اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265888
تاریخ انتشار: 1397/10/30 01:41
عضو هیات رئیسه مجلس:
وکیلی گفت: تعداد مدیرانی که باید با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان برکنار می‌شدند با تعداد مدیرانی که برکنار شده‌اند، فاصله زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: در شرایط کنونی و با توجه به شرایط اینگونه به نظر می‌رسد که قانون منع به کارگیری بازنشستگان فقط برای حذف شهردار تهران تصویب شد و متوجه نتیجه نهایی اجرای این قانون نشدیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانونی که با این همه سر و صدا تصویب شد، ناگهان از کانون توجهات خارج شد، بیان کرد: باید آمار بگیریم که با اجرای این قانون چه تعداد جوان در سمت‌هایی که بازنشستگان از آن‌ها رفتند، به کار گرفته شده است.

وی افزود: تصویب قانون منع به کار گیری بازنشستگان صرفا برای برکناری بازنشستگان نبوده، بلکه باید جوانان نیز در نتیجه اجرای این قانون در سمت‌های مختلف قرار می‌گرفتند.

تعداد جوانان اضافه شده به چرخه مدیریتی کشور باید مشخص شود

وکیلی با بیان اینکه باید مشخص شود که با اجرای این قانون، چند نفر از جوانان به چرخه مدیریتی کشور اضافه شده‌اند، ادامه داد: دستگاه های مدیریتی باید در زمینه به کارگیری جوانان توضیحی شفاف بدهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور باید در زمینه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گزارش دهند.

مدیرانی که باید با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان برکنار می‌شدند با تعداد افراد برکنار شده‌اند فاصله زیادی دارد

وی افزود: سازمان امور استخدامی باید به مدیرانی که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان شده‌اند و باید از چرخه مدیریتی کنار می‌رفتند گزارش دهد، زیرا تعداد افرادی که باید با اجرای این قانون از سمت خود کنار می‌رفتند، با تعداد افرادی که کنار رفته‌اند، فاصله بسیار زیادی دارد.

هزار و 200 نفر از مدیران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان شده‌اند

وکیلی اظهار داشت: سازمان امور استخدامی اعلام کرده حدود هزار و 200 نفر از مدیرانی که بازنشسته بوده‌اند، برکنار شدند در حالیکه هنگام تصویب این قانون پیش بینی می‌شد، حدود 6 هزار نفر از مدیران مشمول این قانون شوند.

وزارتخانه‌ها باید بر اساس اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان امتیازبندی شوند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید گزارشی بدهند تا مشخص شود در ازای مدیرانی که رفتنه‌اند، چه تعداد جوان به چرخه مدیریتی اضافه شده است، گفت: وزارتخانه‌ها بر اساس میزان عمل کردن به قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید لوح بگیرند و امتیازبندی شوند./



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*