اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265740
تاریخ انتشار: 1397/10/12 01:09
مدیر تعاون روستایی خوزستان عنوان کرد:
مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: امسال با توجه به شرایط بارندگی به وجود آمده در فصل برداشت گندم، پیش بینی می‌کنیم حداکثر 2 هزار و 200 تن گندم به دلیل بارندگی و نگهداری در مراکز روباز افت داشته باشیم.

عصرجهان-مهدی صیاحی مدیر تعاون روستایی خوزستان، با اشاره به خرید گندم تولیدی استان و حمل آن‌ها به سیلوها اظهار کرد: شرایط استان خوزستان به شکلی است که برداشت گندم در آن، در طول 45 روز و به صورت فشرده انجام می‌گیرد و در این زمینه بعضا روزانه حدود 65 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته می‌شود.


وی افزود: پروسه برداشت و تحویل گرفتن گندم از کشاورزان در طول این مدت کوتاه، یک پروسه بسیار دشوار و پرفشار است و همه شرکت‌ها درگیر کار می‌شوند تا گندم تولیدشده در سراسر استان را از کشاورزان تحویل بگیرند.
مدیر تعاون روستایی خوزستان تصریح کرد: قرارداد تعاون روستایی با اداره غله است و این اداره در 15 شهرستان استان امکانات سیلویی ندارد و بر این اساس اداره تعاون روستایی در آن مناطق گندم را به رسم امانت دریافت و در مناطق مد نظر تحویل می‌دهد و هزینه‌ای را دریافت می‌کند.
صیاحی با اشاره به بارندگی‌هایی که در ابتدای فصل برداشت گندم انجام گرفت، عنوان کرد: این بارندگی‌های شدیدی که در این فصل اتفاق افتاد بر روی گندم هایی که به صورت غیر سیلویی دپو شده بودند، اثر گذاشت اما این اثر گذاری بسیار ناچیز بود.
وی با اشاره به این‌که گندم‌های تحویل گرفته شده از کشاورزان در حال حمل است، ادامه داد: امسال با توجه به شرایط بارندگی به وجود آمده پیش بینی می‌کنیم نهایتا 2 هزار و 200 تن گندم به دلیل بارندگی و دپو شدن در مراکز غیر مسقف افت داشته باشیم.
مدیر تعاون روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: هنوز با توجه به این‌که در حال حمل گندم به مراکز نگهداری هستیم، میزان دقیق افت گندم مشخص نیست اما پیش بینی می‌کنیم که حداکثر 2 هزار و 200 تن گندم غیر قابل فروش باشد. امسال حدود 800 هزار تن گندم از کشاورزان دریافت شده است و این میزان افت به دلیل بارندگی و نگهداری در مراکز رو باز بسیار ناچیز و کمتر از 0.3 درصد است/ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*