اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265676
تاریخ انتشار: 1397/10/07 21:32
یاداشت دریافتی از یدالله مرادی/
بیائیم و بیائید از هر طیف و جریان و گروه ، صادقانه و شفاف و شجاعانه بر کسانی که 8 ماه ملت را آزرده خاطر کردند اعلام مواضع کنیم و پیشگام و پیشقراول گرامیداشت 9 دی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، یدالله مرادی فعال سیاسی به مناسبت نهمین سال از نهمین روز زمستان 88 آورده است.

عمر، اندک و فرصت خموشی بسیار                 تلخ است سکوت، گفت و گویی بکنیم

وقتی 9 سال پیش گروه‌هایی به جای تمکین به نظر و رأی و انتخاب مردم، تئوری پارلمان خیابانی را با رنگ سبز آغشته و همنوا با براندازان و بی‌توجه به شعار قانون مداری خود بر همه کس و همه چیز تاختند و جسارت اهانت را از مرزهای عقیده و انسانیت خارج کردند و از متانت و حیای احترام آمیز نهادهای امنیتی و انتظامی و انقلابی گذشتند، کاسه‌های صبر لبریز و ناگهان از هر کوی و برزن جویبارهای غیرت و انقلابی‌گری جاری و با بهم پیوستن جویبارها، رودخانه ای از شفافیت و زلالی بر خیابانهای کشور حرکت سیل گونه روان ساختند تا گرد و غبارها، سیاهی‌ها و پلشتی‌ها را بشویند و طلوع فروغ یلدای نورانیت و ظهور خورشید را به نمایش بگذارند.

بدین طریق بود که 9 دی پایانی بر شب طولانی 8 ماه تاریکی بود که خود یلدای ایرانی گردید. در نهمین سالگرد آن قیام مرمت بخش تاریخ انقلاب اسلامی 9 نکته درس آموز و عبرت آفرین و تحول بخش را عرضه بداریم:

1-عالم به زمان: از خصائل منتظران حضرت نور آن است که در گذر حوادث و رویدادها و در مسیر برپائی سیاهی‌های ناشی از شک و شبهه و تردیدها با نورافکن بصیرت و تعقل، فضای بسته ابهام‌ها را شکسته و راه بسوی حقیقت و زیبائی‌ها بگشایند، منتظر امام از طولانی شدن یلدای انتظار، دور اندیشی و  تدبیر را می‌نمایاند که پای در جاده آرامش و افق بهار ظهور با سخت کوشی و تقواپیشگی هموار کنند(شناخت یافتن و شناساندن در تمام عرصه ها).

2-شفافیت در مواضع: آنجا که مرزبندی‌ها در هم ادغام شوند و کدری و کور رنگی حاصل شود کور ذهنی پدید می‌آید و از روزنه‌های نفوذ و در لوای لباس دوست، حامی گفتاری ظاهر شکل می‌گیرد تا دشنه بر قلب و پهلو وارد آورند و در اینجا بود که 9 دی خیمه گاه شفافیت و زلالی اندیشه‌های افراد و گروه‌ها را بر پهنه خیابان‌ها فیلمبرداری کرد.

ارزش نمایشگاه مردم در 9 دی در شفافیت مواضع و تبیین اندیشه سالم انقلابی در برابر مواضع خودخواهانه و پرخاشگرایانه و براندازی کودتای نرم انتخاباتی بود که مردم تابلوی آینه وار این شفافیت گردیدند.

3-صراحت در بیان مواضع: در جائی که از کلام و گفتار نرم و صبورانه و احترام آمیز مردم در ارائه برنامه ها و نظرات امکان سوءبرداشت و سوء تدبیر و سوءاستفاده می رود باید با صراحت، رک، جدی، محکم و توانا دیدگاهها و اندیشه های خود را شجاعانه بیان نموده تا هر نوع تزلزل و تردید کنار رود و از بیان کلمات و مواضع و جملات دو نبشی دور شود.

سیل خروشان مردم در 9 دی با سرافرازی و ابهت پس از 8 ماه تحمل شعارها و حرکات ساختار شکنانه، سکوت را شکستند و با صراحت و شجاعت پاسخ کوبنده و محکمی را به همه متجاوزین به حقوق مردم با صدای بلند، مشت کوبنده و روحیه‌ی انقلابی در استمرار حرکت انقلاب اسلامی اعلام داشتند تا بیاموزند که عزت در سایه صراحت، ارزش مداری را رقم می زند.

