اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265837
تاریخ انتشار: 1397/10/22 22:01
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت: کلینیک خیرساز تاجگردون با تذکری که ریاست دانشگاه علوم پزشکی برای بنده صادر فرمودند عملاً تعطیل شد. وی از نماینده مجلس درخواست ورود به موضوع کردند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، مدت ها است که بحث بکاری گیری نیرو در واحد های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح است تا جائیکه ائمه جمعه هم در خطبه های نماز جمعه به این روند اعتراض کردند و برخی از آگاهان هم رد پای نمایندگان مجلس را در این استخدام ها نشانه گرفتند
اما در خصوص استخدام در واحد های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اخیرا خبرهائی در سطح رسانه ها استان منتشر شد که دکتر اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه پیشگام مقابله با این روند شد و دستور اخراج ۲۱ نیرو که بدون اخذ مجوز و خارج از روال منطقی در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج بکار گرفته شدند صادر کرد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت و بیمارستان شهید جلیل یاسوج به علت عدم رعایت مفاد مندرج در رابطه با جذب و بکارگیری نیروی انسانی تذکر کتبی دریافت کردند


بعد از انتشار این اخبار فتح الله پوران پور خبرنگار ما به گفتگو با دکتر فرشاد رستمی سرپرست  شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت نشست و صحت و سقم این موضوع را جویا شد
دکتر فرشاد رستمی سرپرست  شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در مورد حواشی بوجود آمده در فضای مجازی در جمع خبرنگاران باشت اظهار داشت: تذکری از سوی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر جذب نیرو  در شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت برای اینجانب صادر شده که لازم است توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی ارائه شود.
وی ادامه دارد: در متن تذکر به جذب نیروی غیرقانونی اشاره شده که این متن دچار ایراد است زیرا هیچگونه نیرویی در سیستم بهداشت درمان شهرستان باشت جذب نشده و نیروها به صورت روزمزد و ساعتی در مرکز درمانی جهت تسریع در امور خدماتی بیمارستان به دلیل کمبود نیرو فعالیت داشتند.
رستمی با بیان اینکه چندین بار به صورت شفاهی و کتبی درخواست نیرو از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان را نمودم ، افزود: متأسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته،  نیرویی جهت فعالیت های خدماتی در شهرستان اختصاص داده نشد و با توجه به افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان ادامه روند خدمات رسانی درمانی با نیروهای موجود امکان پذیر نبوده و نیست.
وی بیان داشت: به خاطر انجام اُمورات مجبور بودم که از نیروهای روزمزد استفاده کنم که همه آنها از افراد مستحق بودند که نه نسبت فامیلی با من داشتند و حتی از نظر سیاسی هم با من هم عقیده نیستند.
با اشاره به مشکلات نیروهای شاغل در شبکه درمان شهرستان باشت ابراز داشت: نیروهای خدماتی شاغل در شبکه بهداشت و درمان باشت با وجود مشکلات عدیده در پرداخت حقوق و معوقه  پرداخت بیمه خود خالصانه در حال فعالیت هستند و بهتر بود که ریاست محترم دانشگاه در این زمینه چاره اندیشی می کردند.
سرپرست  شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت بیان داشت: در مقابل تذکر ریاست محترم دانشگاه استان تمکین خواهم کرد زیرا قطعا از نظر ایشان تخلفی صورت گرفته اگر چه نیروهای بکارگرفته شده بصورت ساعتی و روزمزد بوده و هیچگونه ارتباطی با دانشگاه نداشته اند.
رستمی بار دیگر به وضعیت نامناسب کلینیک تاجگردون از حیث تأمین نیرو اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود نیروی پذیرش و خدماتی و علیرغم استقرار متخصص آینده خوبی برای این مرکز نمی توان متصور بود.
وی با درخواست از نماینده شهرستان باشت در مجلس برای ورود به موضوع و جلوگیری از تعطیلی کلینیک تاجگردون ، بیان داشت: این کلینیک خیرساز آبروی شهرستان است و با تذکری که ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی برای بنده صادر فرمودند این کلینیک عملاً تعطیل شده چون تنها نیروی موجود اخراج گردید و طبق مکاتبات با خیر محترم قوانین اداری را دلیل تعطیلی این مکان اعلام کردیم.
سرپرست  شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در پایان از تلاشهای نماینده مردم شهرستان در مجلس، نیروهای نظامی و انتظامی، فرماندار شهرستان باشت، شهردار، اعضای شورای شهر و شورای تأمین و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان به جهت افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی باشت تقدیر نمود.
خبرنگار/فتح الله پوران پور



کانال تلگرام عصر جهان


محمد
|
Iran
|
1397/10/22 23:07
  +0

  -0
پاسخ
تکلیف نیروهای خانوادگی که بدون هیچگونه ضابطه وقانونی درجهادکشاورزی استخدام شدندچه میشود آیا امیدی هست دستگاههای نظارتی اقدام کنند ا

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*