اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255462
تاریخ انتشار: 1397/09/09 22:47
کشتی گیران فرنگی کار نونهال کهگیلویه و بویراحمد در رقابت های المپیاد نخبگان کشتی کشور با یک طلا و دو نقره خوش درخشیدند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، مسابقات کشتی فرنگی المپیاد کشوری استعدادهای برتر با حضور 302 کشتی گیر فرنگی کار از 29 استان کشور از تاریخ 7 لغایت 9 آذر ماه در سالن 2500 نفری شهیدین قاسمی شهر بیرجند خراسان جنوبی برگزار گردید و تیم خوزستان با 180 امتیاز قهرمان این دوره از رقابت ها شد.


به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی استان ، تیم کشتی کهگیلویه و بویراحمد با 9 کشتی گیر در این مسابقات حضور داشت ، موفق شد یک مدال طلا و دو نقره را در انفرادی بدست آورد وبا کسب مقام  ششم تیمی به کار خوددر این رقابت ها خاتمه دهد.
بر پایه این گزارش، در وزن 57 کیلوگرم محمد رضا رضاپور فتح به مربیگری مهدی مهاجر و عبدی نسب از گچساران موفق شد با غلبه بر کشتی گیران قم،خوزستان،خراسان رضوی و قزوین به فینال مسابقات برسد. رضاپور فتح در حالی که 7 بر 4 از حریف گیلانی خود جلو بود در 10 ثانیه به پایان مسابقه گرفتار یک فن 4 امتیازی حریف شد و با نتیجه 8بر 7 مغلوب این حریف شد و به مقام دوم قناعت کرد.


در وزن 62 کیلوگرم فا ضل دهبان نژادیان به مربیگری چیره نژاد از بهمئی با غلبه بر کشتی گیرانی از کرمان ،مرکزی ،مازندران و زنجان به فینال مسابقات رسید و در فینال رو در روی  کشتی گیر خوزستان قرار گرفت.دهبانژادیان در فینال درهمان ثانیه های ابتدائی کشتی ، 5 امتیاز از حریف خود عقب افتاد و به رغم تلاشهای فراوان در پایان با نتیجه 7 بر 2 مغلوب شد و به مقام دوم رسید.
امیر حسین محمدی  کشتی گیر100 کیلوگرم یاسوجی با مربیگری روح اله نظری دیگرکشتی گیر دلاور استان بود که در دور اول استراحت داشت و در دورهای بعد با قدرت تمام از سد کشتی گیران گلستان ،مازندران و تهران گذشت و به فینال این مسابقات رسید.محمدی در فینال با کشتی گیری از قم روبرو شد و در حالی که در تایم اول 3 بر یک از حریف خود عقب بود با رشادت تمام حریف خود را در خاک نشاند و در همان خاک ضربه فنی کرد و موفق شد مقام اول و مدال طلای سنگین ترین وزن این مسابقات را به اردوی تیم کشتی کهگیلویه و بویراحمد اهدا کند.
از نکات قابل توجه در توزیع مدال ها ،حضور آقای دکتر جاوید شهردار هم استانی بیرجند و شهردار سابق یاسوج بود که قهرمانان استان را مورد تشویق قرار داد و این موضوع از سوی مجری و گزارشگر تلویزیونی چندین بار عنوان شد.
با سپاس :کیوان سروش مقدم دبیر هیئت کشتی استان کهگیلویه و بویراحمد

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*