اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265766
تاریخ انتشار: 1397/10/15 21:48
جام ملت‌های آسیا 2019 با یک پنالتی جنجالی آغاز شد تا امارات میزبان در دقایق پایانی از شکست برابر بحرین نجات پیدا کند.

عصرجهان-تیم ملی امارات که چهار سال قبل به مقام سوم آسیا رسید، در دیدار افتتاحیه جام ملت‌های 2019 به مصاف بحرین رفت و در حالی که پیش‌بینی می‌شد کار راحتی در ورزشگاه زاید داشته باشد و این رقابت‌ها را پُر قدرت آغاز کند، اما آنها در نیمه اول همانند حریف خود نتوانستند کار خاصی انجام دهند و به غیر از اینکه هر دو تیم یک موقعیت جدی داشتند، با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.
در نیمه دوم شاگردان زاکرونی و سکوب برای رسیدن به گل تلاش کردند، اما این تیم بحرین بود که برخلاف روند مسابقه و روی حملات با برنامه‌ای که داشت، موفق شد در دقیقه 78 توسط محمد سعد الرمیحی به گل برسد ولی برتری و شگفتی‌سازی آنها تا پایان مسابقه افتتاحیه ادامه پیدا نکرد و احمد خلیل که به‌عنوان بازیکن تعویضی به ترکیب امارات رسیده بود، پنالتی جنجالی اعلام شده برای تیمش را تبدیل به گل کرد تا جام ملت‌های آسیا با تساوی یک بر یک آغاز شود.
جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 ؛ گروه A
شنبه: 97/10/15 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: زاید ابوظبی
داور: ادهم مخادمه(اردن)؛ کمک‌ها: احمد موانس الروله و محمدمصطفی الکلف؛ داور چهارم: محمد الابکری(عربستان)/ کمک داوران پشت دروازه: ترکی محمد الخضیر(عربستان) و احمد فیصل العلی(اردن).


تیم ملی امارات
خالد عیسی، خلفان مبارک(54- سیف راشد ناصر)، فارس جمعه، الحسن صالح، علی حسن، عامر عبدالرحمن(54- محمد عبدالرحمن)، خمیس اسماعیل(81- احمد خلیل)، اسماعیل الحمادی، خلفان مبارک، علی مبخوت و بندر الاحبابی
سرمربی: آلبرتو زاکرونی


تیم ملی بحرین
سید شبر علوی، ولید محمد الحیام، حماد محمود، احمد علی جمعه(87- محمد جاسم)، سید رضا عیسی حسن، سید ضیاء سیدسعید، عبدالوهاب علی الصافی، جمال راشد(81- عبدالله یوسف)، علی جعفر مدن(3+90- سامی محمد الحسینی)، کمیل حسان الاسود و محمد سعد الرمیحی
سرمربی: میروسلاو سکوب

اخطار


عامر عبدالرحمن(35) و خمیس اسماعیل(37) از امارات

شرح گل ها


امارات صفر - بحرین 1 (دقیقه 78: محمد سعد الرمیحی): سید رضا عیسی‌حسن، مدافع راست بحرین با نفوذ سریع از سمت راست زمین، سانتر بدون نقصی به محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه سر محمد سعد الرمیحی را خلیفه مبارک از پشت خط دروازه برگشت داد ولی با وجود عدم اعلام گل، در ادامه نیز محمد الرمیحی شوت سرضربی به توپ زد که این بار توپ به تور دروازه امارات چسبید تا بحرین به گل برسد.

امارات 1 - بحرین 1 (دقیقه 88: احمد خلیل): پنالتی جنجالی اعلام شده به سود امارات را احمد خلیل، مهاجم تعویضی این تیم با شوت محکم تبدیل به گل مساوی این دیدار کرد.

لحظات حساس

دقیقه 6: پاس در عمق علی مبخوت از میانه زمین، بهترین موقعیت گلزنی را برای اسماعیل الحمادی فراهم کرد ولی او بعد از نفوذ تا محوطه جریمه بحرین شوت بی‌دقتی به توپ زد تا با واکنش شبر علوی، امارات تنها صاحب یک ضربه کرنر شود.

دقیقه 10: علی مبخوت موقعیت خوبی در محوطه جریمه بحرین داشت، اما ضربه او با فاصله نسبتا زیادی از دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 21: جمال راشد حرکت سریعی از سمت چپ زمین انجام داد و بعد از طی مسافتی حدودا 40 متری، ارسال دقیقی به مقابل دروازه امارات انجام داد که مدافعان این تیم توپ را دفع کردند.

دقیقه 23: دفع ناقص بازیکنان بحرین نزدیک بود خطرساز ظاهر شود ولی علی مبخوت نتوانست از سانتر کوتاه علی حسن بهره ببرد و شوت او به بیرون رفت.

دقیقه 26: اشتباه مبخوت توپ را به بازیکنان بحرین رساند که ارسال کمیل حسن و ضربه سر محمد سعد از کنار دروازه امارات به بیرون رفت.

