اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265762
تاریخ انتشار: 1397/10/15 18:05
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
آیین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم در کشور و پنجاهمین سال تاسیس آن در استان کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دکتر نوروز هاشمی گفت: این نکوداشت با هدف تکریم و پاسداشت اساتید و پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت ۱۹ دیماه با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور، استاندار،اساتید ،دانشجویان وسایر مسئولان استانی برگزار می شود.


وی گفت: فعالیت های تربیت معلم گرچه به قدمت یک قرن پیشینه ای در تاریخ آموزش و پرورش و آموزش عالی دارد، اما کمتر فرصت برای تفکر، طرح نظر و گفتگو پیرامون آن اختصاص یافته است
هاشمی تأکید کرد: این همایش سند افتخاری بر دستاوردهای یکصدساله دانشگاه فرهنگیان، مراکز و دانشسراهای تربیت معلم کشور است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که “دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است”، گفت: تربیت معلم، امری بسیار مهم و اثربخش است و از این رو در تمام دنیا مراکز تربیت معلم از سایر دانشگاه ها جدا است.
وی با تأکید بر این که نیاز جامعه، تربیت دانش آموزانی دین باور، مسئولیت پذیر، صادق و خلاق است، بیان کرد: برای تربیت چنین دانش آموزانی، باید معلمانی با این تراز داشته باشیم که لازمه این امر وجود مراکزی برای تربیت معلم است که به خوبی توانسته در یکصد سال اخیر نقش افرینی کند.

رونمایی از کتاب تاریخچه تربیت معلم در استان
مدیر پژوهش دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد و دبیر اجرایی آیین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم در استان نیز گفت: پس از تشکیل ستاد نکوداشت در استان کمیته های چهارگانه علمی ومستند سازی ،اجرایی ،تبلیغات واطلاع رسانی و کمیته تدارکات وپشتیبانی شکل گرفت که طبق شرح وظایف محوله اقدامات لازم را جهت هرچه باشکوه تر برگزار کردن این آیین نکوداشت انجام داده اند.
ابراهیم دباغ به تاریخچه تربیت معلم در استان اشاره کرد وگفت: در سال ۱۳۴۶ اولین دانشسرای مقدماتی دختران در گچساران راه اندازی شد که قبل از تاسیس آن دانشجویان دختر وپسر استان در استانهای فارس وبهبهان که سابقه تاسیس آنها به سال ۱۳۳۵ می رسد جهت تعلیم آموزش حرفه معلمی پس از انجام آزمونهای سخت علمی در آنجا تحصیل می نمودند.
دبیر اجرایی آیین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم در کهگیلویه وبویراحمد، زیارت قبور شهدای گمنام در پارک جنگلی یاسوج ،،سخنرانی معاون پژوهشی و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان،سخنرانی استاندار و پیشکسوتان فرهنگی ،اجرای موسیقی سنتی وشعر، رونمایی از کتاب تاریخچه تربیت معلم و تقدیر از پیشکسوتان تربیت معلم استان و برگزیدگان هفته پژوهش را از برنامه های این آیین نکوداشت عنوان کرد.
وی افزود: در حاشیه همایش نکوداشت نکوداشت یکصدمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم در کشور و پنجاهمین سال تاسیس در کهگیلویه وبویراحمد دستاوردهای پژوهشی دانشگاه فرهنگیان و شهدای دانشجوی تربیت معلم به نمایش گذاشته می شود و از کتاب تاریخچه تربیت معلم نیز رونمایی خواهد شد.
دباغ در پایان از فرهنگیان ،دانشجویان و همه علاقمندان به فرهنگ جهت شرکت در این همایش باشکوه که ۱۹ دیماه در سالن تربیت معلم شهید ایزدپناه برگزار می شود دعوت کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*