4-مشارکت و تعاون: در طول تاریخ ملتهای بزرگ و متمدن آموخته اند که دستهای بهم گره زده و بازوان بهم چسبیده و سینه های ستبر توانایی حفظ اصالت و هویت خود را دارند، ایران در گذر تاریخ با انسجام و کارایی همه اقوام و طوایف و گویش ها راه سربلندی و پیشرفت و الگو بودن را طی نموده است و هرگاه فرد یا گروه و دسته ای درصدد بر آمده اند تا این مشارکت و تعاون را بعنوان الگوی کارایی و توانمندی حذف کنند و حاشیه ها را بر متن حاکم نمایند، فرد گرایی و فرد اندیشی را، به تعاون، همدلی و هم اندیشی و همگرایی تبدیل و ید واحد می‌شوند تا هر کوردل تفرقه افکن وابسته ای را خوار نمایند.

9 دی 88 کاردانی ملت را در حرکت عمومی، هماهنگ و تعاون بر خوبیها به جهانیان نشان داد و اثبات نمود که باهم بودن برای حفظ اصول و مبانی انقلاب ضرورت همیشگی است که بموقع بروز و ظهور می یابد.

5-صبوری و متانت: کرامت نفس و بزرگی شأن ملت ایران و مناعت طبع و ادب آنها در مواردی ایجاد فرصت برای بد اندیشان جدا شده از کاروان معرفت شده است و بدخواهان عنود از این متانت، دامنه آشوب طلبی و تعرض به باورها و عقاید را تا هجمه و آتش زدن خیمه گاههای عاشورای حسینی کشاندند، مسجد و بسیجی و حزب الهی بودن را مورد حمله و تعرض قرار دادند، مجموعه هنجارها، ارزش ها، مراسم و مناسک اعتقادی را به تمسخر گرفتند. شرکت در نماز جمعه بصورت مختلط و همراه با کفش و بطری آب در ماه رمضان را به نمایش گذاشتند و بدین طریق بود که «9 دی اخطاریه ای عمومی بر این تازیدنها و رفتاری مسالمت آمیز بر این جسارتها و اعتراضی گسترده بر این بی مبالاتی ها »بود.

6-اقتدار و تعقل: عقلانیت اسلامی خاستگاه اصلی در وضع قوانین  و احکام و ارزش ها و فضائل اخلاقی است که همزاد و همراه با سیره نبوی و منش علوی در رفتار اجتماعی بروز می یابد و این عقلانیت تا مرز رعایت و پایبندی همه طرفین جامعه می باشد.

طبیعی است رعایت منافع ملی در سایه برخورداری از امنیت ملی است و در صورت تعرض به این امنیت ملی هیمنه اقتدار آمیز حکومت و ملت اجازه شورش و تخریب اماکن و ابنیه را نمی دهد. دفاع مشروع برای صیانت از رکن رکین امنیت داخلی است که صیانت از تمامیت ارضی و استقلال یک ملت را سبب می‌گردد.

توانایی ملت ایران با اقتدار در 9 دی 88 به حرکت در آمد تا برای حفاظت از خود و ارزشهای داخلی در برابر تهدیدهای متعدد توازنی پویا را شکل دهد و نمایش این اقتدار خردگرا پایانی بر تهدیداتی است که کاهش خطرات و ریختن آب سرد بر آتش خشم دشمنان بود.

7-جهادگری بسیجی: جهاد و مبارزه در راه برپائی نظام الهی در شیعه  با کربلا و عاشورا و سیره امام حسین (ع) همیشه الگوی رهایی بخش و نجات و خروج از مظالم و مظاهر جهالت و ستم بوده که در طلوع انقلاب اسلامی این عبارت با عنوان وزین بسیج بهم پیوند خوردند تا اعتبار و ارزش بسیج را مشروعیت بخشد و هر جا که بنیان و اساس و باور اعتقادی جامعه بخطر افتد این بسیج و بسیجی است، که با روش کار جهادگرایانه و پاکی و طهارت روحی و عبور جهادی از سیم خاردار نفس به دفاع از ملت و آرمانهایش بر می خیزد زیرا تعهد جناحی و حزبی در برابر هیچکس و هیچ گروهی ندارد.

هرجا بسیجی باشد دفاع اعتقادی و مسیر جهادی عینیت می یابد. در 9 دی این خصیصه تبلور عینی یافت و عنوان بسیجی بر همه کسانی جاری شد که پهنه خیابان را زینت بخشیدند تا تارهای عنکبوتی جهال بدکردار علیه انقلاب اسلامی را از آتش زدن و تخریب و تضعیف دور نمایند و بیمه شخص ثالث انقلاب اسلامی در سی امین سالگرد (1388) پیروزی اش باشند.

