اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265816
تاریخ انتشار: 1397/10/20 18:44
نامه دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در آذربایجان شرقی به علی لاریجانی:
جمعی از دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در آذربایجان شرقی طی نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به شایعات مطرح شده درباره خودکشی یک دختر جوان و ارتباط این خودکشی با یک نماینده مجلس شدند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از فارس، جمعی از دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در آذربایجان شرقی طی نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نوشتند: در مورد آنچه در مورد مساله اخلاقی منتسب به یکی از نمایندگان در روزهای اخیر پخش شده ما جمعی از دانشجویان انقلابی خواستار برخورد قاطع و به دور از مصلحت اندیشی با این مساله هستیم، که اگر تخلفی رخ داده باید فرد متهم مورد رسیدگی قانونی واقع گردد و در صورت غیرواقع بودن مساله، مراتب بصورت منطقی برای ملت عزیز تبیین گردد. چرا که شفافیت و روشنگری حق غیرقابل انکار مردمی است که پای انقلاب ایستاده اند.
به گزارش فارس، اخیرا هم تعدادی از مردم در « فارس من» با ایجاد پویشی با عنوان « لزوم پیگرد قانونی نماینده مجلس متعرض به ناموس مردم که منجر به خودکشی یک دختر شد» خواستار پیگیری موضوع شده و نوشته اند: « دختر جوان 28 ساله ای اواخر سال 93 به فرمانداری{...} مراجعه میکند و تقاضای کار دارد ایشان را به آقای {...} نماینده مجلس برای کار معرفی می‌کنند لذا نامه ای را به ایشان می نویسد و تقاضای خود را مطرح میکند نامبرده بعد از چند روز به وی زنگ میزند و قول استخدام در دیوان محاسبات تهران رو میدهد لذا با وی در دفتر خود قرار ملاقات میگذارد و چند روز بعد دختر جوان از شهرستان راهی دفتر کار این نماینده می شود بعد از چند دقیقه گفتمان در دفتر ایشان متاسفانه این نماینده خاطی بنا به اظهارات زن جوان مورد تجاوز قرار می گیرد . شکایات و پیگیری های این زن تا کنون به نتیجه ای نرسیده و متاسفانه با خبر شدیم که در تاریخ 16 دی 97 خودکشی کرده . فایل صوتی و تصویری اظهارات {...} موجود است حتی فایل صوتی نماینده خاطی که به وی زنگ میزند و او را تهدید میکند که اگر شکایت بکند چنین میکند چنان میکند با توجه به مدارک موجود و شکایتی که قبلا ثبت شده از دستگاه اطلاعاتی و قضایی مجلس خواستار پیگیری این پرونده فرد مظلوم و در صورت اثبات خواهان اشد مجازات این نماینده خاطی هستیم .»
بر همین اساس در نامه دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در آذربایجان شرقی هم آمده است: « متاسفانه در ماه های اخیر شاهد برخی اتفاقات می باشیم که یک سوی آن منتسب به نمایندگاه مجلس شورای اسلامی می باشد.
مجلسی که بنابر آرمان انقلاب اسلامی می بایست در راس امور باشد امروز تبدیل به یکی از حاشیه سازترین بخش ها شده است. مجلسی به نظر می‌رسد می بایست با قانون گذاری و نظارت صحیح مانع تخطی و عدول از قانون شود امروز خود تبدیل به ناقض قانون شده است.
این اقدامات هر چند از طرفی تعداد معدودی از نمایندگاه هم رخ داده باشد به پای قوه مقننه و مجموعه آن نوشته می شود. مجلسی که نتواند  بر اعضای خود نظارت کند، نمی تواند داعیه دار نظارت بر دستگاه های اجرایی و مجریان قانون باشد. اما مصیبت بزرگتر اینکه، این اقدامات به دور از شان نمایندگی مجلس، تبدیل به یک امر متعارف و عادی شود و مجلس بی تفاوت از کنار آن رد شود.
جناب آقای دکتر لاریجانی؛ جنابعالی به عنوان راس این قوه، مسئولیت سنگین تری در تنویر افکار عمومی و روشنگری این وقایع دارید.
عموم مردم و دانشجویان انقلابی خواستار تبیین در زمینه این اتفاقات و برخورد قاطع با عوامل آن ها هستند که اگر روزی شاهد سرریز شدن صبر این مردم انقلابی باشیم، مقصر خودمانیم. پس تعلل جایی ندارد.!
و اما آنچه که در مورد مساله اخلاقی منتسب به یکی از نمایندگان در روزهای اخیر پخش شده است؛ ما جمعی از دانشجویان انقلابی خواستار برخورد قاطع و به دور از مصلحت اندیشی با این مساله هستیم. که اگر تخلفی رخ داده است می باید فرد متهم مورد رسیدگی قانونی واقع گردد و در صورت غیرواقع بودن مساله، مراتب بصورت منطقی برای ملت عزیز تبیین گردد. چرا که شفافیت و روشنگری حق غیرقابل انکار مردمی است که پای انقلاب ایستاده اند.

و السلام علی من التبع الهدی

- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز
- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز
- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان
- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند

  • رونوشت : هیات نظارت بر رفتار نمایندگان- مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی»

 

بیشتر بخوانید

ورود هیأت نظارت به مسئله «سلمان خدادادی»/از او توضیح می‌خواهیم

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*