اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2560
تاریخ انتشار: 1393/08/16 16:26
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
سرعت اینترنت بالاخص در شهرستان هائی همانند بهمئی به مثابه حرکت تیلر در زمین های کشاورزیست و دوام چراغ آن بر روی دستگاه های مودم ها به مانند نور کرم شب تاب در تاریکیست.

حکایت اینترنت در بهمئی

خلیل جهان تاب پور

عصرجهان:هرچند مدتی یکبار شبکه اینترنت در شهرستان بهمئی که به صورت انحصاری توسط شرکت مخابرات ارائه می گردد قطع می شود. راویان می گویند شرکت مخابرات خصوصی است اما گفته می شود شبه دولتی یا شبه خصوصی است.و سرعت اینترنت بالاخص در شهرستان هائی همانند بهمئی به مثابه حرکت تیلر در زمین های کشاورزیست و دوام چراغ آن بر روی دستگاه های مودم ها به مانند نور کرم شب تاب در تاریکیست.

در چندین  روز گذشته شبکه اینترنت ابتدا دو روز قطع شد.و مجددا از ظهر چهارشنبه  تا اواخر شب جمعه شبکه اینترنت به طور کامل قطع،و نیمه های شب جمعه کورسوی چراع اینترنت بر روی دستگاه های مودم ظاهر گردید و بلاخره اینترنت وصل گردید. اما از صبح جمعه  مجددا شبکه اینترنت و تلفن همراه با هم تا عصر جمعه قطع شدند.

حکایت دسترسی مردم بهمئی به اینترنت همانند تشنه ای است که به لب چشمه برده شده اما فقط می توانند آب را مزمزه کند.

شاید برخی مدیران قطعی اینترنت برایشان اصلا مهم نباشد ولی باید گفت دوره ما به عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات معروف گشته و نیازی هم به آوردن ادله و استدلال در خصوص اهمیت اینترنت وجود ندارد.امروزه اینترنت در تمام زوایای زندگی خصوصی و اجتماعی مردم نفوذ نموده و شاید یکی پاسخ هائی که بتوان سئوال اکثر مردم در موضوع علت عدم سرمایه گزاری در بهئمی بدهیم همین وضعیت ناپایدار شبکه اینترنت است.

اکنون به یکی از مصادیق جزئی مضرات قطعی اینترنت در شهرستان می پردازیم. روز جمعه قرار بود آزمون دفاتر پیشخوان دولت در شهر یاسوج برگزار گردد.اما آزمون لغو شد و اطلاع رسانی لغو آزمون ازطریق سایت استانداری انجام پذیرفت و شرکنندگان ساکن بهمئی به دلیل قطعی اینترنت محروم از دریافت اطلاعات. فردی که در عسلویه مشغول کار بوده جهت شرکت در آزمون به بهمئی آمده تا روز جمعه در یاسوج درآزمون شرکت نماید. تازه از طریق بهبهان متوجه شد که آزمون لغو گردید. و فرد موصوف دوباره باصرف هزینه و پذیرفتن خطرات حوادث جاده ای به عسلویه برگشت.

علت قطعی اینترنت گاهی کشوری،منطقه ای و استانی است. ولی در خصوص قطعی اینترنت از چهارشنبه تا شب جمعه گفته شده وضعیت ظاهری شبکه و علائم دستگاه ها عادی به نظر می رسد.ولی ارتباط برقرار نیست.واحتمالا اشکال نرم افزاری است. متخصصین ساکن در استان مشکلات خصوصی داشتند که آمدنشان به بهمئی جهت رفع اشکال شبکه در زمان ضروری مقدور نبوده است.

شرکت مخابرات استان باید در خصوص قطعی اینترنت به مشترکان خود خسارت پرداخت نماید. و به جای جوابیه از مردم عذر خواهی نماید. البته مدیر عامل مخابرات استان به پیامک های ارسالی پاسخ می دهند و موضوع را پیگیری می نمایند.که درجای خود قابل تقدیر است ولی این کافی نیست و باید چاره ای دیگر اندیشید.

برچسب ها:
بهمئی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*