اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255499
تاریخ انتشار: 1397/09/12 23:55
به بهانه فرود معجزه گونه خانم ابتکار در سرزمین غنی کهگیلویه و بویراحمد؛
در حالی که شعار شاخصه‌های عدالت جنستی سر می‌دهید، متولیان تعلیم و تربیت با همه مساعی جهت حل مشکلات آموزشی نیز کلافه شده‌اند و از چهره به چهره شدن با دانش آموزان محزون و سر در گریبان شرم دارند. بیش از این به مصلحت نمی‌دانم که راز و رمزها و معمای آسیب‌ها اجتماعی و بی سرپرستی زنان و هزاران درد نهفته در سینه را به رخ مبارک بکشانم که غیرت زنان ما نیز اجازه نمی‌دهد چه رسد به مردان نامدار این دیار!

عصر جهان؛ زریر حجتی-گمشده ای که سفیر رئیس جمهور و مُبدع بزرگ چارقد محلی در دنای دانا دنبال می کند و زنان مظلوم روستاییِ دونده در عالم رویا نمی بینند!
 بالاخره معاونت محترم ریاست جمهوری در امور زنان، کهگیلویه و بویراحمد را در هوای سرد آذری با قدوم مبارک خویش آذین داد و با گفتار درمانی شاخصه های عدالت جنسیتی را تبیین و درمان کرد در حالی که بخشی از بانوان پا به کوی این سرزمین غنی و رنجور از تدبیر و عدالت، همچنان برای تامین معاش خویش به شغل شریف چوپانی مشغولند و اشک هر رهگذری را جاری می کنند!
کاش مسئولی دلسوز به جای انتخاب شهر توریستی سی سخت و سوغات نامدار دامنه های با صفای دنای سپید پوش ! فقط برای  یکبار مسئولان ملی را به دهستان "چین لوداب" رهنمون می شدند تا عدالت جنسیتی و حقوق شهروندی را معنا کنند!!
شرح سینه سوز الفاظ و عبارات تکراری تکرار "عدالت جنسیتی" ، " پوشش حمایتی" ، "اشتغال و کارآفرینی" و بالاخره توسعه صنعت توریست با ادبیات زیبا و امید آفرین خانم ابتکار به همان اندازه چندش آور است که زنان روستایی مظلوم شاغل به شغل شریف شبانی در دامنه کوههای صعب العبور و برافراشته چین با قد خمیده و صورت چروکیده و البته نامانوس با لوازم آرایشی !!
سرکار خانم ابتکار!
مشکلات در هم تنیده زنان روستایی این استان با توليد چارقد محلى مرتفع نمی شود و با این "تز" اعجاز گونه در ريل توسعه قرار نمی گیرند!
 تصویب تسهیلات کار گروه اشتغال براى راه اندازی كارگاه تهيه و توليد لباس هاى محلى ويژه شاغلين به افزايش راندمان كارى كاركنان و حل معضلات جامعه روستایی و عشایری منجر نمی شود بلکه در سیکلی معیوب به فربه شدن صاحبان نام و نان در وادی سیاسی کاری و سیاست زدگی ختم می شود!
معاونت محترم رئیس جمهور!
اگر یک صدم هزینه های هنگفت سفر مسئولان ملی و تشریفات و تجملات سفرهای توریستی و نمایشی به زیر ساخت های روستاهای محروم اختصاص می یافت اکنون دختران و زنان ایلی ناچار به شبانی نبودند.
از کدام شاخصه و اُفق سخن می گویی!
کدام سلیقه و تفکر بالاخره  زخم شبانی زنان و دختران روستایی را التیام می بخشد!
کدام اندیشه ناجی حل مشکلات انبوهی می شود که با وجود ظرفیت های بی شمار روستایی موجب مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها شده است!
چه کسی مسبب نابسامانی ها و از هم گسیختگی جامعه روستایی و عشایری گردیده است!
آیا باور دارید که علیرغم تلاش مسئولان دلسوز تعلیم و تربیت و سازمان نوسازی هنوز بخشی از روستاهای این دیار فاقد فضای آموزشی استاندارد هستند و حتی کانکسی نیز جهت جلوگیری از ترک تحصیل ندارند و حمایت های خیرخواهانه خیرین نیز نتوانسته که این حجم از فقر و نداری را جبران نماید؟
مبدع بزرگ چارقد محلی!
آسیب شناسی را چگونه ترجمه می فرمائید در حالیکه دولت های مختلف بر خلاف قانون اساسی تا کنون نتوانسته اند مقدمات تحصیل رایگان را در روستاها فراهم نمایند!
بالاخره کدام دولت و سلیقه سیاسی باید پاسخ محرومیت ها و فقدان ابتدایی ترین وسایل تحصیلی را در این نقاط بدهند.
در حالی که شعار شاخصه های عدالت جنستی سر می دهید،متولیان تعلیم و تربیت با همه مساعی و تلاش بی وقفه و قابل تحسین جهت حل مشکلات آموزشی نیز کلافه شده اند و از چهره به چهره شدن با دانش آموزان محزون و سر در گریبان شرم دارند.
بیش از این به مصلحت نمی دانم که راز و رمز ها و معمای آسیب ها اجتماعی و بی سرپرستی زنان و هزاران درد نهفته در سینه را به رخ مبارک بکشانم که غیرت زنان ما نیز اجازه نمی دهد چه رسد به مردان نامدار این دیار!
عطایت را در حل مشکل زنان استان کهگیلویه و بویراحمد به لقایت بخشیده و به جای این همه ترحم و تنعم ! فقط با تعداد  ۵۰ دستگاه کانکس اهدایی جهت رفع مشکلات آموزشی و تربیتی زنان را مدد فرمایید و مابقی تحفه ناچیز ما به سفر پر بار حضرتت تا بلکه بیش از این شاهد تداوم ترک تحصیل تلخ دختران روستایی و شغل شریف شبانی زنان نباشیم که تصاویر ارسالی خود گویای همه ناگفته هاست.
زریر حجتی

 


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*