اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265907
تاریخ انتشار: 1397/11/02 00:31
آخرین نمونه تعطیلی واحدهای تولیدی که با گلایه و اعتراض کارگران روبرو شده کارخانه ماشین سازی پارس گچساران واقع در شهرک صنعتی این شهرستان است که به قول کارگران روزگاری 50 کارگر داشته و اکنون این تعداد به 35 نفر رسیده و نرم نرمک بوی تعطیلی آن به مشام می‌رسد.

عصرجهان-در سال‌های اخیر و تقریبا یک دهه‌ای که پشت سر می‌گذاریم تاکید مقام معظم رهبری بیش از هر چیز به تولید ملی و ایجاد اشتغال و تکیه بر توان داخلی در تامین مایحتاج کشور بوده است.

بر همین اساس رهبری معظم انقلاب دستور اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی را به مدیارن و مسؤولان کشور صادر کردند تا با همراهی مردم اجازه خودنمایی به دشمن در حوزه اقتصاد را ندهند حوزه‌ای که جنگ سخت امروز دشمن با ما در آن است.

استانی که بیش از هر جای دیگر پای تولید و اشتغال آن می‌لنگد

استان کهگیلویه و بویراحمد متاسفانه از گذشته تا حال یکی از استان‌هایی بوده که در حوزه تولید نسبت به سایر استان‌ها حرکت کندتری داشته و همین موجب لنگ زدن پای اشتغال در استان شده به نحوی که در همه سال‌های اخیر یکی از بیکارترین استان‌های کشور در آمارها بوده‌ایم.

وضعیت استان نسبت به گذشته نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم شده و بسیاری از واحدهایی که در چرخه تولید قرار داشتند یا از حرکت باز ایستادند و یا اگر حرکتی هست چرخ آن‌ها به کندی می‌چرخد.

واحدی نمونه که بوی تعطیلی آن به مشام می‌رسد

آخرین نمونه آن که با اعتراض کارگران روبرو شده کارخانه ماشین سازی پارس گچساران واقع در شهرک صنعتی این شهرستان است که به قول کارگران روزگاری 50 کارگر داشته و اکنون این تعداد به 35 نفر رسیده و نرم نرمک بوی تعطیلی آن به مشام می‌رسد.

برخی کارگران این واحد تولیدی با اشاره به حرف و حدیث‌هایی که مبتنی بر تعطیلی این واحد تولیدی است خواستار پی‌گیری این موضوع و انتقال آن به مسؤولان استانی شدند تا در این روزها که مردم به سختی روزگار خود را می‌گذرانند 200 تا 300 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیکار نشوند و یاس و نومیدی به خانواده‌ها رسوخ نکند.

کارگران کارخانه ماشین‌سازی پارس گچساران که کار آن ساخت سازه‌های فلزی است در گفت‌وگو با خبرنگار ما نگرانی‌های خود را انتقال دادند.

خرابی در گچساران به قیمت آبادی سایر نقاط

یکی از کارگران که نامش نزد ما محفوظ است اظهار کرد: کار این کارخانه ساخت سوله‌های فلزی و مخازن و پل‌های فلزی و مخازن و دکل‌های مخابراتی و سایر ملزومات است که در هلدینگ‌های نفت و گاز و پتروشیمی و به خصوص پتروشیمی گچساران این سازه‌ها به کار می‌روند.

وی گفت: این کارخانه از نظر امکانات و خط تولید به روز و مدرن در استان جز یکی از کارخانه‌های تولیدی برتر است که سه سال رتبه برتر استانی را کسب کرده است.

این کارگر کارخانه ماشین‌سازی پارس گچساران در ادامه گفت: مسوولان این واحد تولیدی به دنبال فدا کردن این واحد به پای واحد تولیدی مشابه در ماهشهر و تهران هستند و می‌خواهند با فروش آن آن جا را آباد کنند در حالی که زندگی ما کارگران فنا می‌شود و یک واحد تولیدی خوب و اثرگذار در استان برای همیشه تعطیل می‌شود.

واحدی که مدرن‌تر از واحدهای تولیدی ماهشهر و تهران است

وی گفت: این در حالی است که واحد تهران این کارخانه از لحاظ دستگاه‌ها فرسوده است و به صرفه این است که جهت نفس کشیدن شهر تهران آن واحد فرسوده را تعطیل کرده و واحد گچساران را که دستگاه‌های به روز و خط تولید مدرنی دارد حمایت کنند در حالی که در سال 90 راه‌‌اندازی شده و بسیار چابک‌تر و بهتر از واحدهای ماهشهر و تهران تولید می‌کند.

این کارگر کارخانه ماشین‌سازی پارس گچساران با اظهار نگرانی که در آستانه چهل سالگی انقلاب و شب عید خبرهای خوشی به گوش کارگران این واحد تولیدی نمی‌رسد خاطرنشان کرد: از نماینده گچساران و فرماندار و امام جمعه و سایر مسؤولان پی‌گیر این قضیه بوده‌ایم و امیدواریم که ما را برای ادامه کار و جلوگیری از بیکاری یاری کنند.

وی ادامه داد: آقایان چرا اگر مشکل مالیاتی و یا هر مشکل دیگری دارند به فکر تعطیلی یک واحد نمونه تولیدی در استان و بیکار کردن ده‌ها نفر هستند.

تلفن‌های خاموش و دور از دسترس مدیران برای پاسخگویی

به گزارش فارس در همین خصوص تماس تلفنی با چند مدیر استانی از جمله رئیس سازمان صمت، معاون اقتصادی استاندار داشتیم که هر کدام در دسترس نبودند و تلفن آقای تاجگردون نماینده محترم شهرستان مثل همیشه یا خاموش یا در دسترس و یا جوابگو نبود و تنها فرماندار گچساران که در جلسه‌ای در تهران حضور داشت به صورت پیامکی این گونه جواب داد: سلام؛ با مدیران این کارخانه در گچساران ملاقاتی داشتم و در تهران هم جلسه‌ای با مسؤولان شد اما واقعیت از نتایج این جلسه اطلاعی ندارم.

دفتر فارس آماده شنیدن حرف مسوولان این واحد تولیدی و پاسخگویی به کارگران و انعکاس آن است.

منبع/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*