اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265785
تاریخ انتشار: 1397/10/17 18:43
وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: حراست وزارتخانه رعایت شدن یا نشدن مرّ قانون در فرآیند واگذاری مجتمع گوشت اردبیل به پوری حسینی را بررسی می کند.

عصرجهان-فرهاد دژپسند در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به موضوع خرید مجتمع گوشت اردبیل توسط پوری حسینی رئیس فعلی سازمان خصوصی سازی، ادامه داد: پوری حسینی در مقام رئیس سازمان خصوصی معامله مجتمع گوشت اردبیل را انجام نداده است و این معامله پیش از تصدی ایشان به این عنوان صورت گرفته است.
دژپسند تاکید کرد: موضوع مهم این است که آیا در فرآیند واگذاری این مجتمع به پوری حسینی و تیمشان مرّ قانون رعایت شده است یا خیر که در این خصوص از حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی درخواست شده این موضوع را مورد بررسی قرار دهند البته در این موضوع که تعارض منافعی وجود نداشته شکی نیست چرا که پوری حسینی در آن زمان مسئولیتی نداشته است اما این موضوع که آیا تمام موارد مرّ قانون رعایت شده یا خیر در دست بررسی است.

موضوع بدهی پوری حسینی هنوز قطعی نشده است

وی با اشاره به اینکه دادستان اردبیل نیز عنوان کرده که موضوع پرونده مجتمع گوشت اردبیل در دست بررسی است، افزود: بدهی پوری حسینی هنوز قطعی نشده و اگر قطعی شده بود حکم صادر می شد لذا نمی توان آنچه را که در مرحله رسیدگی بوده به عنوان اتهام اعلام جرم بیان کرد.
عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در آئین نامه پیش بینی شده اگر تا دو قسط تاخیر اتفاق بیفتد ایرادی وجود ندارد اما درباره بیش از دو قسط تاخیر تعهداتی وجود دارد که می توان اختیارات را به سازمان خصوصی سازی داد تا به این موضوع عمل کند.

پوری حسینی از رییس سازمان خصوصی سازی برکنار نشده است

وی در پاسخ به اینکه آیا با استعفای رئیس سازمان خصوصی سازی موافقت شده است یا خیر، تصریح کرد: آقای پوری حسینی استعفا را تکذیب کرده است همچنین از سمت خود برکنار نشده است.
دژپسند در خصوص آخرین وضعیت واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی، افزود: دولت موضوع این واگذاری را تصویب کرده و هیات واگذاری باید تشکیل شود تا بتوان شرایط را تعیین و سپس اقدامات لازم را انجام داد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*