اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265826
تاریخ انتشار: 1397/10/21 23:15
در شرایطی که افسارگسیختگی قیمت اجناس مردم را شوکه کرده است استعفای رئیس صمت کهگیلویه و رها شدن این اداره بار دیگر شرایط بحرانی بازار شهرستان را تشدید خواهد کرد.

عصرجهان؛طیبه‌سادات سعادتی‌نیک-با گذشت 11 ماه از بلاتکلیفی اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان و در شرایطی که آشفتگی بر بازار حاکم بود روند افسارگسیختگی قیمت‌ها و ضعف نظارت‌ روز به روز بیشتر نمود پیدا می‌کرد تا اینکه در تاریخ 19 آبان ماه از سوی دیودیده مدیرکل صمت استان یاسین علویان‌سوق سکاندار این اداره در کهگیلویه شد.
علویان‌سوق که از کارکنان این اداره بود از همان ابتدا با شناختی که از مجموعه داشت سعی کرد کنترل بازار را در دست گیرد،بازرسی‌ها را شدت بخشید و فعالیت روزانه خود را با رسانه‌ها در میان گذاشت تا به مردم نشان دهد دغدغه نظم‌بخشی به بازار دارد.
هرچند تشدید بازرسی‌ها و تشکیل پرونده‌های متعدد و ارسال به تعزیرات جهت رسیدگی و صدور حکم تأثیر چندانی در کنترل بازار دهدشت نداشت که البته این را باید مشتی از خروار بی‌توجهی دولت به معیشت مردم دانست، اما نادیده گرفتن عملکرد دو ماهه علویان‌سوق در سه شهرستان کهگیلویه،چرام و لنده دور از انصاف است.
افزایش افسارگسیخته قیمت اجناس مختص دهدشت یا دیگر شهرهای تحت پوشش علویان‌سوق نبوده بلکه واقعیتی است که در سراسر کشور در سایه بی‌توجهی دولت نسبت به بازار اتفاق افتاده و کنترل هم نمی‌شود.
سفره‌های خالی مردم با طعم تلخ گرانی صد درصدی بر کسی پوشیده نیست مسؤولان نشان دادند حتی ژست همدلی بلد نیستند و با برگزاری نشست‌های توجیهی و ارائه آمار صوری از تنظیم بازار خبر می‌دهند در حالی که بازدیدهای میدانی حاکی است آژیر خطر بلندتر از همیشه به صدا درامده و تصمیم دلگرم کننده ای هم در کار نیست مردم در تأمین مایحتاج اولیه زندگی شرایط سختی را تحمل می کنند.
صبح امروز رئیس صمت کهگیلویه با انتشار متنی از استعفای خود خبر داد.وی وضعیت اداره را عفونت مزمن توصیف کرده و گفته «درمان این عفونت ایثار و گذشت غیر قابل وصف می‌خواهد که من در خود نمی‌بینم
علویان‌سوق با لحنی انزجارگونه یک تذکر جدی به آن عده از کارگزاران اجرایی و فعالان سیاسی جریان‌های فکری داشته و آورده«به جای سفارش و واسطه‌گری برای آنهایی که نظم اقتصادی را آشفته می‌کنند انرژی و توان خود را معطوف موافقت با استعفای من در اسرع وقت نمایند،زیرا من حقوق‌خوان و قانون خوان نیستم بلکه جراح قانون هستم و لذا تا لحظه‌ای که با استعفای من موافقت نشود و جایگزین معرفی نگردد بند بند قانون را اجرا خواهم کرد.»
اینکه با استعفای مدیر صمت در شرایط بحرانی حاکم بر بازار موافقت خواهد شد یا نه و آیا متولیان امر برای پایان دادن آشفگتگی بازار برنامه‌ای دارند یا نه؟ موضوعی است که افکار عمومی منتظر واکنش سریع مسؤولان هستند تا بیش از این شاهد تنش در بازار نباشیم/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*