اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265618
تاریخ انتشار: 1397/09/27 23:40
سه کشور این مطلب را در بیانیه‌ مشترکی در پایان اجلاس خود در روز سه شنبه ۱۸ دسامبر آورده اند.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان به نقل از یورونیوز، وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه که برای بحران سوریه در ژنو سوئیس گرد هم آمده بودند توافق کردند اولین جلسه کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه در اوایل سال میلادی آینده برگزار شود.

سه کشور این مطلب را در بیانیه‌ مشترکی در پایان اجلاس خود در روز سه شنبه ۱۸ دسامبر آورده اند.
این بیانیه همچنین خواستار آغاز «روند انتقال سیاسی با دوام و پایدار» برای آینده سوریه شده است.
سرگئی لاوروف، مولود چاووش‌اوغلو و جواد ظریف وزرای خارجه روسیه، ترکیه و ایران به همراه استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در این اجلاس حضور داشتند.
آقای دی‌میستورا که در آخر ماه جاری از سمت خود کنار می‌رود از ژانویه امسال در تلاش بود تا توافق بر نام ۱۵۰ عضو کمیسیون تدوین قانون اساسی جدید را بگیرد.
حکومت سوریه و مخالفان هر کدام لیستی شامل ۵۰ عضو را ارائه دادند اما به گفته دیپلمات‌ها عمده چانه‌زنی‌ها میان مقامات سه کشور بر سر اعضای لیست ۵۰ نفره سومی بود که شامل فعالان جامعه مدنی و مستقلین می شد.
رویترزاستفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه در انتهای ماه دسامبر از سمت خود کنار می رود
استفان دی میستورا در نشست خبری بعد از پایان اجلاس ژنو گفت: «یک مایل اضافی دیگر برای پیمودن باقی مانده است با این حال از کار فشرده ای که تا کنون انجام شده است تشکر می کنیم.»
جنگ داخلی سوریه که وارد هشتمین سال خود می شود جان قریب پانصد هزار تن را گرفته و بیش از هفت میلیون تن دیگر را آواره کرده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*