اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265860
تاریخ انتشار: 1397/10/26 23:55
سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان/تیم های فوتبال استقلال خوزستان وذوب آهن به تساوی رضایت دادند/دستگیری عامل انتشارعکس های خصوصی در فضای مجازی

عصرجهان-
صاعقه جان یک دختر نوجوان را در لالی گرفت
گودرز ترکی زاده فرماندار لالی در این خصوص اظهار کرد: عصر امروز یک دختر نوجوان 15 ساله در منطقه عشایرنشین هتی از شهرستان لالی در اثر برخورد صاعقه، جان خود را از دست داد.
فرماندار لالی عنوان کرد: در این حادثه دختر نوجوان قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.
ترکی زاده گفت: بارش باران در شهرستان لالی زیاد نبود. در مناطق کوهستانی و ارتفاعات شاهد وقوع صاعقه‌های زیادی بودیم که مردم باید در این زمینه بیشتر دقت کنند/فارس
سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان
وزیر راه و شهرسازی امروز (چهارشنبه 26 دی ماه) به منظور افتتاح و بازدید از چند پروژه اقتصادی در سفری دو روزه به استان خوزستان سفر می‌کند.
عباس پورسلان، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، با اعلام این خبر اظهار کرد: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه هیاتی امروز (چهارشنبه 26 دی ماه) برای سفری دو روزه به استان خوزستان وارد ماهشهر می‌شود.
وی افزود: اسلامی در روز اول سفر خود به استان وارد بندر ماهشهر می‌شود. در این سفر با حضور وی عملیات اجرایی احداث کارخانه بایواتانول سوختی از غلات، احداث کارخانه فرآوری و غنی‌سازی دانه روغنی سویا و عملیات تعمیرات اساسی جاده سربندر به بندر امام آغاز می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: همچنین امروز انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، مخازن نفتی و کریدور خطوط انتقال روغن خوراکی در بندرامام خمینی نیز افتتاح می‌شود.
پورسلان خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی فردا در روز دوم سفر خود به شهرهای آبادان و خرمشهر سفر می‌کند و از چند پروژه بندری در آن دو شهر بازدید می‌کند/ایسنا
لنج‌داران هندیجانی همچنان با مشکل سوخت مواجه‌اند
حسن رحمانی رئیس تعاونی لنج‌داران هندیجان، با اشاره به مشکلات ایجادشده در اجرای آئین‌نامه کالای همراه ملوان و طرح تحویل سوخت به قیمت یارانه‌ای به لنج‌داران اظهار داشت: براساس این آئین‌نامه، 70 درصد قیمت سوخت به‌صورت یارانه‌ای و 30 درصد بر‌اساس بانکرینگ تحویل لنج‌داران می‌شود که برای بنادر شمال خلیج‌فارس قاعده مناسبی نیست و متأسفانه حق این بنادر ضایع می‌شود.
وی افزود: هزینه سوختی که ما در پیمایش دریانوردی خود پرداخت می‌کنیم چند برابر بیشتر از بنادر جنوب خلیج‌فارس بوده و این موضوع عملاً بنادر شمال خلیج‌فارس را در بحث واردات و صادرات با رکود بسیار شدیدی مواجه کرده است.
رئیس تعاونی لنج داران هندیجان تصریح کرد: مشکلات سامانه تخصیص سوخت به لنج داران در پرداخت اینترنتی نیز بندر سجافی را با رکود شدید مواجه کرده و این در حالی است که لنج‌داران بنادر بوشهر هزینه سوخت خود را به‌صورت دستی پرداخت می‌کنند.
رحمانی با بیان اینکه طرح بانکرینگ سبب کاهش تعداد شناورهای بندر سجافی به یک‌پنجم سال‌های گذشته شده، گفت: پیشنهاد ما این است که با توجه به نقشه‌های دریانوردی و پیمایشی که در دریانوردی ساحلی داریم، قاعده 92 به 8 درصد جایگزین شود تا با لحاظ کردن آن بتوانیم به رکودی که شاهد آن هستیم پایان دهیم.
وی ادامه داد: بندر هندیجان تنها بندری است که تاکنون لایروبی نشده و ضمن لایروبی خور هندیجان پیشنهاد می‌شود عملیات علامت‌گذاری برای هدایت لنج‌ها و حفظ جان ملوانان در این خور، هرچه سریع‌تر انجام شود/تسنیم
شهردار بندر امام(ره) ابقاء شد
بعد از انتقادات فراوان نسبت به 14 ماه عملکرد مدیریتی محمد عبیاوی در سمت شهردار بندر امام خمینی(ره)، بالاخره جلسه طرح سئوال از شهردار انجام شد که با حضور موافقان و مخالفان شهردار و اعضای شورای شهر حاشیه‌های زیادی را رقم زد.
در پایان جلسه طرح سئوال از شهردار، محمد عبیاوی  توانست نظر 6 نفر از اعضای هفت نفره شورای شهر را با پاسخ‌های خود، جلب و خود را از استیضاح نجات دهد. حال فرصت دوباره به شهردار جوان داده شد تا ضعف‌های مدیریتی 14 ماه گذشته خود را پوشش بدهد و با تحرک و پویایی، تحولی در شهر ایجاد کند/تسنیم
تیم های فوتبال استقلال خوزستان وذوب آهن به تساوی رضایت دادند
تیم فوتبال استقلال خوزستان چهارشنبه شب در یک دیدار تدارکاتی و در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف تیم ذوب آهن رفت که با نتیجه بدون گل به پایان رسید.
در این دیدار محمدرضا خلعتبری که در نیم فصل به جمع بازیکنان ذوب آهن اضافه شد از ابتدای بازی برای نماینده اصفهان به میدان رفت.
تیم ذوب آهن در دومین دیدار تدراکاتی خود،22 دی ‌‌ماه به مصاف تیم نفت مسجدسلیمان رفت که با نتیجه یک بر یک متوقف شد همچنین تیم استقلال خوزستان روز 27 دی ماه به مصاف یکی از تیم های لیگ یکی استان خواهد رفت.
انجام مبادلات مرزی بین اروندکنار و فاو در حال پیگیری است
سیدزین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان گفت:تلاش ویژه دولت برای رونق دوباره اروندکنار جدی است و برای تحقق این مهم انجام مبادلات مرزی از طریق اروندکنار به بندر فاو عراق در حال پیگیری است/ایرنا
دستگیری عامل انتشارعکس های خصوصی در فضای مجازی
سرهنگ حسین عیدی فرمانده انتظامی دزفول اظهار کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان در خصوص انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی، شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران این پلیس با انجام اقدامات فنی و مهندسی موفق به شناسایی متهم شده که پس از هماهنگی با مرجع قضایی با انجام شگردهای خاص پلیسی، نامبرده را در یکی از نقاط دزفول دستگیر کردند.
سرهنگ عیدی بیان کرد: در بازجویی های فنی به عمل آمده متهم به بزه خود اعتراف کرد و گفت: در ابتدا با طرح دوستی و جلب اطمینان مخاطب، ضمن اخذ تصاویر خصوصی وی با ایجاد یک پیج در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کردم.
فرمانده انتظامی دزفول در ادامه با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده مقدماتی روانه دادسرا شد، گفت: شهروندان از نشر تصاویر و اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی خودداری کنند و هرگونه مزاحمت و مواردی که مشکوک به کلاهبرداری و یا مزاحمت است را به پلیس فتا گزارش دهند تا در کمترین زمان به آن رسیدگی شود/مهر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*