اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265764
تاریخ انتشار: 1397/10/15 23:42
فارس نوشت: عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: من با تجمیع حوزه‌های انتخابیه چه استانی و چه ... موافقم و معتقدم این شکل از کار، کارکرد نمایندگان را به وظایفشان در قانون اساسی نزدیک می‌کند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نمایندگان مجلس مبنی بر استانی شدن انتخابات، گفت: من در مجموع با تجمیع حوزه‌های انتخابیه چه به صورت استانی یا مدل‌های دیگر موافقم هرچه حوزه‌های انتخابیه بزرگ‌تر شود کارکرد نمایندگان وظایفشان در قانون اساسی نزدیک‌تر می‌شوند.


وی افزود: وظیفه مجلس یک کارکرد ملی است، مجلس که شورای شهر نیست، براساس وظایفی که در قانون اساسی برای مجلس تعریف شده کارکرد مجلس یک کارکرد ملی است نه کارکرد استانی و منطقه‌ای. وضعیت امروز به گونه‌ای شده که ما نمایندگان کارکردمان حتی به اندازه کدخدای ده هم نیست و تا این حد به مسائل منطقه‌ای و شهرستانی مشغول شده‌ایم.
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهارداشت: امروز نوع سطح مجلس و نوع توقعات از آن تنزل پیدا کرده ، باید شوراهای شهر و روستا تقویت شوند و کارکردی که امروز مجلس دارد در اصل کارکرد شورای شهر است و این کارکرد شوراها به گردن مجلس افتاده.
قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: شورای شهر، شورای شهرداری نیست، شورای شهر است که مسئولین شهری باید به آن پاسخگو باشند. مسئولین شهری باید به شورای شهر پاسخگو باشند و مسئولین ملی هم به مجلس. ما نباید به اموری که مربوط به مدیران محلی است اعم از دهیار و بخشدار، فرماندار دخالت کنیم.
وی در پایان گفت: مجلس نباید در حوزه‌های مسائل منطقه‌ای دخالت کند، چرا این دخالت اتفاق می‌افتد؟ چرا که همه چیز نماینده در حوزه انتخابیه کوچکش است و لذا باید تراز نماینده استانی شود تا به این اندازه مسائل یک شهرستان کوچک برایش مهم نباشد تا بخواهد رئیس فلان کارخانه را هم عوض کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*