اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265786
تاریخ انتشار: 1397/10/17 18:50
عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه اعتبار رتبه‌بندی معلمان در سقف دوم بودجه پیش‌بینی شده، معتقد است این رویکرد دولت با هدف سرگرم کردن افکار عمومی است.

عصرجهان-سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در خصوص وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان با رویکرد فعلی دولت محقق نخواهد شد و همانطور که وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس گفت، این امر به آینده‌ای نامعلوم تعلیق شده است.
عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: احتمالا با توجه به اینکه دو سه سال طول کشیده تا لایحه مربوطه در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شود، معلوم نیست چه زمانی نوبت به رسیدگی آن در صحن هیئت دولت خواهد رسید و احتمالا چند ماه طول خواهد کشید.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین ردیف بودجه برای این منظور در لایحه دولت، توضیح داد: اولا اعتباراتی که دولت برای نظام رتبه‌بندی معلمان گذاشته بر مبنای یک احتمال است؛ یعنی اگر لایحه به مجلس رسید و تصویب شد، یک ردیف اعتباری داشته باشد.

روند تبدیل رتبه‌بندی معلمان به قانون طولانی خواهد بود

وی بیان کرد: دوم اینکه اعتبارات مورد اشاره در سقف دوم است؛ باید دید آیا درآمدهایی که در سقف دوم گذاشته محقق خواهد شد یا خیر و اصلا معلوم نیست 40 هزار میلیارد تومانی که دولت در سقف دوم منظور کرده، حاصل شود؛ چرا که حتی معلوم نیست سقف اول هم محقق شود
این نماینده مجلس که معتقد است گذراندن روند تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در هیئت وزیران، تقدیم آن به مجلس و رسیدگی مجلس به آن طولانی خواهد بود، افزود: به اعتقاد من تبدیل رتبه‌بندی معلمان به قانونی که لازم‌الاجرا باشد، تا پایان سال 98 شدنی نخواهد بود؛ ضمن آنکه سال آینده بحث انتخابات مجلس مطرح است و نمایندگان به این امر مشغول هستند و معلوم نیست این لایحه در صورت تقدیم به سرانجام برسد یا خیر.

چرا رییس جمهور جلوی آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق التدریس را گرفته بود؟

وی پیشنهاد داد بودجه به صورت دو دوازدهم تصویب شود تا اگر لایحه رتبه بندی معلمان به گفته وزیر تا پایان امسال به دست مجلس رسید، نمایندگان بتوانند آن را در بودجه سالانه منظور و اعتبارات لازم را اعمال کنند.
ابطحی با انتقاد از رویکرد دولت گفت: وقتی لایحه‌ای تصویب نشده و به قانون تبدیل نشده، چرا دولت باید برای آن بودجه بگذارد؛ آیا این امر جز سرگرم کردن افکار عمومی است.
عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به تدوین آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق التدریس که وزیر آموزش و پرورش اخیرا از موافقت رییس جمهور با آن خبر داده، گفت: اصلا چرا رییس جمهور باید جلوی آن را بگیرد؛ جز این است که می‌خواستند روند اجرای آن را طولانی کنند تا معلوم نشود دولت می‌خواهد چند هزار نفر را استخدام کنند که مجلس اعتبارات آن را در بودجه 98 مشخص کند./خانه ملت



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*