اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265778
تاریخ انتشار: 1397/10/16 22:52
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آمار دانش‌آموزان فوتی و مصدوم در حوادث اردوهای دانش‌آموزی طی ۴ سال گذشته را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، علیرضا کاظمی (معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش) با اشاره به آمار دانش‌آموزان فوتی در اردوهای دانش‌آموزی از سال ۹۳ تاکنون گفت: در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ در روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه ۹۳ حادثه‌ای داشته‌ایم که بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر در مسیر یزد به میبد رخ داد که در این حادثه ۱۲ دانش آموز مصدوم شدند، اما خوشبختانه فوتی نداشت.
او با اشاره به حادثه مهریز گفت: یک حادثه دیگر در اردیبشهت ماه سال ۹۴ در شهرستان مهریز در یک اردوی یک روزه رخ داد. مسئولان اردو دانش‌آموزان را به حوالی دریاچه غربالیزه برده بودند که یکی از دانش‌آموزان در دریاچه غرق شد و جان باخت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: در سال ۹۵ - ۹۶ حادثه‌ اردوی پشتازان و فرزانگان سازمان دانش‌آموزی در هرمزگان در جاده داراب استان فارس رخ داد. این حادثه در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۹۶ رخ داد که ۹ دانش آموز فوت و ۳۴ نفر مصدوم شدند. همچنین سه نفر از دانش‌آموزان نیز در این حادثه دچار نقص عضو شدند، البته مصدومانی هم بودند که درمانشان به صورت سرپایی انجام شد.
کاظمی در خصوص اردوهای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ گفت: در سال ۹۶- ۹۷ چهار حادثه اتفاق افتاد که در یکی از آنها حادثه اردوی راهیان نور استان البرز در محور کمربندی سوسنگرد - اهواز در تاریخ ۲۲ آذرماه ۹۶ بود که چهار فوتی داشت که شامل سه نفر دانش آموز و یک نفر معلم بود. همچنین یک حادثه تصادف در اردو استان خراسان رخ داد که خوشبختانه فوتی نداشت.

عکس تزئینی است
او به حادثه استان کهکیلویه و بویر احمد در سال ۹۶ـ۹۷ اشاره کرد و گفت: حادثه بعدی که در سال ۹۶-۹۷ رخ داد، اردوی درس آمادگی و دفاعی در کهکیلویه و بویر احمد بود که یک نفر فوتی داشت. این حادثه به این صورت بود که قبل توقف کامل ماشین دانش‌آموز پیاده می‌شود که همین بی‌احتیاطی منجر به مرگ او شد، یعنی حادثه رانندگی نبود‌ه است.علاوه بر اینها در سال ۹۶-۹۷ یک حادثه هم در جشنواره فرهنگی و هنری در لرستان بود که البته در آنجا هم فوتی نداشته‌ایم، در این حادثه یک دستگاه مینی‌بوس با دانش‌آموزان برخورد می‌کند که فوتی هم نداشته و فقط در این حادثه چهار دانش آموز مصدوم شدند که درمانشان به صورت سرپایی انجام شد.
 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اضافه کرد: یک اتفاق دیگر هم در ۱۸ مهر ماه سال ۹۷-۹۸ امسال و در چهار ماهه گذشته اتفاق افتاد که مربوط به اردوی راهیان نور آذربایجان شرقی کمربندی تبریز بود که بر اثر لغزندگی جاده رخ داد. در این حادثه نیز دو نفر از دانش آموزان آذربایجان شرقی فوت کردند، البته در میان مصدومان این حادثه نیز نقص عضوی وجود نداشته است، همچنین آنهایی که هم مصدوم شده بودند به صورت سرپایی مداوا شدند.
کاظمی در خصوص آمار کلی مصدومان گفت: وقتی تمام کسانی که در یک ماشین هستند و حادثه‌ای رخ می‌دهد تقریبا همه به نوعی مصدوم اعلام می‌شوند حالا برخی به صورت سرپایی و برخی هم در درمانگاه درمان می‌شوند. ما آمار دقیقی از مصدومان واقعی حادثه نداریم، اما همین مصدومان واقعی تعدادشان کم است. کسی که حتی یک روز هم در بیمارستان بخوابد نامش مصدوم است، اما مصدومی که نیاز به مداوا داشته باشد، شاید چهار و پنج نفر هم بیشتر نشود. به طور مثال در همان حادثه داراب شاید دو سه نفر مصدوم واقعی بودند و نیاز به درمان داشتند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: در حادثه آذربایجان شرقی  نیز حدود هفت، هشت نفر چند روزی در بیمارستان بستری بودند که برخی هم عمل‌ جراحی داشتند و خوشبختانه از خطر عبور کردند.
منبع/ایلنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*