اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255514
تاریخ انتشار: 1397/09/16 23:17
مجمع نمایندگان فلان استان که تعدادشان ۵ نفر است ، چرا همه کاره ی مجلس شده اند، ولی شما که ۱۸ نفر هستید؟ نه در دولت و نه در مجلس جدی گرفته نشده اید، از خود پرسیده اید چرا؟ نزدیک به ده نفر از شما عضو کمیسون انرژی هستید !!!چرا وزرای نیرو و نفت شما را جدی نگرفتند؟!!

عصرجهان؛ محمد شریفی
نامه ای سرگشاده به نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی
محضر مبارک حضرات صدارت نشین بر کرسی های مجلس که به وکالت از مردم استان خوزستان بر ۱۸ صندلی مجلس شورای اسلامی نزول اجلال فرمودید.
سلام علیکم


امیدوارم تتمه ی عمر باقی مانده صدارت بر کرسی وکالت که مثل برف و آفتاب تموز نزدیک به خط پایان است را به خوبی و خوشی بگذرانید و در معادلات و... با تاکید بر منافع و مطامع شخصی و گروهی و جناحی، همچنان سوار بر خر مراد ترکتازی نمایید ، به هر حال این ایام هم می گذرد و زمستان تمام می شود و ذغال می ماند و یک عالمه حرف و  حدیث، و ناگفتنی ها که در وقت مقتضی به سمع نظر افکار عمومی خواهیم رسانید.
اما بعد:
 امروز (چهارشنبه۱۴ آذر ماه ۹۷)در صدر اخبار و تیتر اول تمام خبرگزاری ها خواندیم و خواندید،که ۱۸ نماینده اصفهان متن استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه ی مجلس شورای اسلامی نمودند.
و علت این استعفای دسته جمعی را به دلیل حذف پروژه‌های آب رسانی استان اصفهان از ردیف‌های بودجه سال ۹۸ عنوان نمودند و به همین علت و علل، استعفای خود را اعلام کردند.
اما شما ۱۸ نماینده استان خوزستان چه گلی برسر استان سراسر فرو رفته در بغض زدید ؟!

به قول فاضل نظری :
*بغض ِ فروخورده ام ، چگونه نگریم ؟*
*غنچۀ پژمرده ام ، چگونه نگریم ؟*
*رودم و با گریه دور می شوم از خویش*
*از همه آزرده ام ، چگونه نگریم ؟*
*مرد مگر گریه می کند ؟ چه بگویم*
*طفل ِ زمین خورده ام ، چگونه نگریم ؟*
*تنگ پر از اشک و چشم های تماشا*
*ماهی دلمرده ام ، چگونه نگریم !*
آهاااااای ۱۸ نماینده ای که شاد و خندانید ، روزگارتان خوش باد...
صنایع استان در نهایت رکود و ورشکستگی دارند می دهند جان ،
شاخص های ته جدولی آموزشی و اقتصادی مرهون و مدیون مدیرانی است که توسط شماها نمایندگان معزز به ادارات و سازمان ها تحمیل شدند و  با زور سنبه شما ماندگار شدند و برای بقا و دوامشان سینه چاک می کنید، چون مطابق ذائقه ها و خواسته ها و منافع شما سر تعظیم دارند.
در برابر ریزگردها، انتقال سرشاخه های کارون ، سد گتوند، فروش سهام فولاد اکسین، مهاجرت چهارصد هزار خوزستانی به استان های دیگر در طی ۴ سال اخیر، نابسامانی های کشت نیشکر هفت تپه، رشد فزاینده حاشیه نشینی ، افزایش تاسف برانگیز نرخ بیکاری و فقر ، رشد آمار طلاق، حادثه تروریستی ۳۱ شهریور، مدیران ناکارآمد،آلودگی های زیست محیطی ناشی از تاسیسات نفت و گاز ، آتش زدن نیزارهای هورالعظیم ، فساد اداری..... و ده ها و صدها مصادیقی از این قبیل چه کردید؟ کدام موضع را اتخاذ نمودید ؟ کدام راه حل را ارائه دادید ،؟! در راستای حل آن خیل عظیم تنگناه های عدیده کدام طرح و کدام نطق کارساز را در خانه ملت فریاد زدید؟؟
اگر پای استیضاح چند وزیر را امضاء زدید، بعدش طرح نشده با قول و وعده ی  چند استخدامی و بکارگیری نیروهای ستادی تان و... کنار کشیدید، خواسته های کوچک و حقیر در پس گرفتن امضاها واقعا جای تاسف است.
نمایندگان اصفهان را ببینید ، با چه انسجامی و  چگونه خود را به رخ می کشانند. ما از شما انتظار زیاده خواهی نداریم ، انتظار این را هم نداریم که از حق و حقوق مان دفاع کنید، اما این انتظار را داشتیم که یکبار هم مثل نمایندگان اصفهان و دیگر استان ها حفظ ظاهر می کردید و خودی نشان می دادید.
نزدیک به ده نفر از شما عضو کمیسون انرژی هستید !!! راستی آنجا چه گلی به سر مردم زدید.. مگر ۷۵ درصد تاسیسات نفت و گاز و سدهای آبی و نیروگاههای حرارتی تولید برق و ... در خوزستان نیستند!! چرا وزرای نیرو و نفت شما را جدی نگرفتند؟!! چرا کمیسون انرژی با حجم کمی اینهمه نماینده خوزستانی بلا اثر است؟ در کمیسون بودجه چه دست گلی به سر مردم زدید، جایگاه استان در تخصیص اعتبارات ملی و عمرانی کجاست؟ خیلی مایل و مشتاق هستم که به صورت آماری و مقایسه ای با سایر استان ها گزارش بدهید، حرف های هر ۱۸ نفر شما را در روز مجلس از سیمای مرکز خوزستان شنیدم ، باور کنید، گریه کردم و هنوز هم ناخوش هستم .
راستی ،مجمع نمایندگان فلان استان که تعدادشان ۵ نفر است ، چرا همه کاره ی مجلس شده اند، ولی شما که ۱۸ نفر هستید؟ نه در دولت و نه در مجلس جدی گرفته نشده اید، از خود پرسیده اید چرا؟ به راستی  نقش شما کجاست؟ و چه کرده اید؟
*وکلای عزیز خوزستانی*
این ها همه ی حرف های من نبودند و حرف های اصلی من، چون بغض فرو خورده در سینه ام باقی مانده اند، آنچه در این نوشتار عرض شد، فقط یک مقدمه سطحی بود،
ان شاءالله در نامه های بعدی از خلوت ها و پشت پرده ها خواهم گفت...
البته من خدمت چند نفراز نمایندگان استان خوزستان که قابل دفاع هستند، یک عذرخواهی بدهکار هستم و از اینکه مجبور شدم آنها را هم جمع ببندم از محضرشان پوزش می طلبم.

عجالتا برایتان  آرزوی موفقیت دارم.
محمد شریفی
اهواز
چهارشنبه ۱۴ آذر ۹۷



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*