اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265748
تاریخ انتشار: 1397/10/12 23:50
نماینده شادگان با بیان اینکه علت این تذکر را نمی‌‌داند، گفت: همکارمان در حین اعتراض ما به رئیس جمهور، در سرجای خود نشسته بود و صحبتی نکرد که ما برای نظر وی احترام قائل هستیم اما اینکه اقدام ما تقبیح کند و بخواهد به ما تذکر دهد را از او توقع نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، خانه ملت نوشت: همایون یوسفی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 12 دی) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: شرایط کنونی کشور خاص است و بیش از هر زمان دیگری نیاز به انسجام داریم و یکی از جاهایی که می‌تواند نمود انسجام در کشور باشد مطمئناً مجلس است پس هر رفتاری که نمایندگان می‌کنند باید به گونه‌ای باشد که انسجام بیشتری را در پی داشته باشد.


نماینده مردم اهواز، باوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه فهم عمومی مردم نسبت به فهم مسئولین بالاتر است و هر اقدامی که ما انجام می‌دهیم چه در دولت و چه مجلس توسط مردم تعبیر درست و مناسبی می‌شود و اگر اقدامی انجام می‌دهیم چه در قالب استعفا و چه اعتراض در صحن علنی پیام مستقیمی به مردم دارد بنابراین باید رفتارهایمان به گونه‌ای مراقبت شود که پیام مناسبی را به مردم بدهیم.
وی یادآور شد: هم اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به حفظ منافع ملی داریم که یکی از راه‌های نمود و پاسداری از آن رفتارهای ما در مجلس است، کما اینکه سابقه تاریخی آن را که در مجلس بررسی می‌کنیم به این نتیجه می رسیم که اقداماتی همچون استعفا و اعتراض نتیجه‌ای برای مردم در بر نداشته است به ویژه در سال‌های پایانی این دوره از مجلس که رو به سال چهارم می‌رویم نیاز به بلوغ بیشتری در رفتار نمایندگان داریم و این موضوعی است که مورد انتظار مردم است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متأسفانه در هفته‌های اخیر شاهد بروز اقداماتی همچون استعفا و اعتراض در صحن مجلس بودیم که فهم و تعبیر مردم در مورد آن تنزل جایگاه مجلس بود بنابراین می‌توان گفت که این اقدامات مورد قبول مردم نبوده است.
یوسفی تأکید کرد: مجلس نقطه اعتماد ملت است و اگر اقداماتی در جهت کاهش این اعتماد صورت گیرد ضربه به منافع و انسجام ملی زده‌ایم بنابراین باید توجه بیشتری به رفتارهای اینچنینی داشته باشیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: یکی از مشکلات کنونی تورم سیاست در کشور است که عرصه را بر زندگی مردم تنگ کرده است که یکی از مصادیق آن سیاسی شدن موضوعاتی همچون آب است که اگر سیاسی نمی‌شد و به دست کارشناسان مربوطه کنترل می‌شد امروز شاهد مشکلاتی در این حوزه نبودیم.
یوسفی در پایان بیان کرد: یک گزاره در عالم سیاست این است که کسی که بازی را شروع کرده است الزاما بدین معنی نیست که بازی را تمام کرده است.
مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس: تذکر نماینده اهواز به نمایندگان خوزستان دور از انتظار بود
نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: همایون یوسفی نماینده همکارمان، امروز از هیئت رئیسه تقاضای بیان تذکر داشت اما انتظار نداشتیم در خصوص پروژه‌های انتقال آب خوزستان، به جای دولت به نمایندگان خوزستان بابت اعتراض به این پروژه‌ها، تذکر دهد.


حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با پیگیری نمایندگان خوزستان، در برنامه ششم توسعه، ممنوعیت انتقال بین حوضه‌ای آب، تصویب شده است و شورای عالی انتقال آب نیز انتقال آب را تنها برای شرب، مجاز می‌داند.
وی در رابطه با اعتراض نمایندگان خوزستان به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس، افزود: وقتی نمایندگان اصفهان دو هفته تحصن می‌کنند ونتیجه می‌گیرند، نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم؛ ما اگر اعتراض نمی‌کردیم تمام زحمات چند سال اخیر به باد می‌رفت و حرف نمایندگان اصفهان به کرسی می‌نشست که می‌دانیم نتیجه آن نابودی خوزستان و ایران است.
نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی بیان  کرد: در پی استعفای نمایندگان اصفهان، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در اظهاراتی، انتقال آب را حق استان اصفهان دانست و مشکل آن را تنها تامین اعتبار عنوان کرد که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان‌پذیر است.
وی افزود: در جلسات متعددی که با مقامات ارشد دولت داشتیم و همچنین در جلسه نمایندگان خوزستان و چهارمحال وبختیاری در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده بودیم که اگر تا قبل از جلسه ارائه بودجه، در زمینه طرح‌های انتقال آب شفاف سازی نشود، ساکت نخواهیم ماند؛ متاسفانه به تذکر ما توجهی نشد و نطق رئیس جمهور در جلسه ارائه بودجه به مجلس، رضایت بخش نبود که مجبور به اعتراض شدیم.
ناصری نژاد عنوان کرد: در پی اعتراض شدید نمایندگان خوزستان، با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای داشتیم که وی تضمین داد طرح‌های انتقال آب متوقف شود و اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه جنبه اجرایی نداشته باشد.
وی در رابطه با مسائل پیش آمده در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار کرد: همایون یوسفی نماینده همکارمان، امروز از هیئت رئیسه مجلس تقاضای بیان تذکر داشت اما انتظار نداشتیم در خصوص مسئله انتقال آب خوزستان، به جای دولت به نمایندگان خوزستان بابت اعتراض به طرح‌های انتقال آب، تذکر شفاهی دهد.
نماینده شادگان افزود: یوسفی به گونه‌ای صحبت کرد که اعتراض اخیر نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص مسئله انتقال آب را محکوم کند و گفت این رفتار موجب تنزل جایگاه مجلس است و فایده‌ای ندارد.
وی با بیان اینکه علت این تذکر را نمی‌‌داند، گفت: همکارمان در حین اعتراض ما به رئیس جمهور، در سرجای خود نشسته بود و صحبتی نکرد که ما برای نظر وی احترام قائل هستیم اما اینکه اقدام ما تقبیح کند و بخواهد به ما تذکر دهد را از او توقع نداشتیم.
ناصری نژاد بیان کرد: من هم امروز وقت نطق داشتم که از قبل هماهنگ شده بود و به صورت تصادفی با تذکر نماینده اهواز، همزمان شد؛ من در این نطق ضمن تشکر بابت حذف طرح‌های انتقال آب از ردیف‌های بودجه 98، نگرانی خود را از اعمال فشارها و نفوذها در این رابطه اعلام کردم؛ در ادامه نطق این را نیز گفتم که از تذکر و اظهارات همکارم آقای یوسفی تعجب می‌کنم که به جای رساندن صدای مردم خوزستان به گوش مسؤولان، اینگونه صحبت می‌کند.
وی افزود: در نطق امروز همچنین در پاسخ به کامران یکی از نمایندگان اصفهان مبنی بر اینکه انتقال آب از گذشته بوده و از زمان شیخ بهایی این حق‌آبه وجود داشت، گفتم که حق‌آبه خوزستان از ابتدای خلقت و به صورت طبیعی بوده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*