اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265749
تاریخ انتشار: 1397/10/13 00:13
8 عضو شورای شهر اهواز که منتسب به جمنا هستند این روزها وارد فاز جدیدی از اختلافات شده‌اند و این موضوع خرد جمعی و کار تشکیلاتی بین اعضا را زیر سؤال برده است.

در 21 اردیبهشت 96، پس از ماه‌ها رایزنی لیست مورد تأیید جمنا برای انتخابات شورای شهر اهواز منتشر شد. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در خوزستان این لیست را تلاشگران صادق نامید تا در صورت پیروزی در انتخابات وضعیت کلانشهر اهواز را دگرگون کنند.
سرانجام 6 روز پس از انتخابات 29 اردیبهشت و در تاریخ چهارم خرداد، اسامی قطعی منتخبان شورای شهر اهواز از سوی روابط عمومی فرمانداری اهواز اعلام شد و محمدجعفر فلسفی، اسکندر لطفعلی‌زاده، سید ناصر موسوی نژاد، محمدرضا ایزدی، سید محسن موسوی‌زاده، جاسم موسی پور، حسین حیدری و عبدالزهرا سنواتی از میان لیست تلاشگران صادق راهی شورای شهر شدند.
این لیست با در دست داشتن اکثریت شورا، محمدجعفر فلسفی را بر کرسی ریاست نشاند تا همه اتفاقات مورد انتظار حامیان آنها رخ دهد و مردم منتظر یک دوره شورای شهر بدون حاشیه بودند اما مشکلات این دوره از پارلمان شهری همزمان با انتخاب شهردار برای اهواز آغاز شد.
جمنا خوزستان برای انتخاب شهردار به دو گزینه نهایی رسیده بود ولی به دلیل اختلافات داخلی بین اعضای ائتلاف تلاشگران، نفر سومی خارج از فرآیند جمنا به‌عنوان شهردار انتخاب شد تا تشکیلاتی کار کردن 8 عضو جمنایی شورا زیر سوال رود.
حالا 17 ماه پس از فعالیت شورای شهر اهواز، اختلافات 8 عضو منتسب به جمنا رسانه‌ای شده است. اعضایی که 20 ماه پیش در قالب تلاشگران صادق گرد هم آمده بودند امروز بر طبل اختلاف می‌کوبند و از طریق فضای مجازی از خجالت هم در می‌آیند.
6 نفر از اعضای جمنایی شورا برای تغییر کتانباف و انتخاب جایگزین برای او هم نظر هستند اما دو نفر دیگر از این جمع 8 نفره مانند شهریور سال گذشته برای انتخاب شهردار، نظر شخصی خود را بر خرد جمعی ترجیح داده‌اند تا اختلافات بین این 8 عضو وارد فاز تازه‌ای شود.
حسن حائری، رئیس جمنا خوزستان در 19 بهمن سال گذشته گفته بود « چون برخی از اعضای شورای شهر متعلق به لیست جمنا بوده‌اند، معنایش این نیست که از آنها مطالبه گری نکنیم» به نظر فرصت خوبی است که جمنا به سکوت خود پایان دهد و درباره عدم پایبندی افرادش به کارهای تشکیلاتی شفاف سازی کند.
اختلافات پس از انتخاب شهردار در شهریور سال گذشته، اختلافات اعضا در زمان انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر، اختلافات اعضا در ماندن و یا رفتن کتانباف بخشی از اختلافات بین 8 عضو منتسب به جمنا در 17 ماه گذشته بوده و جمنا باید مشخص کند که کدام یک از اعضای منتسب به ائتلاف تلاشگران صادق پایبند به کارهای تشکیلاتی نیست!
گرچه در انتخابات اخیر، جمنا در بین کلانشهرها فقط در اهواز موفق به کسب اکثریت شده اما این پایان راه نیست و عملکرد موفق شورا در این دوره زمینه ساز موفقیت‌های دیگر در راه خدمت به مردم خواهد بود. هرچند هنوز فعالیت حزبی در کشور به بلوغ نرسیده اما جمنا باید افرادی را انتخاب کند که به خرد جمعی پایبند باشند وگرنه پایبند نبودن به کارهای تشکیلاتی منجر به شکست در انتخابات آتی می‌شود.

سید علیرضا شریفی/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*