اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265823
تاریخ انتشار: 1397/10/21 22:34
سفیر عربستان در قاهره با اشاره به خواسته تظاهرکنندگان سودانی برای سرنگونی دولت خارطوم گفت: برای ریاض چندان مهم نیست چه کسی قدرت را در سودان در اختیار داشته باشد.

عصرجهان-دولت خارطوم با انگیزه دریافت کمک های مالی و اقتصادی از محور مقاومت جدا شد و به اردوگاه عربستان و متحدانش پیوست. ریاض با ارائه کمک های اقتصادی به صورت قطره ای سودان را بیشتر در باتلاق سیاست های خود فرو برد،  به گونه ای که هزاران نظامی سودانی در جنگ یمن کشته و مجروح شدند اما مشکلات اقتصادی سودان همچنان لاینحل باقی ماند. هفته هاست که سودانی ها در اعتراض به وضعیت بد معیشتی خود تظاهرات می کنند و ریاض نیز دولت خارطوم را در حل مشکلات اقتصادی تنها گذشته و حتی نسبت به تغییر آن چراغ سبز نشان داده است.


سفیر عربستان در قاهره  و نماینده دائمی این کشور در اتحادیه عرب با اشاره  به  تظاهرات  مردم سودان که خواستار برکناری " عمرالبشیر"  رئیس جمهور این کشور هستند، گفت:  برای ریاض چندان مهم نیست چه کسی قدرت  را  در  سودان در اختیار داشته باشد  بلکه برای عربستان  اجرایی شدن  خواسته های مردم  سودان  و کرامت آنان مهم است.
روزنامه " السودان الیوم " با انتقاد از اینکه عربستان تظاهرات مسالمت آمیز سعودی ها را  با گلوله و سلاح های سنگین پاسخ می دهد و  از  آزادی بیان در این کشور خبری نیست،  به نقل از " اسامه نقلی " افزود : ریاض  از دولت خارطوم می خواهد که  به خشونت علیه تظاهرکنندگان  پایان دهد و  به خواسته ملت سودان  احترام  بگذارد  و  آزادی بیان  را  تضمین کند.  این درخواست ریاض از خارطوم ( احترام به خواسته مردم سودان )   به معنای تمایل عربستان برای کناره گیری عمرالبشیر از  قدرت است. همچنین درخواست تضمین آزادی بیان در سودان  به  معنای  آن است که هر کس می تواند مخالفتش  را  با عمرالبشیر  اعلام کند.


این روزنامه سودانی  در پایان  تاکید کرد: زمانی که انقلاب مردم مصر شعله ور شد، ریاض در کنار رئیس جمهور اسبق مصر ایستاد و رسما مخالفش  را  با سرنگونی حسنی مبارک اعلام کرد.  در  آن  زمان  ریاض نگفت که  برای عربستان اهمیتی ندارد که چه کسی قدرت  را  در  قاهره  در اختیار داشته باشد،  اما درباره  رئیس جمهور سودان  چنین حرفی  را زد.  این  موضوع  برای  عمرالبشیر  بسیار سخت تر از  تظاهرات سودانی هاست/تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*