اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265905
تاریخ انتشار: 1397/11/01 23:41
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان: باید این واقعیت را پذیرفت تا زمانی که معلمان دغدغه معیشت دارند نمی توانند با تمام قوا بر سر کلاس درس حاضر شوند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، به مناسبت فرارسیدن هفته شورای آموزش و پرورش و بررسی مشکلات مدارس شهرستان باشت، جلسه ای با حضور معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، فرماندار ، مدیران دستگاههای اجرایی، رئیس دادگستری شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مصوبه دولت در خصوص رایگان بودن انشعابات برق، گاز و آب مدارس اجرائی نشد

محمود نظری ؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت در این نشست با تبریک هفته شورای آموزش و پرورش با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در جهت کیفیت بخشی به مسائل آموزشی اظهار داشت: بحث نظارت و ارزیابی، تشکیل کارگروههای آموزشی برای فرهنگیان از ابتدای سال، برگزار کلاس های تقویتی برای دانش آموزان دوره دوم دبیرستان و برنامه یک روزه در مجتمع های آموزش روستایی و مدارس شهری با مشارکت سرگروههای آموزشی از جمله مهمترین این برنامه ها است.

وی برگزاری کلاس های آموزشی ، راه اندازی آزمایشگاههای سیار با مسئول دوره دیده برای دانش آموزان و معلمان و اعطای یک دستگاه لپ تاپ به مدارس فاقد برق برای یادگیری درس کار و فناوری ، نصب پروژکتور و لپ تاپ جهت آموزش پایه ششم در دوره یک روزه از جمله این برنامه ها اعلام کرد.

نظری تجلیل از نخبگان؛ دانش اموزان برتر و پذیرفته شدگان دانشگاههای سراسری و رتبه آوران المپیادهای قرآنی و .. را از جمله برنامه های تشویقی آموزش و پرورش شهرستان بیان کرد و افزود: در سال جاری مبلغ 200 میلیون ریال بن کارت هدیه برای تجلیل از دانش آموزان برتر با حضور خانواده ها و همکاران در مراسم باشکوهی اختصاص یافت. 

وی به مناسبت های پیش رو و برنامه های در نظر گرفته شده نیز اشاره ای داشت و گفت: اولین مناسبت برگزاری جشن های دهه فجر به مناسبت چهل سالگی انقلاب است و در همین راستا مقرر شد تا نمایشگاهی از دستاورهای نظام انقلاب اسلامی در باشت دایر شود لذا جلسه مشترکی با سپاه و بسیج دانش آموزی در این رابطه برگزار شده است.

نظری تصریح کرد: در نشست درون سازمانی با مدیران مدارس زمینه برای برگزاری جشن باشکوه در مدارس فراهم شده است. 

وی بحث شورای پشتیبانی سوادآموزی را دومین مبحث اعلام کرد و افزود: از ادارات و اعضای شورای آموزش و پرورش برای شناسایی افراد بی سواد 10 تا 49 سال طلب یاری می کنیم حتی ادارات می توانند در بحث کشاورزان بی سواد بالای 60 سال لیست ارائه دهند. 

نظری ادامه داد: از ادارات ، بخشداری ها و دهیاران نیز انتظار است تا در صورت شناسایی افراد بی سواد لیست آنان را به اداره آموزش و پرورش جهت برگزاری دوره های آموزشی تحویل هند.

مدیر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان باشت به اهرم های تشویقی برای افراد بی سواد نیز اشاره کرد و خواستار تصویب همکاری بانک ها در این زمینه برای ارائه تسهیلات به افراد بی سواد شد. 

نظری دوره های آموزشی را شامل سه سطح سواد آموزی؛ تحکیم و انتقال اعلام کرد و ادامه داد: 91 نفر در بخش سواد آموزی سهیمه داریم که تنها 41 نفر شناسایی و جذب شده اند همچنین در زمینه تحکیم و انتقال نیز به ترتیب 104 نفر از 111 نفر و 53 نفر از 60 نفر جذب شده اند که در این دو دوره عملکرد مناسبی داشته ایم. 

وی موضوع طرح ملی نماد را سومین مبحث آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش اموزان (نماد) یک طرح ملی است که در این طرح شهرستان باشت به عنوان شهرستان پایلوت در نظر گرفته شده است لذا فرمانداری؛ دادگستری، فرماندهی انتظامی، اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد ، هلال احمر و آموزش و پرورش می توانند یاری گر باشند. 

مدیر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان باشت با بیان اینکه طرح نماد در مدارس برای مدیران، دبیران و معلمان و اولیاء دانش آموران در حال اجراست ، افزود: در همین راستا کارگاههایی تشکیل و آموزش ها داده می شود. 

نظری از دستگاههای اجرایی و اعضای شورای آموزش و پرورش خواست تا در زمینه ها مختلف کمک قضایی، مشاوره، درمانی و مالی یارگر آموزش و پرورش باشند. 

