اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255490
تاریخ انتشار: 1397/09/11 23:44
استاندار خوزستان گفت: در این استان، برای تصدی پست‌های مدیریت، از سر و کول هم بالا می‌رویم اما به هنگام خدمت کردن، پشت هزاران در پنهان می‌شویم که کاری انجام ندهیم.

عصرجهان-نشست جذب و سرمایه‌گذاری، ظهر امروز، با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان در سالن اجتماعات شهیدرجایی استانداری برگزار شد.

مدیران استان در مدیریت سنتی مانده‌اند
استاندار خوزستان در پایان ارائه گزارش مسؤولین دستگاه‌ها، اظهار کرد: گزارشی که ارائه شد، خوب نبود؛ کارهای روتین را انجام می‌دهند اما کارهایی که به توسعه استان مربوط می‌شود را به نظر می‌رسد که درک نکرده‌اند و خیلی راحت از این مسائل گذر می‌کنند؛ مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان، روحیهٔ کار جمعی و بین‌بخشی را خوب یاد نگرفته‌اند و این قابل‌قبول نیست.

شریعتی در رابطه با سامانه پایش پیشرفت پروژه‍‌‍‍ های سرمایه‌گذاری، عنوان کرد: این سامانه تا روز چهارشنبه هفته آینده باید توسط دستگاه‌های اجرایی تکمیل شود و چنانچه دستگاهی آن را تکمیل نکرده باشد و با آن‌ها برخورد شود، بر عهده مسئول آن دستگاه است.

وی افزود: برای دستگاه حاکمیتی استانداری شایسته نیست که پس از یک‌سال کار بر این سامانه، استان‌های دیگر در استفاده از آن پیشرو باشند و این به معنای به‌روز بودن مدیران اجرایی سایر استان‌ها، نسبت به ما می‌باشد؛ مدیران استان، مسائل روز و دولت الکترونیک را خیلی خوب متوجه نیستند و در مدیریت سنتی 30 سال پیش مانده‌اند و این مسئله باید حل شود.

استاندار به دلیل عدم ثبت سرمایه‌گذاری‌ها در سامانه با طعنه به مسئولین دستگاه‌ها، بیان کرد: شما موارد سرمایه‌گذاریتان را در سامانه ثبت نکنید تا بعدها، به‌روز، بررسی نشوید و پاسخگو نباشید و امکان اینکه بتوانید از زیر بار مسئولیت، شانه خالی کنید بیشتر باشد؛ این زیبنده نیست.

شریعتی افزود: تا هفته آینده، تمام دستگاه‌های اجرایی باید به‌روز شده باشند و مدیران دستگاه‌های اجرایی، خودشان در جلسات حضور داشته باشند تا دستگاه‌ها پاسخگو باشند و رصد شوند؛ همچنین وقت سرمایه‌گذار در استان، تلف نشود.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌ها، اظهار کرد: در این استان، برای تصدی پست‌های مدیریت، از سر و کول هم بالا می‌رویم اما به هنگام خدمت کردن، پشت هزاران در پنهان می‌شویم که کاری انجام ندهیم!

موانع پیش روی سرمایه‌گذاری را باید برداشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری را داریم که از سال 89 تا به امروز برای راه‌اندازی جایگاه سوخت، کارها را دنبال کرده است؛ کسی که این مقدار مصمم، 7 سال پیگیر پروژه است، قطعاً مطالعاتی انجام داده است و به نوع سرمایه‌گذاری خود، اعتقاد و باور دارد.

سید علی بحرینی مقدم افزود: وظیفه ما، رفع موانع تولید است و قانون‌گذار، به صورت کاملاً شفاف، وظایف ما را روشن کرده است؛ و قطعاً ما موظفیم به سرمایه‌گذاری که بر سرمایه‌گذاریش اصرار دارد و چند سال پیگیری کرده است کمک کنیم و موانع پیش روی سرمایه‌گذاری باید برداشته شود.

56درصد کل مصوبات اجرایی شد

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری در ادامه این نشست، ضمن ارائه گزارشی از نشست‌های جذب و سرمایه‌گذاری در سال 97 اظهار کرد: طی سال جاری،19 جلسه برگزار شد که 36 دستگاه اجرایی در آن‌ها حضور پیدا کردند و 109 مصوبه ارائه شد که 61 مصوبه به مرحله اجرا رسید و 48 مصوبه تا به امروز، اجرایی نشده است؛ به طور کلی 56 درصد کل مصوبات، اجرایی شد.

رضا قیصی‌پور، افزود: هدف  ما این است که اقداماتی در استان انجام شود؛ سامانه پایش پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری، کشوری شد و برخی استان‌ها به آن ورود کردند اما در دستگاه‌های ما، جدیت زیادی برای ثبت در این سامانه وجود ندارد  و دستگاه‌های آبفا خوزستان، آب‌وبرق، شهرداری اهواز و صنعت پتروشیمی با ما همکاری نکردند.

به گزارش فارس، به منظور سامان‌دهی مجوزهای 4 گانه مجتمع‌های خدمات‌رفاهی، 184 مجتمع برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ارائه شده است که از این تعداد، 106 مورد واجد رویه صدور مجوز و پیشرفت فیزیکی شدند، همچنین از این تعداد، صدور استعلام توسط دستگاه‌ها برای 46 مجتمع، دچار وقفه شده بود که طی گزارشی که دستگاه‌های اجرایی ارائه دادند، مقرر شد که طی هفته‌های آتی، مجوزهای این مجتمع‌های خدماتی رفاهی صادر شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*