اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255386
تاریخ انتشار: 1397/09/01 18:37
مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان:
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: این شرکت در نیمه نخست سال جاری با همت و تلاش کارکنان موفق شده 2 درصد بیشتر از تعهد خود نفت تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از پرتال شرکت ملی نفت ایران، قباد ناصری در حاشیه نخستین روز از برگزاری دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در سال گذشته با وجود تمامی تنگناها و مشکلات موجود در حوزه عملیاتی، توانسته به تمامی تعهدات خود در خصوص توليد نفت و گاز عمل کند و 3.2 درصد بیشتر از تعهد، نفت تولید کند.


وی از طراحی و احداث واحدهای جدید فرآورشی خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه ها از قبیل بهره برداری و نمک زدایی هفت شهیدان، SPU لالی و نمکزدایی لب راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.
ناصری ادامه داد: در سال گذشته نیز که سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل بود دیگر پروژه ها با محوریت اقتصاد مقاومتی، سرعت شتابان گرفت به طوری که شاهد به بار نشستن زحمات همکاران در احداث 2 کارخانه بهره برداری هفتکل و نمک زدایی متمرکز هفتکل- نفت سفید بوده ایم.
وی ضمن تاکید بر توجه به محیط زیست به عنوان یک اصل و تعهد همیشگی و پایدار در صنعت، تعمیر و بهسازی خطوط لوله انتقال نفت، احداث ایستگاه های ایمنی و آتش نشانی در هفتکل و هفت شهیدان، خریداری خودروهای اطفای آتش، ارتقا و توسعه ناوگان خودرویی HSE با رعایت اصل اقتصاد مقاومتی، خریداری سیستم پایش و هشدار آلودگی آب رودخانه ها و دریاچه ها، خریداری دستگاه های MOS و MOT به منظور کاهش آلاینده های نفتی را از جمله پروژه های برنامه ریزی و مصوب شده یا اقدام شده مسجدسلیمان در حوزه محیط زیست برشمرد.
ناصری با بیان اینکه بیشتر پروژه های پیش بینی شده در بحث نوسازی تأسیسات فرآورشی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان مورد بهره برداری قرار گرفته اند، افزود: با این احتساب هم اکنون این شرکت در امر بهسازی و نوسازی تأسیسات فرآورشی نفت و گاز پیشرو ترین شرکت است و با اجرای این پروژه ها که با رعایت جدید ترین و روزآمد ترین استانداردهای زیست محیطی طراحی و اجرا شده اند توجه به محیط زیست و منابع طبیعی از یک شعار به اقدام و عمل تحقق یافت.
وی در خصوص وضعیت استفاده از کالاهای ساخت ایران در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: اگر چه از نگاه خیلی ها کالاهای خارجی و غربی کیفیت بالایی دارند ولی مشاهده عملکرد تولیدات ساخت داخل نشان می دهد ایرانی ها نیز به خوبی توانسته اند محصولاتی با کیفیت و قابل رقابت با محصولات و تجهیزات غربی تولید کنند.
ناصری افزود: در راستای حمایت از ساخت داخل، شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در شش ماهه نخست امسال نیز در مجموع بیش از 61 میلیارد ریال برای خرید کالا و تجهیزات مورد نیاز هزینه کرده که بیش از 45 میلیارد ریال آن سهم انجام معامله با فعالان اقتصادی استان خوزستان و حدود 16 میلیارد ریال نیز به دلیل فراهم نبودن امکان معامله یا نبود کالا در خارج از استان هزینه شده است.
وی افزود: در مجموع رویکرد شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان استفاده از توانمندی و ظرفیت تولید کنندگان ایرانی است تا بدین منظور اسباب پیشرفت و ارتقای محصولات ایرانی را در برابر محصولات مشابه خارجی فراهم آورد.
ناصری از ارائه شرح نیاز پروژه های عمرانی و عام المنفعه مسجدسلیمان به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران خبر داد و گفت: در این راستا موفق شدیم 27 پروژه كوچك و بزرگ را با اعتباري افزون بر 323 ميليارد تومان تعريف و پس از تصویب در هیئت مدیره شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان جهت دریافت مصوبه و تأمین اعتبار به هيأت مديره شركت ملي نفت ايران تقدیم کنیم.
وی افزود: پروژه های مصوب مواردی همچون عمران شهری، مرمت و بهسازی راه های درون و برون شهری، احداث راه های دسترسی برای روستاها، بهداشت و درمان، فرهنگی، ورزشی، گردشگری، صیانت از محیط زیست و استمرار و پشتیبانی از تولید را شامل می شود.
به گزارش NIOC، شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان يكي از 5 شركت بهره بردار تابع شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب است كه براساس برنامه تكليفي و ابلاغي عمليات راهبري و توليد از میادین و مخازن نفت و گاز واقع در شمال استان خوزستان و بخش هايي از استان هاي لرستان و ايلام را برعهده دارد.
تدوینگر خبر/پرویز دیوید خسروی


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*