اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265650
تاریخ انتشار: 1397/10/02 22:40
علت حضور فرمانده سپاه تهران در مجلس/پایان ممنوع‌التصویری باران کوثری در تلویزیون/زنان می‌توانند همچون مردان به ورزشگاه‌ها بروند اما به دو شرط!

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
کنایه زیباکلام به نماینده جنجالی سراوان

یک استاد دانشگاه گفت: همه ما ممکن است عصبانی شویم و یک زمانی حرفی بزنیم؛ این‌که بعدا فرد حاضر نشود از مردم عذرخواهی کند، بد است و وظیفه اخلاقی خود را به عنوان مدیر، مسئول یا عضوی از جامع ایفا نکرده است.صادق زیبا کلام در گفتگو با ایسنا، در ارتباط با این سوال که وظیفه اخلاقی مسئولین نسبت به مردم چیست؟ با اشاره به ویدیو‌های منتشر شده از هتاکی تعدادی از مسئولین طی روز‌های اخیر، اظهار کرد: همه ما انسان هستیم، جایزالخطا هستیم، ممکن است عصبانی شویم و یک زمانی حرفی بزنیم که دوست نداریم.

وی ادامه داد: این اتفاق‌ها برای همه ما می‌افتد؛ اما چیزی که تاسف‌آور است، این است که که ما وقتی مرتکب خطایی می‌شویم و می‌دانیم خطایی کردیم نخواهیم آن را بپذیریم. وی گفت: وقتی در مقابل خطا سعی کنیم آن را توجیه و رفع و رجوع کنیم یا بگوییم شیطنت کردند و بد عکس گرفتند و بد فیلم‌برداری کردند یا حرفم را تحریف کردند، به نظر من بدتر از خطا کردن است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: جسارت عذرخواهی نکردن از مردم بزرگ‌ترین اشتباه است. این خطا خیلی بدتر از این است که فردی عصبانی شود و حرفی بگوید، اما اشتباهش را بپذیرد. وی گفت: این‌که بعدا فرد حاضر نشود از مردم عذرخواهی کند، بد است و وظیفه اخلاقی خود را به عنوان مدیر، مسئول یا عضوی از جامعه ایفا نکرده است، کاری ندارد، فرد باید قبول کند، اشتباه کرده و پیش مردم هم بگوید عذرخواهی می‌کنم. این‌که آن فرد آسمان و ریسمان را به هم ببافد و اصرار کند که شانتاژ و دروغ و فریب بوده است، درد آور و عذاب آور است و مردم را چند برابر عصبانی می‌کند. عذرخواهی نکردن مسئولین از مردم در مواقعی که اشتباهی انجام می‌دهند، غم‌انگیز است.
 
علت حضور فرمانده سپاه تهران در مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران در جلسه امروز مجمع نمایندگان تهران گزارشی در مورد اقدامات سپاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی به نمایندگان ارائه کرد. فاطمه ذوالقدر با اشاره به جلسه امروز مجمع نمایندگان تهران گفت: در جلسه امروز سردار یزدی فرمانده کل سپاه استان تهران حضور پیدا کرد و در مورد اقدامات و فعالیت‌هایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه آسیب‌های اجتماعی تهران و جمع آوری معتادان انجام داده، گزارشی را به نمایندگان ارائه کرد. وی با اشاره به این که این جلسه به ریاست محمدرضا عارف برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان مجمع تهران گزارشی در مورد آسیب‌های اجتماعی این شهر و وضعیت آن گزارشی ارائه کردند. نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: پیشنهاد‌هایی برای بهبود وضعیت و ساماندهی شهر تهران نیز در این جلسه ارائه و بنا شد این پیشنهادات پیگیری شود.
 
حدادعادل: روحم از پست پسر باجناقم در شبکه سه خبر نداشت
 
غلامعلی حدادعادل عصر شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی در خصوص مدیر شبکه سوم سیما، گفت: «علی فروغی» رییس شبکه سوم سیما از قوم و خویشی بنده استفاده نکرده و من دخالتی در انتخاب او نداشته ام. پسر باجناقم رییس شبکه سوم سیما است، وی قبل از آن که به این سمت برسد چند سال رییس بسیج صدا و سیما بوده است، «به صراحت عرض می‌کنم نه روح بنده از این که وی رییس بسیج شده، باخبر بوده و نه من مطلقا اطلاع داشتم که می‌خواهند او را رییس شبکه سوم کنند.»

