اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2602
تاریخ انتشار: 1393/08/18 14:52
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
فرماندارهندیجان برلزوم لایروبی رودخانه زهره تاکید کرد

فرماندار هندیجان با انتقاد از به تعویق افتادن لایروبی رودخانه هندیجان در پنج سال گذشته و افزایش نقاط پرخطر دراین رودخانه برلزوم لایروبی این رودخانه با همکاری دستگاه های متولی در اسرع وقت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان' احمد جعفری نسب' یکشنبه  با تاکید براین که لایروبی رودخانه ها باید به طور سالانه انجام شود اظهارداشت: رودخانه زهره چندین سال است که نا به سامان شده است و عمق رسوبات ته نشین شده و لنج های زیاد غرق شده نقاط پر خطر در این رودخانه را افزایش داده است.
وی افزود:برای اجرای این طرح کارگروهی به نام کارگروه عمرانی با حضور 9 دستگاه اجرایی تشکیل خواهد شد که ادارت بندر سجافی، شیلات و راه و شهرسازی از اعضای اصلی این کارگروه هستند.
فرماندار هندیجان افزود: درلایروبی این رودخانه که با مشارکت اداره کل بنادر و کشتی رانی و تعاونی صیادان این شهرستان انجام می شود از مشارکت نیروهای مردمی نیز بهره خواهیم برد.
وی یادآورشد: این عملیات در انتهای رودخانه زهره که به خلیج فارس می ریزد و در نقاط خطرناک این رودخانه انجام می شود وهزینه لایروبی آن 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
جعفری نسب ابراز امیدواری کرد متاسفانه رودخانه زهره هندیجان در طول سالیان پر از گل و رسوب شده است که انتظار می رود با همکاری دستگاه های متولی هر چه سریع تر روند لایروبی این رودخانه آغاز شود.
فرماندار هندیجان زیبا سازی ساحل، سامان دهی حواشی رودخانه، خارج سازی لنج های غرق شده و تعمیق رودخانه به منظور گذردهی سیلاب را از مزایای این طرح دانست.
بنا به اظهار جعفری نسب رودخانه زهره قبل از بارندگی با مشکل کم آبی مواجه بود اما با باز کردن سد کوثر وضعیت آب این رودخانه بهتر شده است.منبع: ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*