اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265756
تاریخ انتشار: 1397/10/15 00:04
آقای استاندار چرا بیت‌المال صرف هزینه انتخاباتی آقایان شده!/انتقاد شدید امام جمعه چرام از انحلال اداره اوقاف این شهرستان/آغاز عملیات اجرایی جاده ارتباطی" تنگ چویل به خوزستان"/مرگ مرد۷۸ ساله با "اجاق گاز"در دشتروم بویراحمد/قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۴ هزار تومان رسید

عصرجهان-
زیرسازی‌ها همه بازی انتخاباتی بود/آقای استاندار چرا بیت‌المال صرف هزینه انتخاباتی آقایان شده!
امام جمعه کبگیان گفت: چرا پول بیت‌المال نزدیک به چهار سال است صرف هزینه انتخاباتی آقایان شده و داد مردم بلند شده که چرا بنیاد مسکن در کبگیان تعطیل است.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه های نماز عبادی سیاسی 14 دیماه1397 کبگیان  با اشاره به اوضاع داخلی بخش کبگیان با تذکربه مسئولان استانی هم گفت: مسئولان محترم بنیاد مسکن چرا توجه ممکن نسبت به روستاها ندارند!.
این وضعیتی که در زمستان خیابانها راهبندان و در تابستان گرد و خاک جان مردم را به لب آورده در روستاها نگران کننده است!.
این خطیب جمعه با اشاره به فعالیت راکد بنیاد مسکن در بخش کبگیان تصریح کرد: وقتی که زمان انتخابات مجلس در همین روستای صالحان از توابع چیتاب خیابانهای روستا را با پول بیت المال زیرسازی کردید و نزدیک به چهار سال است رها کرده‌اید چطور می‌خواهید جواب ملت را بدهید!.
امام جمعه کبگیان خطاب به استاندار هم گفت: شما به عنوان نماینده اجرائی دولت در استان با ورود به این مسائل به عنوان مثال در همین روستای صالحان ببینید چرا پول بیت‌المال نزدیک به چهار سال است صرف هزینه انتخاباتی آقایان شده و داد مردم بلند شده که چرا بنیاد مسکن در کبگیان تعطیل است!.
وی افزود: برخی‌ها گزارش می‌دهند که در هادی‌آباد و موگر فعال هستیم؛ دستتان درد نکند آیا بقیه روستاها حق ندارند چرا مدیریت بحران متوجه نیست و برخی که با وظیفه نظارت در تقسیم بودجه وظیفه ندارند با نگاه سیاسی به طیف‌ها دست در تخصیص و تقسیم می‌زنند و تا چه موقع ما از این تریبون مردم را دعوت به آرامش و سکوت کنیم!.
وحدانی‌فر افزود: زمانی‌ که ما داد می‌زدیم این زیرسازی‌ها بازی انتخاباتی است و عده‌ای می‌گفتند نگاه شما سیاسی است الان به این نتیجه رسیدید که حرف چه کسی درست‌تر و مدافع حقوق ملت بود و البته شاید برخی‌ها در جراید و رسانه‌ها در بوق و کرنا کنند که مثلا حمله تند امام جمعه کبگیان به مسئولان؛ بنده ترسی از بیان مواضع خود در دفاع از حقوق مردم ندارم، اما بنده باز هم به دوستان توصیه می‌کنم عزیزان بجای مراسمات فاتحه خوانی کمی به هم داد مردم برسید!/فارس



انتقاد شدید امام جمعه چرام از انحلال اداره اوقاف این شهرستان
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه شهرستان چرام یکی از قطب‌های صنعت توریسم در استان است، اظهار کرد: توریست‌هایی از استان ها و شهرهای همجوار برای زیارت بقاع متبرکه در شهرستان چرام حضور پیدا می‌کنند، امام زاده علی و امام زاده بی‌بی رشیده و سایر امام زادگان این ظرفیت خوب حضور گردشگر را به شهرستان عطا کرده است.
امام جمعه چرام عنوان داشت: در همه جای دنیا بر روی صنعت گردشگری و توریست سرمایه گذاری می‌کنند اما متاسفانه در شهرستان ما اداره اوقاف متولی بقاع متبرکه و مساجد جمع و به شهرستان همجوار منتقل می‌شود.
وی افزود: حقیقتا با هیچ توجیهی قابل قبول نیست و این یک توهین آشکار به مردم است که باید برای یک مهر هیات امنای مسجد یا امام زادگان و سایر امور مربوطه، به شهر همجوار مراجعه کنند/فارس