حمایت محجوب از ردیف بودجه مؤسسه آیت الله مصباح
 
علیرضا محجوب، نماینده تهران در مجلس درباره بودجه موسسات خاص از جمله موسسه آیت الله مصباح می‌گوید: بودجه وقتی تصویب شد چه درست و چه غلط، باید پیاده شود و یا اگر موضوعی در این بین وجود دارد، برای آن در سال بعد اصلاحیه بیاوریم. محجوب در گفتگو با خبرنگار «انتخاب»، درباره اینکه آیا موارد مشابهی در بوجه ۹۸ نیز وجود دارد یا خیر، گفت: بعضی نقد‌هایی که به بودجه می‌شود فرافکنی است. من به کل ساختار بودجه نقد دارم؛ بودجه نباید بزرگ و بی انتها باشد بلکه باید کوچک باشد. او افزود: خوشبختی دولت و ملت، به کوچک بودن بودجه است به طوری که سهم کمی از تولید ناخالص داخلی آن‌ها صرف دولت شود؛ حال چه از مالیات باشد و و چه از نفت. او درباره بودجه موسسات خاص که در سال گذشته در جدول ۱۷ آمده بود، نیز گفت: بحث‌هایی که در خصوص بودجه موسسات مانند بودجه موسسه آیت الله مصباح می‌شود، نیز از همین دست و فرافکنی است. بودجه وقتی تصویب شد چه درست و چه غلط، باید پیاده شود و یا اگر موضوعی در این بین وجود دارد، برای آن در سال بعد اصلاحیه بیاوریم.

پلیس به دنبال عاملان ضرب و شتم مهاجران افغان
 
رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا گفت: دستگیری عاملان تهیه و انتشار فیلم ضرب و شتم برادران افغان در دستور کار قرار گرفت. سرهنگ سیداحمد خسروی روز یکشنبه در مورد فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم چند نفر از اتباع افغان توسط یک سرباز ایرانی، افزود: با انتشار این فیلم در فضای مجازی این موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و طی بررسی‌های گسترده، مشخص شد این فیلم مربوط به زمان حال نیست و در عین حال ضرب و شتم برادران افغان در هیچ یک از مقر‌های نیروی انتظامی تایید نشد. وی ادامه داد: در بررسی این موضوع، پا را فراتر گذاشته و گذشته را بررسی کردیم، اما در بررسی‌های انجام شده این موضوع در هیچ مقر انتظامی مورد تایید قرار نگرفت.

پایان ممنوع‌التصویری باران کوثری در تلویزیون
 
تیزر‌های فیلم سینمایی «آستیگمات» با حضور باران کوثری مجوز پخش از صداوسیما را دریافت کرد. سعید خانی تهیه‌کننده سینما و پخش‌کننده فیلم سینمایی «آستگیمات» گفت: تیزر‌های جدید فیلم آستیگمات با حضور باران کوثری به صداوسیما ارائه شده و کد و مجوز لازم برای پخش این تیزر‌ها از سوی مدیران صداوسیما صادر شده است. پیش از این تیزر‌های فیلم‌های "عصبانی نیستم"، "شنل" و "عرق سرد" که باران کوثری در آن‌ها ایفای نقش کرده بود، اجازه پخش از صداوسیما نداشت و تبلیغات این فیلم‌ها با حذف تصویر و نام باران کوثری از صداوسیما پخش می‌شد.

واکنش مثبت آشنا به گمانی‌زنی‌ها درباره پست جدید رئیسی
 
حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود با اشاره به گمانی‌زنی‌ها برای انتخاب رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه نوشت: او از سال ۵۹ تاکنون سمت‌های قضایی موثری، چون دادستانی کرج، همدان، جانشینی و دادستانی تهران، ریاست سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی ویژه روحانیت، معاونت اول قوه قضائیه و دادستانی کل کشور را در سابقه خدمتی خود دارد. تجربه تولیت امامزاده صالح و سپس آستان قدس رضوی او را با واقعیات اجتماعی و اقتصادی و نهاد‌های بزرگ مدنی آشنا کرده است. تجربه رقابت در انتخابات در سطح استان خراسان جنوبی و عضویت در مجلس خبرگان از سال ۱۳۸۵ و سپس رقابت در سطح ملی برای ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ او را با واقعیات و پیچیدگی‌های عرصه سیاست داخلی و جلب اعتماد عمومی آشنا کرده است. تجربه عضویت و ریاست در شورای نظارت بر صدا و سیما و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام او را با مسائل رسانه‌ای از یک سو و سیاستگذاری کلان کشور از سوی دیگر آشنا کرده است. رؤسای قبلی قوه قضائیه در چهل سال گذشته معمولا این ویژگی مشترک را داشتند که فق‌هایی مطرح، اما فاقد سابقه قضایی بودند لذا مجبور بودند مدتی را برای آشنایی با ساختار و مسائل این قوه صرف کنند. اگر او به ریاست قوه قضائیه منصوب شود اولین رئیسی خواهد بود که دارای سابقه طولانی قضایی است و از درون قوه قضائیه برخواسته است.

