اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265779
تاریخ انتشار: 1397/10/16 23:00
مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه متعهد شد 50 میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی خوزستان را از طریق فروش املاک خود تا پایان سال پرداخت کند و ۹۷ نفر از کارکنان را بازنشسته کند.

عصرجهان- عباس حسینی پویا دادستان اهواز عصر امروز در چهارمین جلسه نشست پیگیری مشکلات شرکت نیشکر هفت‌تپه با اشاره به مشترک بودن برق شرکت نیشکر هفت‌تپه و منازل سازمانی این شرکت، اظهار کرد: اکنون واحدهای مسکونی با تعرفه صنعتی از برق شرکت استفاده می‌کنند و سبب وارد شدن بار مالی و بار اضافی برق بر برق استان شده‌اند.
دادستان اهواز  با تاکید بر جدا شدن برق خانگی از برق شرکتی خطاب به مدیر عامل فعلی شرکت نیشکر هفت‌تپه، گفت: پس از تفکیک برق خانگی از برق شرکت طبق یک جدول زمانبدی عملی پرداخت بدهی‌های شرکت به شرکت توزیع نیروی برق استان را آغاز کند.
کشت و صنعت هفت‌تپه 26 میلیارد تومان به برق خوزستان بدهکار است
رضا غضنفری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به مشکلاتی که استفاده از برق مشترک کشت و صنعت هفت‌تپه و واحدهای مسکونی این شرکت استفاده می‌کنند، گفت: برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنم مانند شرکت نفت عمل کنیم؛ شرکت نفت در واحدهای مسکونی نفت کنتور نصب کرد و ماهانه صورت حساب بین اعضا تقسیم می‌شود.
وی افزود: انشعابی که اکنون در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه موجود است 7 هزار مگابایتی است که 5 هزار مگابایت آن مصرف خانگی است و بار مصرفی زیادی را به شرکت وارد می‌کند؛ در شرایط فعلی بهترین راه حل خرید دستگاه دیماند برای 7 هزار مگابایت است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان بابیان اینکه در حال حاضر کشت و صنعت هفت‌تپه 26 میلیارد تومان به برق استان بدهکار است؛ عنوان کرد: این شرکت به‌طور متوسط 50 میلیارد تومان انرژی خریداری می‌کنند.
یک هزار و 147  نفر از کارکنان نیشکر هفت‌تپه بازنشسته شدند
سید محمد مرعشی رئیس سازمان تأمین اجتماعی خوزستان با اشاره به بدهی کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: طبق ماده 50 قانون تأمین اجتماعی به‌منظور تحصیل بدهی دستگاه‌ها، ادارات و شرکت‌ها و... یا باید ضمانت‌نامه بانکی داده یا وثیقه ملکی در حالی برخی مدیران فراتر از قانون یکسری تکالیف را ایجاد می‌کنند.
وی بابیان اینکه از سال 95 تاکنون یک هزارو 147 نفر از کارکنان کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با تکالیفی که مشخص‌شده بازنشسته کردیم و آن قسمت 4 درصدی که تعهد شرکت بوده و قانون مستمری اجازه تقسیط آن را نمی‌داد اما حق بیمه و مستمری را تقسیط کردیم.
رئیس سازمان تأمین اجتماعی خوزستان افزود: تاکنون شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه از 4 درصد حق بیمه که برابر با 50 میلیارد تومان است یک ریال بابت حق بازنشستگی این تعداد پرداخت نکرده است.
می‌توانستم خارج از مملکتم سرمایه‌گذاری کنم
امید اسدبیگی مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، اظهار کرد: یکی از عواملی که سبب زیان ده بودن نیشکر شده این است که این شرکت فقط با شکر اداره می‌شود و با مشکلات متعددی روبرو است.
وی با اشاره به افتتاح صنایع پایین‌دستی نیشکر ظرف ماه‌های آینده گفت: با افتتاح این صنایع علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در منطقه به نقطه اقتصادی می‌رسیم به‌طوری‌که نیاز به کمک‌های دولتی نداشته باشیم.
 مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در رابطه با موضوع متواری شدنش از کشور، گفت: من متواری نشدم و در خدمت مملکت هستیم؛ با امکاناتی که دارم می‌توانستم خارج از مملکتم سرمایه‌گذاری کنم اما برای خدمت به کشورم تمام مسائل و مشکلات به جان خریدم و نمی‌خواهم به خارج بروم.
به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه اسد بیگی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به دادستان خوزستان متعهد شد 50 میلیارد تومان بدهی به سازمان تأمین اجتماعی خوزستان را از طریق فروختن ملک تا پایان سال پرداخت کند.
همچنین مقرر شد امسال تعداد 97 نفر از کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه بازنشسته شوند و از 5 میلیارد تومان حق بیمه آن‌ها 2 میلیارد تومان به‌صورت نقد و 3 میلیارد تومان دیگر آن به‌صورت اقساط ظرف 9 ماه پرداخت شود؛ خرید دستگاه دیماند برای 7 هزار مگابایت توسط نیشکر هفت‌تپه از دیگر مصوبات این جلسه بود.
منبع/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*