرمایه‌گذاری مشروع در استان دفاع می‌کنم و دست سرمایه‌گذار واقعی را می‌بوسم افزود: دست سرمایه‌گذاری را می‌بوسم که به دنبال اشتغال برای بچه‌های بیکار استان است و عده‌ای که نام سرمایه‌گذار کلان استان را به دنبال دارند برای بچه‌های بیکار استان چه کار کرده‌اند؟.

12 نفر از اقوام را سر کار گذاشته‌اند و می‌گویند اشتغال‌زایی کلان

رئیس‌کل دادگستری استان به وضعیت برخی افراد که نام سرمایه‌گذار کلان روی خود گذاشته‌اند اشاره کرد و گفت: مستند دارم که در کارخانه قند یاسوج تنها 5 نفر نگهبان وجود دارد در صورتی که قرار بود کارآفرینی انجام شود.

وی با بیان اینکه بچه اینجا نیستم و با کسی هم دشمنی ندارم افزود: فلان کارخانه دیگر هم تنها 12 نفر از بستگان خود را مشغول کرده‌ و برای آن‌ها بیمه رد می‌کنند!.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به این که اگر نام خود را سرمایه‌گذار بزرگ و کلان استان می‌گذارم باید اقدامی کرده باشم افزود: باید دید آیا این سرمایه‌گذار کسی را هم شاغل کرده است؟.

مزارعی با اخطار به برخی بانک‌های استان به دلیل سهل‌انگاری‌ها خاطرنشان کرد: بانکی که برای پرداخت بدهی‌های خود فلان کارخانه را واگذار می‌کند مگر نباید در مقابل چیز بهتری دریافت کند، در حالی که کارخانه را واگذار کرده و در مقابل چهار تا زمین دریافت کرده که معلوم نیست این زمین‌ها چه وضعیتی و چه سرنوشتی دارند.

بندگان خدا از چه کسی حمایت می‌کنید؟

وی گفت: اگر بانک قرار بود کارخانه و ملکی را بفروشد و در مقابل چند قواره زمین نامعلوم دریافت کند چرا تصمیم به فروش کارخانه گرفته در حالی که ملک کارخانه باارزش‌تر است.

این مسوول ارشد قضایی در استان خاطرنشان کرد: از حقوق مردم کوتاه نمی‌آیم و برای رسیدن به حق مردم جان خود را هم می‌گذارم و برای جانم سر سوزنی قائل نیستم چرا که اگر روز اول وارد لباس روحانیت شدم عمامه خود را برای کفنم گذاشتم.

وی با قدردانی از اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر کدام از شماها عرضه‌ای به مراتب بیشتر برای کارآفرینی دارید.

وی به برخی عملکردها و مقایسه عملکردها میان مسؤولان پرداخت و گفت: ما مسؤولان باید به تلویزیون برویم و برای مردم توضیح دهیم که برای صنعت استان چه کردیم و یا اینکه اداره کار برای اشتغال چه کرده است و من هم باید به تلویزیون بروم و توضیح دهم که چه اندازه در برقراری امنیت در استان موفق بودم و آیا توانستم با نزاع‌های دسته جمعی و بی‌نظمی‌ها مقابله کنم؟.

این مسؤول با بیان این که کار مدیران باید شفاف باشد افزد: بازرسی ما و دادستان در برخورد با جرائم به خوبی عمل کردند و اقدامات مقتدرانه‌ای داشتند.

وی با تاکید به این که بچه‌های ولایی باید ورود پیدا کنند افزود: اگر مشکلی در کشور و استان ایجاد شود این آقایانی که اسمشان سرمایه‌گذار است همه آن سوی آب خواهند رفت و همین بچه‌های حزب‌الهی باید به میدان بیایند.

مزارعی با اشاره به برخی از حمایت‌هایی که از افراد خاص در استان می‌شود خطاب به این دسته از افراد گفت: بندگان خدا از چه کسی حمایت می‌کنید؟ اگر کارآفرین است نشان دهید کجایش کارآفرین است؟، اگر کارآفرین باشد دستش را می‌بوسیم، کسی که کارآفرین است اگر به گوش ما هم سیلی بزند دستش را می‌بوسیم اما به شرطی که کارآفرین باشد.

وی در بخش بعدی از سخنان خود با بیان این که به سراغ بانک‌ها هم خواهم رفت اظهار کرد: باید به سراغ بانکی برویم که حق من و تو و بچه‌های من و تو را بدون وثیقه به افراد خاص می‌دهد.