توضیحات گمرک درباره درگیری نماینده سراوان
 
سعید احمدخانی، مدیرکل روابط عمومی گمرک با بیان اینکه، نماینده سروان بدون هماهنگی به ملاقات رئیس گمرک رفته بود، گفت: مجموع حضور درازهی در محوطه گمرک فقط ۱۲ دقیقه بوده است. احمدخانی در ادامه گفت: ما تنها مدرکی که داریم که بهترین سند است فیلم است که خوش بختانه ساختمان‌های دولتی به دوربین‌های مدار بسته مجهز هستند و محوطه بیرونی ساختمان گمرک و پارکینگ خودرو به این سیستم مجهز هست. نماینده سراوان طبق چیزی که در فیلم نشان داده می‌شود با یک خودروی لکسوس شاسی بلند آبی در واقع به قسمت ورودی پارکینگ گمرک مراجعه می‌کند. پس از حالا نهایتا چیزی که در فیلم مشاهده می‌شود هفت دقیقه‌ای که داخل خودرو بودند، این اتفاق در قسمت درب ورودی ساختمان گمرک افتاده نهایتا با همان خودرو هم بر می‌گردند و این خودروی پرشیا که اعلام شده که این صحت ندارد، بلکه همان خودروی لکسوس شاسی بلند آبی بر می‌گردند.

تکذیب تعلیق همکاری کارمند گمرک

پس از ماجرای مشاجره نماینده سراوان با کارمند گمرک ایران و حواشی ایجاد شده برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مطرح شد که کارمند گمرک تعلیق شده است. امروز «محمد بهنیا» مامور وظیفه شناس گمرک در محل کار خود حاضر شده است. در رابطه با جنجال نماینده مجلس در گمرک تاکنون هیچ فردی بازداشت نشده است. موضوع در مجموعه‌های نظارتی گمرک، وزارت اقتصاد و مجلس در حال پیگیری و بررسی بوده و نتایج به زودی اطلاع رسانی خواهد شد./فارس

دلالان به دنبال تحریک بازار ارز

رضا ترکاشوند، دبیرکل کانون صرافان گفت: صرافی‌های غیربانکی مجاز نیستند به غیر از ۲۳ نوع ارز خدماتی و تا سقف ۲ هزار دلار معامله انجام دهند. این روزها نقش بانک‌ها در انجام معاملات ارزی بیشتر شده که دلیل آن هم این است که صرافی‌های بانکی از لحاظ ارزی بیشتر تامین می‌شوند. دلالان فقط برای تحریک بازار و فروش ارز‌های خود به بازار جو می‌دهند که با وجود اقدامات خوب بانک مرکزی نباید آن‌ها را جدی گرفت./رجا نیوز

چه موانعی بر سر راه ایفای وظیفه نظارتی مجلس وجود دارد؟

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود درباره احتمال وجود موانعی بر سر راه ایفای وظیفه نظارتی مجلس تاکید کرد: اگر مجلس وارد حوزه نظارت شود کسی نمی تواند بر سر راه آن مانع ایجاد کنند ولی چون این وظیفه آنچنان که باید نمود پیدا نکرده شاید برخی از این خلاء استفاده کنند. البته ممکن است افراد ذی‌نفع ورود کنند، لابی و ارتباط برقرار کنند ولی نمی‌توانند مانع اجرای این کار شوند. به گزارش ایسنا نماینده شیراز در مجلس در پایان اظهار کرد: متاسفانه ما در مجلس بیشتر به دنبال مسائل خود هستیم در حالی که اگر مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام دهد بسیاری از مشکلات کشور حل می شود و آنچه امام (ره) گفت که مجلس در راس امور است نیز محقق خواهد شد.