8-تولی و تبرای انقلابی: درس مانا و عبرت همیشگی قیام 9 دی برای جامعه ایران انقلابی این بود که بعد از سی سال از عمر پر برکت خود یکبار دیگر پالایش فروع انقلاب و اصول اسلام را اعلام داشت: تولی با دوستان، یاران، حامیان و مدافعان انقلاب اسلامی بر مسیر اندیشه ی عدالتخواهانه حضرت امام خمینی (ره)، و تبری جستن از دشمنان بدخواه و کینه ورز و جنگ طلب. دوستان انقلاب آنگاه که ملاحظه کردند گروه هایی از براندازان و دشمنان انقلاب تبری نمی جویند خود صحنه گردان اقدام عملی شدند و راه افتادند تا مرز دوست و دشمن را بر دیگران تعیین کنند، با دوستان مدارای انقلابی کردند و از دشمنان برانداز دوری جستند و امروز در نهمین سال 9 دی باید این تولی و تبری عینیت بیشتری یابد.

9-با آغوش باز پذیرای شهادت: آنگاه که علمای شیعی با الهام از خطبه 123 نهج البلاغه درس شهادت طلبی را آموختند و آموزش دادند و اعلام کردند که مولایشان معتقد است «گرامی ترین و بهترین مرگ ها شهادت و کشته شدن در راه خداست و هزار ضربت شمشیر را برتر و قابل تحمل تر از مردن در بستر راحت » ، بیان داشتند راه و رسم شهادت طلبانه را بعنوان ابزاری کاربردی و کارآمدی به شیعیان آموخت که مرکز ثقل و کانون اصلی ایدئولوژی شیعی جهاد، ایثار، شهادت و مبارزه با بی عدالتی است.

از نظر حضرت امام خمینی (ره)  « شهادت طلبی و آمادگی مردم برای فدا کردن هستی خود در راه سرافرازی انقلاب اسلامی اساسی ترین و مهم ترین دلیل خنثی سازی و شکست توطئه های دشمنان و تداوم انقلاب اسلامی بوده و هست و خواهد بود. 9 دی حضوری مقتدرانه و اعلام شجاعانه به همه براندازان بود که شعور و شعارشان را به نمایش گذاشتند و اجازه عرض اندام بیشتر به یاوه سرایان و مخربین ضد دین ندادند و بساط ظالمان سبز گرا و کژ اندیش را برانداختند.

اما در نهمین سال:

بیائیم و بیائید از هر طیف و جریان و گروه ، صادقانه و شفاف و شجاعانه بر کسانیکه 8 ماه ملت را آزرده خاطر کردند، رهبری را مورد اتهام قرار دادند و بر او اجحاف وارد کردند، به بسیج و مسجد حمله ور شدند و « انتخابات را بهانه قرار دادند تا نظام را نشانه گیرند » ، اعلام مواضع نمائیم، با دوستان انقلاب تولی داشته و از هجوم آورندگان بر خیمه عاشورائیان تبری بجوئیم.

در عین تضارب آرا، به عنوان انقلابی و با روحیه انقلابی‌گری از ارتجاع و اشرافیت دمیده بر ارکان انقلاب فاصله بگیریم و از شعار عدالت و عدالت خواهی و دفاع از محرومین و پابرهنگان در ادبیات انقلاب اسلامی پررنگ و جدی حمایت کنیم که در آن صورت 9 دی متعلق به همه معتقدین بر این باور راستین و رهایی بخش است.

اثبات مشی و شیوه انقلابی‌گری را در راهپیمایی و حضور در مراسمات 9 دی به تصویر بکشیم تا دشمنان از ما ناامید شوند و رفع هر نوع شبهه و اتهام دکان دو نبشی و یا دو زیست بودن را با شفافیت مواضع و صراحت بیان ، اعلام نماییم که خود صاحب و خالق و استمرار دهنده 9 دی و افکار و اندیشه ها و درس ها و عبرتهای آن خواهیم بود.

به خصوص مسئولین و مقاماتی که با خلق حماسه 9 دی میدان ابراز نظر و مدیریت یافته اند ( هر امام جمعه و نماینده و مسئول قضایی و اجرایی ) زیرا وقوع قیام 9 دی بیمه مسئولیت آنهاست که باید با دفاع از آرمان برپا کنندگان 9 دی، حق بیمه خود را بپردازند و خود باید مجری مراسمات 9 دی باشند نه از دور دست بر آتش گیرند و دیگران را متهم به قیم بودن و مصادره 9 دی نمایند.

یادمان باشد که امنیت حاصل از خروش مردم در 9 دی بساط مدیریت و قانون‌گذاری و اجرا را برای بسیاری از افراد در طول 9 سال اخیر پدید آورده و باید خود پیشگام و پیشقراول گرامیداشت 9 دی باشند و همه را دعوت کنند به حضوری تاریخی نه اینکه منتظر دعوت نامه رسمی باشند.
من به باغی باغبانی می کنم با چشم تر              کز درختش دیگران ، گلهای رنگین می برند
و یا طوری عمل کنیم که فردوسی گفته است :
چنین گفت رستم به اسفندیار                             که کردار ماند ز ما یادگار



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*