تک‌ به تک مدیران بانک‌ها را احضار می‌کنم

این مسؤول افزود: کوتاه نمی‌آیم و مدیران تک تک بانک‌ها را می‌آورم که چرا بدون وثیقه درست و حسابی وام داده‌اید.

وی با مقایسه عملکرد بانک‌های استان با سایر نقاط با بیان مثالی این گونه گفت: برای گرفتن یک وام 70 میلیونی در شعبه ملی قصرالدشت شیراز کارشناسان 5 مرتبه خانه و زندگی ما را برای وثیقه بررسی کردند و گفتند باید خانه را در رهن بانک بگذارید اما در این جا با بیت‌المال چه شده است.

مزارعی خطاب به بانک‌های استان گفت: شما که پول‌های بی‌زبان استان را در دست این آقا می‌گذاری چه وثیقه‌ای از او گرفته‌ای؟.

قلدرتر از قانون نداریم

وی در خصوص پول‌هایی که بدون وثیقه محکم به افراد داده شده و با انتقاد از مدیرانی که به فکر مشکلات مردم نیستند اظهار کرد: آیا نمی‌شد این پول‌ها را برای ساختن راه روستاها خرج کرد؟.

این مسؤول با بیان این که اگر وجوهی که به این افراد داده می‌شد در اختیار من نوعی قرار می‌گرفت حداقل 3000 شغل با آن ایجاد می‌کردم، افزود: پشت پرده‌ها را آشکار می‌کنم و بعدها خواهید فهمید که حرف از 10 میلیارد و 20 میلیارد و 100 میلیارد نیست بلکه از 500 میلیارد به بالاست.

وی گفت: همه باید پای کار بیایند و خیانت‌ها را باید به مردم گفت و اگر این افراد پول‌هایی را که گرفته‌اند پس بدهند و کارآفرینی به معنای واقعی کنند با آن‌ها کاری نداریم اما اگر بنای قلدری باشد قلدرتر از قانون نداریم.

منبع/فارس


کانال تلگرام عصر جهان


بهمئی
|
Iran
|
1397/08/24 20:28
  +0

  -0
پاسخ
کونوللظالم خصما وللمظلوم عونا. امام علی ع
.دربیانات ریاست محترم دادگستری استان قاطعیت وجدیت و صراحت شنیدم.قوت قلب گرفتم وازوجود چنین مسئولان محکم واستواری دردستگاه قضابسیارامیدوارشدم.آنکه درجایگاه بسیارمقدس قضانشسته است باید چنین قاطعانه سخن گوید تاعوام درنظام اسلامی احساس امنیت وآرامش نمایند.چنین سخن گفتن نشان ازشجاعت وشهامت افرادی است که همچون مولایشان امام علی ع کونوللظالم خصما وللمظلوم عونا هستند.
جناب ریاست محترم دادگستری استان !صدای شکستن استخوانهای مردم مظلوم وبی دفاع استان باتبرتبعیض وبی عدالتی مسئولین وبویژه بانکها می آید.دستهایی که آلوده به اختلاس وغارت بیت المال مسلمین است قطع نماییدکه این نص صریح قران است.السارق والسارقه فقطعواایدهما.همچون مولای خود ازحق مظلوم دربرابرظالم سرسختانه دفاع کنید.مسئولین بی تقواراپای میزمحاکمه بکشانید وبه به تعبیرمولاعلی ع حق مظلوم راازآنهابگیریدحتی اگرآن رامهرزنان خود کرده باشند.ریشه تبعیض راقطع نمایید وبی عدالتی مسئولین رابرنتابید ومسئولان گذشته رابخااطراستخدام نورچشمی های خود به شدت مواخذه نمایید.اگردراین راه جان خودرا درطبق اخلاص بگذارید دربیشگاه خدای خودسربلند ید.جمجمه تان رابرای برقراری عدالت دراستان به خداعاریت دهید وبدانید دعای خیرمردم مظلوم استان ضامن شما خواهد بود. ازطرف جوانان شهرستان بهمئی
شهروند
|
Iran
|
1397/08/29 07:21
  +0

  -0
پاسخ
خدا عمار هایی مانند شما را برای اقایمان سید علی حفظ نماید. و خائنان را رسوا کن

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*