دقیقه 29: ارسال توپ از روی ضربه آزاد به مقابل دروازه امارات را محمد سعد نتوانست تبدیل به گل کند که البته قبل از رسیدن توپ به این بازیکن، آفساید او اعلام شده بود.

دقیقه 44: جدی‌ترین موقعیت مسابقه در این لحظه اتفاق افتاد که ضربه آزاد دقیق کمیل حسن از پشت محوطه جریمه، با کمترین فاصله از روی دروازه امارات به اوت رفت.

دقیقه 52: شوت ناگهانی و خطرناک علی مدن از پشت محوطه جریمه را خالد عیسی برگشت داد و در ریباند هم محمد سعد نتوانست از موقعیت بهره ببرد تا دروازه‌بان امارات برای دومین بار توپ را دفع کند و دروازه تیمش را نجات دهد.

دقیقه 61: خالد عیسی با خروج موفق از دروازه اجازه کار به مهاجم بحرین را نداد و توپ را به اوت زد.
دقیقه 63: توپ ارسالی از روی کرنر به مقابل تیرک دوم دروازه بحرین را خمیس اسماعیل با ضربه سر زد که توپ با برخورد به پشت بدن ولید محمد دفع شد.
دقیقه 66: سانتر بندر الاحبابی از کرنر سمت راست زمین را خلیفه مبارک با ضربه سر زد که توپ او به بیرون رفت.
دقیقه 68: پاس اسماعیل الحمادی و ارسال زمینی سیف راشد را ولید محمد، مدافع بحرین به شکل ناقص دفع کرد تا بهترین موقعیت گلزنی را برای امارات فراهم کرد، اما علی مبخوت باز هم نتوانست از فرصت به دست آمده بهره ببرد و شوت روی پای او از کنار با کمترین فاصله از تیرک عمودی دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 73: اشتباه الحسن صالح موجب شد تا محمد الرمیحی صاحب توپ شود، اما حرکت سریع و شوت زمینی او با واکنش خالد عیسی به کرنر رفت.
دقیقه 74: شوت کمیل حسن از پشت محوطه جریمه بی‌دقت بود و به بیرون زده شد.

دقیقه 79: جمال راشد قصد داشت ضربه پای چپ کرنر خود را مستقیم تبدیل به گل کند که خالد عیسی توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و مجددا به کرنر فرستاد.

دقیقه 85: علی مبخوت قصد یک- دو با اسماعیل الحمدی داشت که پاس دوم او به بندر الاحبابی رسید ولی شوت محکم او را سید شبر علوی با واکنش عالی راهی کرنر کرد.
دقیقه 87: تنها چند ثانیه پس از ورود محمد جاسم به زمین، توپ ارسالی کرنر از سمت راست زمین برخوردی با دست او داشت که محمد الکلف، کمک داور دوم مسابقه در این صحنه اعلام پنالتی کرد.

بهترین بازیکن


با وجود اینکه سید شبر علوی، دروازه‌بان بحرین با واکنش‌های خود نمایش درخشانی در این مسابقه داشت و بارها اجازه گلزنی به امارات را نداد، اما ولید محمد، مدافع میانی این تیم بهتر از او کار کرد و روی نبردهای هوایی و زمینی برتری کامل نسبت به مهاجمان اماراتی داشت و عملکردی به نمایش گذاشت که تیم میزبان برای گلزنی با دردسر مواجه شود و در نهایت با یک پنالتی گل تساوی را بزند.

 

اتفاق ویژه


برخلاف پیش‌بینی‌ها، دیدار افتتاحیه جام ملت‌ها جذابیتی نداشت و بدون موقعیت خاصی ادامه پیدا می‌کرد ولی گل دقیقه 78 بحرین و برتری‌ای که این تیم تا لحظات پایانی به دست آورده بود، موجب شد تا این بازی با اتفاق ویژه‌ای ادامه پیدا کند ولی در نهایت اعلام پنالتی از سوی کمک داور دوم، کاری کرد تا تیم میزبان هدیه بزرگی نصیب‌اش شود و از باخت در دیدار افتتاحیه نجات پیدا کند.

در حاشیه


* علی علی دایی و مهدوی مهدوی‌کیا، دو اسطوره فوتبال ایران مهمانان ویژه افتتاحیه جام ملت‌ها هستند که این دیدار را از نزدیک در کنار هم تماشا می‌کنند.

* ابراهیم شکوری، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال ازجمله مهمانان ویژه این مسابقه است.

* تصویر تماشاگر زن مسن امارات که با ویلچر در ورزشگاه زاید حضور یافته، سوژه رسانه‌ها شده است.

* مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران یکی ازجمله مهمانان ویژه این دیدار است که در جایگاه ویژه استادیوم زاید حضور دارد.
* با وجود جذابیت افتتاحیه جام ملت‌ها و نخستین مسابقه امارات در این رقابت‌ها، پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از این دیدار به عمل بیاید ولی تماشاگران اماراتی ظرفیت ورزشگاه زاید را تکمیل نکردند.
* عمر عبدالرحمن، ستاره مصدوم تیم ملی امارات که جام ملت‌های آسیا را از دست داده، در ورزشگاه زاید دیده می‌شود.

منبع/ورزش سه



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*