وی تجلیل از اعضای شورای آموزش و پرورش را یکی دیگر از موضوعات اعلام کرد و گفت: در همین راستا لوح تقدیر تهیه و از اعضای این شورا تجلیل بعمل می آید. 

مدیر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان باشت ضمن تقدیر از کمک های شایسته اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس، مهندس گوهرگانی و نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت اظهار داشت: علیرغم کمک های انجام شده کماکان در برخی از مناطق با کمبود مکان آموزشی مواجهیم که با تهیه کانکس و یا تجهیز مدارس می توان کمک شایانی به این اداره نمود. 

نظری مشکلات انشعات برق، گاز و آب را یکی دیگر از مشکلات مدارس در شهرستان اعلام کرد و گفت: علی رغم مصوبه دولت در رایگان بودن این خدمات برای مدارس متأسفانه مسئولین ادارات خدمات رسان در شهرستان از این مصوبه اظهار بی اطلاعی می کنند که لازم است در این زمینه اقدام مناسب صورت گیرد. 

وی افزایش اعتبارات تعمیر و تجهیز مدارس باشت را خواستار شدو افزود: علیرغم تخصیص اعتبارات متأسفانه این کمک ها بدلیل بدهی به پیمانکاران ناکافی است و نیازمند مساعدت بیشتری است.

 

مدیران در زمینه تجهیز و ایمن سازی وسایل گرمایشی با حساسیت بیشتری عمل نمایند

رهام دیانت رئیس دادگستری شهرستان باشت نیز در این نشست با بیان اینکه اولین گام در طرح نماد شناسایی مواد مخدر و مضرات آن برای دانش آموزان و کارکنان است، گفت: شناخت مواد مخدر و انواع آن برای دانش آموزان و معلمان ضروری است.

وی افزود: امروزه مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر یافته و برخی از داروهای اعتیاد آور در داروخانه ها به راحتی یافت می شود که نیاز است تا خانواده ها و معلمان با مضرات این مواد آشنا شوند.

دیانت تصریح کرد: اعضای شورای آموزش و پرورش باید مواد مخدر را بشناسند و در این زمینه تشکیل کارگاههای آموزشی برای اعضای شورای آموزش و پرورش امری ضروری است. 

وی با بیان اینکه امروزه سن اعتیاد به مواد مخدر به شدت کاهش یافته ، تأکید کرد: باید ابتدا خود ما این مواد را بشناسیم و سپس دانش آموزان را از خطرات آنها آگاه کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان باشت اظهار کرد : دادگستری آمادگی خود را برای برگزاری کلاس های اموزشی به دانش اموزان در مدارس و معلمان و کارمندان اعلام می دارد و در این زمینه آماده همکاری است.

دیانت به بروز برخی بی دقتی ها در حوزه مدارس از سوی مسئولین اشاره کرد و گفت: در زمینه تجهیز و ایمن سازی وسایل گرمایشی انتظار است که مدیران با حساسیت بیشتری عمل نمایند زیرا در صورت بروز اتفاق ناخوشایندی دادگستری این کار را جهت تعیین میزان تقصیر به کارشناس واگذار نموده و براساس رأی کارشناس و قطعیت رأی صادر خواهد کرد. 

 
ادارات خدمات رسان مصوبه هیئت دولت را نصب العین قرار دهند

سید مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت نیز دراین نشست گفت: بحث تأمین وسایل گرمایشی و سرمایشی در برخی از روستاها بسیار جدی است که این امر زیبنده شهرستان نیست.

وی ادامه داد: نیازمندی های وسایل گرمایشی و سرمایشی و همچنین نبود روشنایی با همکاری آموزش و پرورش شهرستان و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس جمع بندی و برای نماینده محترم شهرستان ارسال شده است.

حسینی از نیمه تمام ماندن برخی از طرح ها خبر داد و گفت: به دلیل کمبود اعتبار این طرح ها که با مشارکت بنیاد برکت در حال اجرا بودند نیمه تمام مانده بود که با پیگیری های صورت گرفته اعتبارات خوبی تخصیص یافته است به گونه ای که برای کمک به مدارس دکتر حسابی و آیت الله حکیم مبلغ 30 میلیارد ریال و تأمین وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز مبلغ 10 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی مشکلات مدارس در شهرستان را زیاد دانست و گفت: انتظار است اداره نوسازی و تجهیز مدارس با نگاه ویژه به این شهرستان در زمینه تهیه کانکس و همچنین ترمیم برخی از مدارس همکاری نمایند. 

حسینی همچنین گفت: ادارات خدمات رسان انتظار می رود با نصب العین قرار دادن مصوبه و بخشنامه های هیئت دولت مدارس را از خدمات رایگان برق، آب و گاز بهره مند نمایند. 

