اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2639
تاریخ انتشار: 1393/08/20 23:06
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
يادداشت تفاهم همكاري‌هاي آموزشي، پژوهشي و فناوري بين دانشگاه شهيد چمران اهواز از جمهوري اسلامي ايران و دانشگاه مونتان لئوبن اتريش به امضا رسید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان - روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، در نشستی که روز سه شنبه 20 آبان ماه با حضور سرپرست و اعضای هیئت رئیسه و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد، دکتر محمد رعایایی اردکانی در سخنانی هدف از این نشست را معرفی دانشگاه های شهید چمران و لئوبن اتریش به یکدیگر و ظرفیت ها، امکانات و پتانسیل های علمی، آموزشی و تحقیقاتی عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به سابقه خوب روابط دو کشور اتریش و ایران از لحاظ مراودات تجاری  و اقتصادی و مثبت بودن موضع گیری های این کشور در زمینه های مختلف، امیدوارم اولین دانشگاهی باشیم که با دانشگاهی از این کشور ارتباط علمی، آموزشی و تحقیقاتی برقرار می کنیم.

دکتر رعایایی اولویت اول در ارتباط میان دانشگاه های شهید چمران و لئوبن اتریش را در زمینه تبادل دانشجو و استاد در قالب فرصت های مطالعاتی شش ماهه عنوان کرد و افزود: اگر زمینه همکاری ها مساعد باشد در مرحله بعد، وارد فاز کارهای تحقیقاتی بخصوص در حوزه نفت، انرژی و فولاد می شویم.

در ادامه این نشست، پروفسور پیتر موزر مدیر دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه لئوبن به معرفی این دانشگاه و ظرفیت های تحقیقاتی و آموزشی آن پرداخت و سپس به سوالات اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز پاسخ داد.

در ادامه، یادداشت تفاهم همکاری میان دو دانشگاه با حضور دکتر رعایایی و پروفسور موزر به نمایندگی از رئیس دانشگاه لئوبن اتریش به امضا رسید.

این یادداشت تفاهم در 12 بند تهیه شده که برخی مفاد آن به شرح زیر است:

1- دو طرف نسبت به تبادل اعضاي هيات علمي، محققان و متخصصان براي تحقيق، تدريس و يا تبادل نظر اقدام خواهند نمود.

2-  دو طرف تسهيلات لازم را براي شركت استادان و محققان دو دانشگاه در گردهمايي‌ها، همايش‌ها و هم انديشي‌هاي علمي بين‌المللي دو كشورفراهم خواهندكرد.

3- دو طرف تسهيلات لازم را براي تبادل استادان يكديگر به منظور گذراندن دوره‌هاي فرصت مطالعاتي در دو دانشگاه فراهم خواهند كرد.

4- دو طرف در زمينه برگزاري نمايشگاههاي مشترك علمي، تحقيقاتي و فناوري و انجام پروژه‌‌هاي تحقيقاتي مشترك همكاري مي‌كنند.

5- دو طرف نسبت به تبادل دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مورد توافق براي ادامه تحصيل بر اساس مقررات جاري دو كشور اقدام خواهند كرد.

6-دو طرف نسبت به مبادله اطلاعات، كتاب‌ها ، نشريات علمي، مدارك علمي و تحقيقاتي،  پايان‌نامه‌هاي دانشجويي، ميكروفيلم و نرم‌افزارهاي رايانه‌اي در زمينه‌هاي آموزشي، پژوهشي و فناوري اقدام خواهند كرد.

7- دو طرف تسهيلات لازم براي بازديد استادان، محققان و دانشجويان يكديگر را در دو دانشگاه فراهم خواهند نمود.

     8- بسط و توسعه پروژه هاي بين المللي مشترك

    9- هر برنامه و فعاليت مشترك قيد شده در اين توافقنامه فقط پس از امضاي قرارداد قابل اجراست.

 10- مدت اعتبار اين يادداشت تفاهم 2 سال خواهد بود كه در پايان براي دوره‌هاي بعدي قابل تجديد مي‌باشد.  



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*