اخبار عمومی
اعلام وصول 2
266027
تاریخ انتشار: 1397/11/17 13:41
اولین جشنواره رباتیک و هوافضا شهرستان بهمئی در دو بخش رباتیک و هوافضا برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، اولین جشنواره رباتیک و هوافضا شهرستان بهمئی در دو بخش رباتیک و هوافضا در مدرسه فردوسی با همکاری آموزش و پرورش برگزار شد.

 
صمد راغ دبیر این جشنواره در این خصوص گفت: دانش و فناوری رباتیک و هوش مصنوعی  و هوافضا  به عنوان یکی از پیشران های موثر آینده بشری، همواره مورد توجه جامعه دانش آموزی ، دانشگاهی و محققین علمی بوده است
دبیر این جشنواره در ادامه بیان کردند خلاقیت عبارت است از":توانایی تولید ایده ها و فکر جدید و بکارگیری توانایی های ذهنی ، نگاهی متفاوت به پدیده ها و یافتن راه های جدید برای انجام دادن بهتر کارهاست"
خلاقیت یک مهارت اکتسابی و قابل یادگیری است. هدف ما پرورش و رشد خلاقیت دانش آموزان با اشیا و وسایل پیرامونشان به همراه فعالیت های پژوهشی جهت ایجاد درک و ذهنیتی اثربخش است.
پرورش خلاقیت دانش آموزان در سطوح ابتدایی نقش بسزایی در ابتکار عمل ، ایجاد اعتماد به نفس و افزایش تمرکز ذهنی آنها ایفا می کند.


دبیر این جشنواره در  ادامه بیان کردند که رباتیک با درنظر گرفتن کاربرد رباتیک در زندگی روزمره و رشد سریع این دانش ضرورت آموزش شاخه رباتیک در سطوح ابتدایی با هدف پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادها کاملا به چشم می خورد. افزایش توان علمی و مهارتی دانش آموزان به عنوان مهمترین هدف تعریف شده است.
صمد راغ در ادامه بیان کردند هوا فضا یکی از رشته های گروه فنی مهندسی است . با توجه به رشد سریع و ناگهانی این علم در دهه های اخیر هم اکنون  این رشته جزو رشته های استراتژیک علوم به حساب می آید و تقویت استعداد های فنی و مهندسی  و توانمندسازی در استفاده از قوانین طراحی مکانیک  و موشک های آبی با استفاده از بطری های پلاستیکی ساخته شده و با استفاده از آب و فشار هوا پرتاب می شوند.
به همین منظور و به دلیل ضرورت این علم  و آشنایی دانش آموزان مقاطع ابتدایی جشنواره ای دو روزه در مدرسه ابتدایی فردوسی شهرستان بهمئی ، تحت عنوان “اولین جشنواره  دانش آموزی رباتیک و هوافضا ” برگزار شد.


در این جشنواره  توضیحاتی توسط  آقایان مهندس  بهمئی  مدیر آموزشگاه رباتیک بهبهان  و مهندس خلخال دبیر انجمن فیزیک دانشگاه چمران  در باره علم رباتیک و  هوافضا و ضرورت آن در سطوح دانش آموزی بیان شد و دانش آموزان دریافتند برخلاف تصوراتشان که فکر میکردند میخواهند رباتی انسان نما بسازند فهمیدند با سه علم بسیار مهم روز "الکترونیک" ، "مکانیک"  و "کامپیوتر" قرار است آشنا شوند.
در ادامه طلایی مدیر مدرسه ابراز امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور کلاسی در این آموزشگاه برای یادگیری دانش آموزان دایر خواهم کرد
سپس زاهد افتخاری  مسئول اجرایی جشنواره از همه همکاران مدرسه فردوسی  و مجموعه آموزش و پرورش مخصوصا آقایان (فهیمی ،عارف فر ، حبیبی اصل،جریده  ) که در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه همکاری کردند تشکر کردند
پس از ان با راه اندازی ربات های پیش ساخته دانش آموزان  و پرتاب  موشک های آبی بیشتر و ملموس تر با این علم آشنا شدند.



کانال تلگرام عصر جهان


فهیمی
|
Iran
|
1397/11/17 17:10
  +0

  -1
پاسخ
ضمن عرض سلام وخسته نباشید به جناب آقای استاد صمد راغ آموزگار فعال وخلاق مقطع ابتدایی درشهرستان بهمئی وسرگروه چند پایه . جا دارد تشگر وقدر دانی شود از این استاد بزرگوار
امیرحسین خلخال
|
Iran
|
1399/08/18 16:00
  +0

  -1
پاسخ
من در این جشن واره نقش مهمی دا شتم ولی آنها اثلا اسمی ازمن نبردند

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*