فرماندار شهرستان باشت در زمینه طرح نماد نیز گفت: این طرح بسیار ارزشمند است و اجرای آن به صورت پیوسته مناسب است لذا مشکلات اجتماعی نیازمند هم افزایی است.

وی دعوت از اولیاء برای تشکیل کارگروهها را بسیار مناسب توصیف و ادامه داد: عدم شناخت والدین از آسیب های اجتماعی موجب می شود که مشکلات دانش آموزان لاینحل باقی بماند لذا انتظار است ادارات عضو کارگروه آموزش و پرورش را در این زمینه یاری نمایند. 

حسینی بر برگزاری هر چه باشکوهتر جشن های چهل سالگی انقلاب تأکید کرد و افزود: با برگزاری نمایشگاه از سوی ادارات دستاوردهای نظام در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی همچنین در زمینه کمک به رفع بیسوادی در شهرستان در کمک به اداره آموزش و پرورش قول همکاری داد. 

 

باید این واقعیت را پذیرفت تا زمانی که معلمان دغدغه معیشت دارند نمی توانند با تمام قوا بر سر کلاس درس حاضر شوند.

اردشیر یاری معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: توسعه نیازمند تربیت نیروی زبده و کاربلد است و این امر زمانی محقق خواهد شد که آموزش و پرورش در اولویت کار باشد. 

وی ابراز داشت: باید این واقعیت را پذیرفت تا زمانی که معلمان دغدغه معیشت دارند نمی توانند با تمام قوا بر سر کلاس درس حاضر شوند.

یاری بیان داشت : حدود 3 هزار مدرسه در استان وجود دارد که برخی از آنان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس شهرستان باشت زیر نرم هستند، ادامه داد: وجود مدارس یک، دو و یا سه دانش آموزی موجب می شود تا هزینه تحصیل در این شهرستان بالا باشد و به دلیل کمبود نیروی خدماتی نگهداری تجهیزات مدارس به خوبی انجام نمی شود و موجب مستهلک شدن زودهنگان این تجهیزات می شود. 

یاری در خصوص برخی ابهامات و شائبه ها در اعطای اعتبارات به شهرستان باشت، اظهار داشت: در حوزه مسئولیت خود همه را به یک دید می بینیم و به دلیل تلاش های نماینده محترم شهرستان های گچساران و باشت بسیاری از اعتبارات بدون اطلاع اداره کل اموزش و پرورش استان و به صورت مستقیم به این اداره صورت می گیرد. 

 

54  مدرسه در شهرستان باشت از بخاری های نفتی استفاده می کنند

جهان مهرابی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان نیز در این نشست از تعاملات مطلوب بین این اداره و آموزش و پرورش شهرستان باشت خبر داد و گفت: از سال 92 تا کنون طرح استانداردسازی مدارس در دستور کار قرار گرفته که تا کنون بیش از 385 مدرسه در سراسر استان به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شده اند. 

وی افزود: طبق لیست اعلامی تعداد 54 مدرسه در شهرستان باشت از بخاری های نفتی استفاده می کنند که در اولین اقدام تعداد 10 مدرسه از سوی آموزش و پرورش شهرستان اعلام تا سیستم گرمایشی آنها استاندارد شوند.

مهرابی همچنین از رئیس اداره آموزش و پرورش باشت خواست تا تعداد 7 مدرسه پیش ساخته دارای روشنایی را که از سیستم گرمایشی بخاری نفتی استفاده می کنند اعلام نموده تا زمینه استانداردسازی آنها نیز فراهم شود. 

وی با تقدیر از گوهرگانی خیر باشتی و همچنین نماینده شهرستان های باشت و گچساران در مجلس گفت: در بحث مدارس پیش ساخته هیچگونه اعتباری پیش بینی نشده و باید از طریق خیرین این امر صورت پذیرد . 

مهرابی از آغاز به ساخت سه مدرسه با مشارکت بنیاد برکت نیز خبر داد و گفت: اعتبارات این مدارس 50 درصد از محل بیناد برکت و 50 درصد نیز اعتبارات استانی است اما به دلیل مشکلات مالی آنگونه که باید اقدام نشده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای ساخت مدارس باشت ، ابراز داشت: از محل اعتبارات بیناد برکت تا کنون مبلغ 10 میلیارد ریال به مدرسه 10 کلاسه آیت الله حکیم احتصاص یافت و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز از اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

وی همچنین از اختصاص 7 میلیارد ریال اعتبار برای مدرسه دکتر حسابی و 7 میلیارد ریال نیز برای مدرسه الزهرا نیز خبر داد و افزود: در بحث تجهیزات نیز کمک های شایسته ای به این شهرستان شده که جای بسی تقدیر از نماینده محترم شهرستان است .

مهرابی در پایان تصریح کرد:‌مشکلات مدارس زیاد است اما این اداره در کمک به تجهیز و توسعه مدارس شهرستان باشت در حد توان کمک خواهد کرد.

خبرنگار/فتح الله پوران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*