اخبار عمومی
اعلام وصول 2
266022
تاریخ انتشار: 1397/11/16 23:17
رئیس بیمارستان شهدای ایذه:
دکتر سجاد نعمتی طی بازدیدی که از بخش دیالیز داشتند رضایت مندی بیماران را از مهمترین اهداف نظام سلامت برشمردند و با برخی از بیماران به گفتگو پرداختند و مشکلات بیماران دیالیزی را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند

به گزارش رحیم آورچه خبرنگار خبرگزاری عصر جهان، بخش دیالیز بیمارستان شهدای ایذه ماهانه ۵۶ بیمار دیالیزی را "یک روز در میان" تحت درمان قرار می دهد، یعنی میانگین روزانه ۱۵ بیمار در بخش دیالیز با تلاش کادر پرستاری دیالیز می شوند
دکتر سجاد نعمتی رئیس بیمارستان شهدای ایذه طی بازدیدی که از بخش دیالیز داشتند رضایت مندی بیماران را از مهمترین اهداف نظام سلامت برشمردند و با برخی از بیماران به گفتگو پرداختند و مشکلات بیماران دیالیزی را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند
دکتر نعمتی در حاشیه این دیدار اظهار داشتند: بخش دیالیز بیمارستان شهدای ایذه با ۱۸ تخت فعال به بیماران نیازمند ایذه ای خدمت ارائه می دهد که در ایام تعطیلات تعدادی بیمار مسافر نیز به  آمار بیماران دیالیزی شهرستان افزود می شود


ریاست بیمارستان شهدا ایذه در خصوص کارکرد کیله ها در بدن بیان داشتند: عملکرد صحیح کلیه ها از تجمع آب و مواد اضافی و دیگر ناخالصی ها در بدن جلوگیری می کند. کلیه ها همچنین به کنترل فشارخون و تنظیم سطوح مواد شیمیایی در خون مانند سدیم یا نمک و پتاسیم کمک می کنند . کلیه ها حتی یک شکل از ویتامین D را فعال می کنندکه جذب کلسیم را بهبود بخشد وقتی کلیه های شما بعلت بیماری ویا آسیب نتوانند این کارها را انجام دهند دیالیز در اداره کردن طبیعی بدن کمک می کند.بدون دیالیزنمک و مواد زاید در خون تجمع می یابد و باعث مسمومیت بدن می شود اما دیالیز بیماریها و مشکلات کلیوی دیگر را تحت تاثیر قرار می دهند را درمان نمی کند.


دکتر سجاد نعمتی دیابت کنترل نشده ۲و فشار خون بالا را دو علت شایع از کارافتادن کلیه ها دانستند و افزودند: توصیه می شود افرادی که مبتلا به دیابت و فشارخون هستند جهت جلوگیری از ابتلا به نارسائی کلیه بیماری شان را جدی گرفته و به درمان منظم و به موقع آن بپردازند.
وی سومین علت نارسایی و از کارافتادن کلیه ها بیماری های التهابی سلول های تصفیه کننده خون یا گلومرونفریت است که علت آن ناشناخته می باشد. بعضی از بیماری های ارثی از قبیل بیماری کیستیک ارثی کلیه، سنگ های کلیه بزرگ و انسدادی و مصرف داروهای مخدر از جمله هروئین نیز باعث نارسائی کلیه می شوند.
در مراحل شروع کم کاری کلیه ممکن است کاملاً بی علامت باشد و زمانی که عملکرد کلیه حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا می کند علائم نارسائی خود را به صورت فشارخون بالا، دفع پروتئین، تکرر ادراری، بالارفتن اوره و کراتینین خون، تورم در پلک ها و دست و پا، ضعف عمومی و بی حالی، بی اشتهایی و بوی بدن دهان نشان می دهد.


ریاست بیمارستان شهدا ایذه دو روش دیالیز را به شرح زیر مورد اشاره قرار دادند:
۱- همودیالیز: که در این روش تصفیه خون را طریق فیستول دست و توسط ماشین انجام می شود و خون شما از طریق فیستول وارد دستگاه شده و مواد زائد آن توسط دستگاه جذب می شود و پس از تمیز شدن به بدن شما برگردانده می شود. این روش بهترین و مؤثرترین نوع دیالیز است.
۲- روش دیالیز صفاقی: (یا استفاده از پرده های طبیعی پوشاننده احشاء شکم بیمار)
در دیالیز صفاقی ازصفاق (پرده ای طبیعی که حفره شکم را میپوشاند) استفاده میشود. پرده سوراخهای کوچکی دارد و بعنوان صافی عمل میکند. مواد زائد و مایعات میتوانند از بدن دفع شوند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*