اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265610
تاریخ انتشار: 1397/09/27 21:12
کارگر مانده زیر آوار ساختمان چهار راه معاد یاسوج بعد از 6 ساعت تلاش بیرون کشیده شد.

عصرجهان- لحظاتی پیش به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی  و مهندسی، ساختمانی در شاهد یک شهر یاسوج ریزش کرد و یک کارگر زیر آوار محبوس شده و نیروهای امدادی در حال پیدا کردن راهی برای خروج این کارگر هستند.

محمد رستمی رئیس آتش‌نشانی یاسوج از حضور 20 نیروی در این محل خبر داد و گفت: در اولین لحظات و در کمترین زمان نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه حضور پیدا کردند.

 

وی گفت: هنوز معلوم نیست این کارگر زیر آوار محبوس شده زنده است و همچنان در تلاش برای بیرون آوردن آن هستیم.

جستجو ادامه دارد

سهل‌انگاری حین بتن‌ریزی در ساختمان در حال ساختی در یاسوج موجب مدفون شدن این کارگر شد.

نیروهای امدادی به صورت گسترده در محل حادثه حضور دارند  و از طریق ردیابی تلفن همراه هم نتوانستند کاری انجام دهند و جستجو برای نجات این کارگر ادامه دارد.

خیابان‌های منتهی به محل حادثه به سهولت در کار امدادی رسانی بسته شده است.

عدم فاصله بین شمع‌ها یکی از دلیل وقوع این حادثه است

کارشناس ساختمانی که در محل حادثه حضور دارد عدم رعایت فاصله شمع‌ها را یکی از دلیل ریزش ساختمان هنگام بت ریزی عنوان کرد.


تلاش نیروهای هلال‌احمر برای بیرون آوردن کارگر زیرآوار  و استفاده از دو سگ ردیاب

نیروهای هلا‌ل احمر به مانند دیگر نیروهای امدادی در حال تلاش برای بیرون آوردن این کارگر محبوس شده هستند و از دو سگ ردیاب هم استفاده کردند ولی متاسفانه تاکنون هیچ اثری از کارگر پیدا نکردند.

هم‌کنون شهردار، فرماندار  و مدیر کل بحران استان در محل حادثه حضور دارند.

با گذشت 5 ساعت در محل حادثه یک دستگاه چرثقیل کار جابجایی سیمان‌ها را انجام می‌دهد تلاش برای بیرون آوردن کارگر مدفون همچنان ادامه دارد.

در پایان عملیات محمد رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پس از 6 ساعت تلاش مداوم توانستیم پیکر بیجان کارگر مدفون شده زیر آوار را پیدا کنیم.

رئیس آتش‌نشانی یاسوج گفت:  نیروهای ما از دقایق نخست در محل حادثه حضور پیدا کردند با کار  و تلاش فراوان به کمک دیگر نیروهای امدادی با بیرون آوردن جسد کارگر عملیات را به پایان رساندیم(فارس)

شایان ذکر است عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیویه و بویراحمد با صدور ابلاغیه‌ای از حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری خواست تا این قضیه را مورد بررسی قرار دهد.
در ابلاغیه‌ی آقای فیلی آمده است
جنابی مهندس کاظمی مدیر کل محترم دفتر امور شهری سلام علیکم.
با عنایت به ریزش ساختمان یک طبقه خیابان شاهد ۱ در شهر یاسوج بموجب این ابلاغ جنابعالی بعنوان مسئول کمیته کارشناسی تخصصی با عضویت رییس نظام مهندسی ساختمان وشهرداریاسوج ومدیرکل دفتر فنی و مدیر کل بحران و معاون فنی فرماندار بویر احمد و ناظر ساختمان مربوطه و مالک ساختمان تعیین و ضمن بازدید و تشکیل جلسات تخصصی و کارشناسی و بررسی تمام عوامل مقصر به نسبت سهم تقصیر اقدام و گزارش لازم به اینجانب و دادستانی محترم جهت اقدام و برخورد قانونی حداکثر به مدت یک هفته اقدام و اعلام نتیجه گردد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*