اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265857
تاریخ انتشار: 1397/10/26 11:05
استخدام طایفه ای بعد هم فله ای و حالا استخدام “گا و گا”، استان کهگیلویه وبویراحمد شده است سرزمین خلق راهکارهایی برای دور زدن قوانین استخدامی و جالب آن است همه نیز در تقبیح موضوع می گویند و رسانه ها هم با دسترسی به کوچکترین سرنخی از آن می نویسند اما آب از آب تکان نمی خورد.

عصرجهان-در تازه ترین نوع استخدام برخی رسانه ها نوشته اند دو مدیر دو دستگاه برای استخدام برادزاده های خود معامله جالبی کرده اند آنچنان که یکی برادرزاده دیگری را استخدام کرده و برعکس.
معامله ای که مو لای درزش نمی رود و هیچ سیستم نظارتی نمی تواند به راحتی آن را اثبات کرده و در پرونده مدیر ثبت کند.
رسانه ها نیز بی درنگ جزئیات را منتشر کردند از نام مدیر گرفته تا نام برادرزاده های خوشبخت!.
وابستگی شدید مردم جوامع امروز به رسانه ها در حدی است که به نظر می رسد زندگی بدون رسانه ها دچار اخلال و حتی غیر ممکن می شود
اما سوال اینجاست آیا جامعه در برابر این افشاگری ها منفعل شده که گفتن یا نگفتن این خبرها دردی را دوا نمی کند، یا ایراد از جای دیگری است؟
برای بررسی این موضوع کافیست نگاهی به رسانه هایی انداخت که داعیه دار احقاق حقوق مردم در استخدام های غیر قانونی شده اند و فریاد افشاگری بر آورده اند.
رسانه هایی که به کارگیری صاحب امتیاز و یا خبرنگارشان در ادارات خارج از همه شرایط و ضوابط بوده و خود "گا و گا " مدیر دیگری بوده اند.
چطور می توان انتظار داشت جامعه اخبار رسانه ها را دلسوزی بپندارد در حالی که که صاحبان آن رسانه ها خود با رانت، وابستگی فامیلی،وابستگی منطقه ای، وابستگی طایفه ای و یا هزار دلیل غیرقانونی دیگر درساختارهایی مانند علوم پزشکی، برنامه و بودجه، جهاد کشاورزی، دفتر فلان نماینده، پتروشیمی و...به کارگرفته شده است.
"رطب خورده کی منع رطب کند " شیوا ترین پیشنهادی است که رسانه ها علاوه بر سوادرسانه ای باید تعهد رسانه ای هم داشته باشند و به ما یادآوری می کند آیا رکن چهارم آگاهی بخشی جامعه،که از استخدام فلان فامیل مدیر خبر میدهد از نحوه استخدام خودش در فلان نهادو سازمان نیز اطلاع رسانی می کند ؟
آیا واقعا جرات داریم شفاف به افکار عمومی بگویم وقتی بعنوان نیروی شرکتی در فلان روابط عمومی استخدام شدیم با کدام معیار استخدام شدیم ؟ مگر استخدام برادر زاده فلان مدیر که یک استخدام شرکتی است با استخدام برخی از همکاران رسانه ای ما چه فرقی دارند؟
البته این بدان معنا نیست که هرخبرنگاری استخدام شده براساس رانتی بوده ویا اینکه از استخدام همکاران رسانه ای ناراحت هستیم اما برای اینکه افکار عمومی حرفمان را بپذیرند و در مبارزه با استخدام های غیر قانونی رسانه ها را همراهی کنند از خودمان شروع کنیم و بگوییم که ماها چگونه استخدام شدیم تا بعد هیچ مدیری جرات دور زدن قانون را برای استخدام غیرقانونی به هیچ شکلی را نداشته باشد.
در نهایت باید گفت با این فریادها دردی درمان نمی شود .برای شفاف سازی باید رسانه ها از خود شروع کنند اگر به دنبال درمان درد هستیم ومبارزه با بی عدالتی.
منبع : راک نیوز



کانال تلگرام عصر جهان


سعید
|
Iran
|
1397/10/26 15:48
  +0

  -0
پاسخ
په چاره چنه مگه کسی میتونه حرف بزنه دیدید که تو سازمان تبلیغات چه بلایی سر شیخ ویسی نژاد اوردند مدیر کل و تیمور

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*