اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265714
تاریخ انتشار: 1397/10/09 22:00
در این رسانه ها آمده پیش از وقوع این حادثه زن با مادر شوهر خود مشاجره داشته و پس از اتمام مشاجره مادر شوهر اقدام به دیگر سوزی زن جوان می کند.

عصرجهان-
یک بانو رئیس ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری یاسوج شد
طی حکمی «مرضیه دبیری علی عسکر لو» به‌عنوان رئیس جدید اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری یاسوج منصوب شد.


عبدالرحیم کاظمی رئیس هئیت وزنه‌برداری کهگیلویه و بویراحمد شد / اولتیماتوم علوی به رئیس جدید؛ تکان نخوردی مجمع را برگزار می‌کنیم
عبدالرحیم کاظمی با کسب ۹ رأی از ۱۳ رای ماخوذه رئیس هئیت وزنه‌برداری کهگیلویه و بویراحمد شد.
 پس از کش و قوس‌های فراوان و ابطال شدن انتخابات قبلی هئیت وزنه‌برداری، بعداز ظهر امروز مجددا مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری با حضور علی مرادی رئیس فدراسیون برگزار و عبدالرحیم کاظمی به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.
مجمع انتخاباتی هئیت وزنه‌برداری مدتی قبل برگزار شد اما با توجه به اعتراضات از سوی نامزدهای این مجمع، انتخابات ابطال و با دستور فدراسیون وزنه‌برداری امروز نهم دی به عنوان مجمع انتخاباتی تعیین شد.
در این مجمع انتخاباتی که دو کاندیدا به نام عباس بهروزی و عبدالرحیم کاظمی را داشت از میان ۱۳ رای ماخوذه، عبدالرحیم کاظمی با ۹ رای که به دست آورد در مقابل ۴ رای عباس بهروزی به عنوان رئیس هئیت وزنه‌برداری کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.
البته مجمع امروز بی‌حاشیه هم نبود که با درایت رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، نماینده وزارت ورزش و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان سرانجام انتخابات برگزار شد.
پس از پایان انتخابات این مجمع، محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان بر لزوم همکاری همه اعضا برای رشد و توسعه وزنه‌برداری استان تأکید کرد گفت: همه در کشور با فضای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد آشنا هستند و افتخارآفرینی جوانان این استان فراموش شدنی نیست.
وی بیان کرد: فدراسیون وزنه‌برداری قاعدتا ورزش وزنه‌برداری استان را به نحو مطلوب مورد حمایت قرار می‌دهد که البته در بخش آقایان تلاش‌های زیادی صورت گرفته است
علوی خاطرنشان کرد: صحبت‌ها و وعده‌های رئیس جدید هئیت را یادداشت کردم و در بازه زمانی چهار ماهه رصد می‌کنم و اگر تا ۶ ماه آینده وزنه‌برداری استان تکانی نخورد مجمع فوق‌العاده برگزار می‌کنیم/کبنا


 توضیحات پلیس درباره ماجرای خودسوزی زن جوان دیشموکی
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: دیگر سوزی زن جوان 16 ساله دیشموکی که جان خود را از دست داد تاکنون محرز نشده است.
زهرا عباسی زن 16 ساله دیشموکی در تاریخ 6 دی ماه 97 به علت سوختگی جان خود را از دست داد.
چند روزی است که در پی این خبر برخی از رسانه های کهگیلویه و بویراحمد به شایعاتی مبنی بر سوزانده شدن این زن جوان توسط مادرشوهرش دامن می زنند.
در این رسانه ها آمده پیش از وقوع این حادثه زن با مادر شوهر خود مشاجره داشته و پس از اتمام مشاجره مادر شوهر اقدام به دیگر سوزی زن جوان می کند.
سرهنگ جهان دیماز روز یکشنبه درباره ماجرای سوزانده شدن عروس توسط مادر شوهرش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: تا این لحظه دلیل یا مدرکی مبنی بر دیگر سوزی عروس دیشموکی برای پلیس محرز نشده است.
وی افزود: بنابراین تا این برهه زمانی از نظر پلیس کهگیلویه و بویراحمد این عروس ۱۶ ساله خودسوزی کرده است.
سوختگی این زن جوان بیش از 95 درصد بود برای درمان به یاسوج اعزام شد.
در سال جاری تاکنون پنج مورد سوختگی در بخش دیشموک گزارش شده که از این تعداد چهار نفر جان خود را از دست داده است.
از این تعداد چهار زن متاهل و یکی از آنها مجرد بوده است.
بخش دیشموک یکی از بخش‌های محروم شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
۱۷۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد جذب شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان پروژه گردشگری در قالب هتل، هتل آپارتمان، رستوران‌های سنتی، بومگردی‌ها و اردوگاه‌های رفاهی و تفریحی اجرا شده و تعدادی نیز در حال اجرا است.
محمود باقری عصر امروز در نشست با مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی رابطه تنگاتنگی با رسانه‌های استان به‌ویژه رسانه ملی دارد اظهار داشت: در سال‌های اخیر توانستیم به کمک رسانه‌های استانی، ملی و بین‌المللی به خوبی ظرفیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد را معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مقصد جدید گردشگری در کشور نام برده می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر با حمایت بخش خصوصی گام‌های بزرگی را در زمینه زیرساخت‌های گردشگری برداشته‌ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال 92 تاکنون بیش از 170 میلیارد تومان پروژه گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در قالب هتل، هتل آپارتمان، رستوران‌های سنتی، بومگردی‌ها، اردوگاه‌های رفاهی تفریحی اجرا شده و تعدادی نیز در حال اجرا است.
باقری بیان کرد: همچنین 41 پروژه گردشگری با حمایت بخش خصوصی در قالب اردوگاه‌های تفریحی و اقامتی در استان شروع کرده‌ایم که هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار هستند.
وی عنوان کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه گردشگری استان هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج هستند که در سفر هیئت دولت به استان کلنگ‌زنی شدند و تاکنون توانسته‌ایم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از 25 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها جذب کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: 300 جاذبه گردشگری در استان وجود دارد که از این تعداد، 50 جاذبه در چند سال اخیر از زیرساخت مناسب از جمله جاده دسترسی، سکوهای نشینمن و سرویس بهداشتی برخوردار شدند.
باقری با اشاره به وجود حدود دو هزار اثر تاریخی در استان گفت: از این تعداد بیش از 800 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*