آغاز عملیات اجرایی جاده ارتباطی" تنگ چویل به خوزستان"
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده ارتباطی تنگ چویل به خوزستان تأمین اعتبار شد، گفت:  پل سردو و تنگ چویل قبل از پایان سال جاری اجرایی می شوند.
عدل هاشمی پور احداث جاده ارتباطی مناطق چاروسا و دیشموک به استان خوزستان از طریق تنگ چویل را یک ضرورت دانست و افزود: با تلاش و رایزنی فراوان و مساعدت هیئت مدیره نفت و موافقت شرکت ملی نفت ایران، احداث جاده تنگ چویل تأمین اعتبار گردید و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می گردد.
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حسن توجه مجموعه وزارت نفت در تخصیص اعتبار به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اظهارکرد: مبلغ در نظر گرفته برای جاده تنگ چویل مبلغ 6 میلیارد تومان می باشد.
وی خواستار برنامه ریزی مدیرکل راه و شهرسازی استان در این راستا شد و تصریح کرد: مبلغ 500 میلیون تومان جهت احداث پل سردو و پل تنگ چویل تخصیص یافته است که باید تا قبل از پایان سال جاری، عملیات اجرایی آنها آغاز و پیگیری های لازم جهت تخصیص اعتبار و فعال شدن پروژه، با همکاری وزارت راه و شهرسازی و هماهنگی نماینده مردم در مجلس صورت پذیرد/ایسنا



مرگ مرد۷۸ ساله با "اجاق گاز"در دشتروم بویراحمد
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد از مرگ مرد ۷۸ساله با اجاق گاز در دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد خبرداد.
جلال پورانفرد گفت: در ساعت ۱۲:۵۵ روز پنجشنبه، سیزدهم دی ماه ۹۷ بنا به گزارشی به مرکز ارتباطات اورژانس یاسوج مبنی بر بی پاسخ بودن آقای ۷۸ ساله ای در منزلی در دشت روم بلافاصله اورژانس دشتروم به محل اعزام شد.
وی با بیان اینکه آمبولانس اورژانس بعد از یک دقیقه از مدت تماس بر بالین بیمار حاضر شدند، افزود: متاسفانه این آقای ۷۸ ساله جان خود را از دست داده بود.
وی با اشاره به اینکه منوکسیدکربن گازی بی رنگ و بی بو است، خاطرنشان کرد: مردم عزیز در فصل سرما باید نسبت به وسایل گرمایشی خود و خانواده دقت بیشتری کنند چرا که این قاتل نامرئی در کمین است و در طول سال به خصوص فصل سرما بعلت نصب غیراستاندار وسایل گرمایشی جان خیلی از هموطنان عزیز  را می گیرد.
پورانفرد بابیان اینکه در هنگام رسیدن تکنسین های اورژانس بر بالین بیمار هیچ گونه علایم حیاتی نداشت، اضافه کرد: بنا به گزارش رسیده علت مرگ این مرد ۷۸ ساله استفاده از اجاق گاز به عنوان وسیله گرمایشی بود که در اتاقی بدون روزنه و هواکش استفاده می کرد/ایسنا



 قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۴ هزار تومان رسید
قیمت مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی به ۱۴ هزار تومان رسیده که مسئولان و متولیان امر اعلام کرده‌اند فروش هر کیلو مرغ بیش از ۱۰ هزار تومان تخلف است.
اوایل دی ماه امسال ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و قیمت مرغ زنده را 7 هزار تومان و مرغ گرم را 10 هزار و 500 تومان تصویب و اعلام کرد ولی در کمتر از 24 ساعت این مصوبه به فراموشی سپرده شد و به یکباره مرغ پر کشید.
بررسی‌های خبرنگاران تسنیم در شهرهای مختلف استان حکایت از فروش هر کیلو مرغ گرم در یاسوج با قیمت 13 هزار و 600 تومان و در برخی مناطق تا 14 هزار و 500 تومان دارد، موضوعی که برای مسئولان و متولیان امر نظارت بر بازار اهمیتی نداشته ولی همچنان بر گرده مردم سنگینی می‌کند.

قیمت مرغ گرم در کهگیلویه و بویراحمد در حالی روند افزایشی دارد که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور اعلام کرده است" فروش مرغ گرانتر از 10 هزار تومان تخلف است".
سید یاسر رایگانی با تاکید بر اینکه  فروش مرغ گرانتر از کیلویی 10 هزار تومان تخلف است، می‌گوید: فروش هر کالایی بیش از مصوبه ستاد تنظیم بازار تخلف است.
وی افزود: متخلفان بار اول جریمه می‌شوند اما در صورت تکرار پلمب واحد صنفی، مسدود شدن حساب و تعطیل شدن در انتظار متخلفان است.
این در حالی بوده که نظارت در کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد اهرم‌های بازدارنده به فراموشی سپرده شده زیرا در اینجا هر کس برای خود قیچی و دوخت می‌کند و بازار متولی خاصی ندارد.
یکی از اهالی یاسوج به تسنیم می‌گوید: باور کنید دیگر نمی‌توانیم مرغ گرم خرید کنیم در به در دنبال پای مرغ هستیم که این هم گیر نمی‌آید.
زهرا می‌گوید: باورتان می‌شود یک کیلو و نیم پای مرغ 3 شب پیش گرفتم و موقع حساب 20 هزار تومان پرداخت کردم که بعد از آن پشیمان شدم ولی دیگر نتوانستم پس‌شان دهم.
دیگر شهروند یاسوجی می‌گوید: روزانه شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم به گونه‌ای که کم کم با توجه به وضعیت ناچیز درآمدی باید با مرغ نیز خداحافظی کنیم.
با وجود پیگیری‌های مکرر ، داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی نظارت بر بازار حاضر به پاسخگویی نشد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*