با پول خرید فیلتر ۲۰اتوبوس نو بخریم

محمد علیخانی در مخالفت با تخصیص بودجه به خرید فیلتر ضد دوده برای اتوبوس گفت: نصب فیلتر دوده کارایی نداشته است، روی ۵۰ اتوبوس این فیلتر نصب شده است اما چون قدرت موتور را کم می‌کرده است راننده‌ها آن را باز کرده و کنار گذاشته‌اند. با توجه به مدارکی که به دست آوردیم، شرکت فروشنده خودرو گفته اگر این فیلترها روی ماشین‌های ما نصب شود، گارانتی خودرو باطل می‌شود. وقتی چیزی کارایی ندارد چه اصراری که از آن استفاده کنیم. اگر هر فیلتر دوده را با قیمت قبل ۷۰ میلیون بخریم برای ۲۰۰ اتوبوس ۱۴ میلیارد تومان می‌شود و با قیمت جدید حدود ۲۸ میلیارد تومان. این پول می‌تواند صرف خرید ۲۰ اتوبوس شود. محسن پورسیدآقایی در توضیح چرایی تصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها: تشخیص اینکه فیلتر بگذاریم یا نگذاریم به عهده سازمان استاندارد است و آن‌ها گفتند اگر اتوبوسی فیلتر نداشته باشد اجازه شماره‌گذاری ندارد./جوان

واردات تخم مرغ ترکیه‌ای در آینده نزدیک

رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی البرز گفت: قیمت مرغ و تخم مرغ در چند روز آینده با واردات تخم مرغ ترکیه‌ای و توزیع مرغ‌های منجمد کاهش پیدا خواهد کرد. قیمت هرکیلو تخم مرغ وارداتی تنظیم بازار ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان مصوب ستاد تنظیم بازار است. قیمت هرکیلو تخم مرغ داخلی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو ۱۷ هزار تومان را به تصویب رسانده است. قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد ۸ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت هر کیلو گرم مرغ گرم ۱۳ هزار ۸۰۰ تومان است، ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ گرم را 13 هزار و 700 تومان تصویب کرده که بر این اساس قیمت 100 تومان کاهش خواهد داشت/ایسنا

زنان می‌توانند همچون مردان به ورزشگاه‌ها بروند

هادی صادقی، ‏معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: زنان می‌توانند همچون مردان به ورزشگاه‌ها بروند و از دیدن بازی‌ها لذت ببرند به شرطی که اخلاق و مسائل شرعی رعایت شود. موضوع اول مساله رعایت اخلاق در ورزشگاه است، باید فضایی سالم برای حضور زنان ایجاد شود. عارضه دوم مربوط به مسائل شرعی است که طبق فتوای مراجع تقلید دیدن بدن برهنه نامحرم برای هر دو طرف اشکال دارد که رفع این مشکل هم سخت نیست/ایرنا

گمرک: نماینده سراوان بدون هماهنگی آمده بود

خانی مقام مسئول در گمرک گفت: اتفاقی که در گمرک افتاده در ساختمان مرکزی واقع در خیابان شهید بهشتی بوده که آن فردی که فیلمبرداری کرده و آن کسی که برخورد شدید با نماینده مردم سراوان داشته ارباب رجوع گمرک بوده و اگر شما هم همین الآن به گمرک تشریف ببرید یک تعدادی ارباب رجوع ایستادند تا ساعات کاری شروع شود. نماینده سراوان طبق چیزی که در فیلم نشان داده می شود با یک خودروی لکسوس شاسی بلند آبی در واقع به قسمت وردی پارکینگ گمرک مراجعه می کند . پس از حالا نهایتا چیزی که در فیلم مشاهده می شود هفت دقیقه ای که داخل خودرو بودند ، این اتفاق در قسمت درب ورودی ساختمان گمرک افتاده نهایتا با همان خودرو هم بر می گردند و این خودروی پرشیا که اعلام شده که این صحت ندارد و بلکه همان خودروی لکسوس شاسی بلند آبی بر می گردند .

اشتباه بزرگ اصلاح‌طلبان حمایت از روحانی بود

نمازی عضو حزب کارگزاران: اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات سال ۹۶ مرتکب اشتباه بزرگی شدند که بدون هیچ قید و شرطی از آقای روحانی حمایت کردند. منظور آقای واعظی که گفته است با هیچ گروه و حزب سیاسی در انتخابات ائتلاف نداشته‌اند، ائتلاف اصلاح‌طلبان با حزب اعتدال و توسعه بوده که به طور کلی حزب متبوع ایشان در میان احزاب شناخته شده، جایگاهی ندارد که اصلاح‌طلبان بخواهند با آن ائتلاف داشته باشند. اظهارات رئیس دفتر رئیس‌جمهور در شرایطی که آقای روحانی تحت فشار قرار گرفته و دولت تحت هدایت او نتوانسته عملکرد قابل دفاعی داشته باشد، به نوعی گل به خودی بود.

برچسب ها:
بسته خبری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*