اخبار عمومی
اعلام وصول 2
266038
تاریخ انتشار: 1397/11/17 20:25
در حالی که 72 نماینده در نامه ای به سران قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن انتقادات جدی به عملکرد زنگنه، خواستار اصلاح مدیریت وزارت نفت شده اما 163 نماینده در بیانیه ای ضمن حمایت از اقدامات زنگنه در وزارت نفت، از وی تشکر کردند.

به گزارش  الف، سه شنبه نهم بهمن نامه 72 نماینده خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد.
در این نامه با اشاره به تحریم‎های آمریکا تاکید شده که راه‎حل‎ها و راهکارهای روشنی از جمله راهکارهای کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلندمدت برای مقابله با تحریم‎ها در بخش نفت و گاز وجود دارد اما اهتمام لازم برای اجرای آنها در مدیریت ارشد وزارت نفت دیده نمی شود و شخص وزیر، متاسفانه نه‎ تنها اقدام موثری جهت اجرایی نمودن این راه‌حل‌ها به عمل نیاورده است بلکه از بدو ورود، اقدامات سوال‌برانگیزی در قطع روابط نفتی ایران و متوقف کردن برخی قراردادهای نفتی و گازی با برخی کشورهای منطقه و تعدادی از کشورهای قدرتمند جهان انجام داده است.
همچنین در پایان این نامه خطاب به مسئولین نظام تاکید شده که در این برهه تاریخی و حساس و با توجه به از دست دادن فرصت‎ها توسط وزیر نفت، از شما بزرگان تقاضا داریم تا با اصلاح مدیریت وزارت نفت تصمیمی عاجل جهت تامین منافع ملت و افزایش توان مقابله با تحریم‎های آمریکا اتخاذ نمائید.

انتشار این نامه واکنش های مختلفی داشت.

نمایندگان حتی وزیر نفت را به مناظره دعوت و تاکید کردند که اسناد و مدارکی دارند که و حتی وزیر نفت تلویحا نمایندگان را تهدید و اعلام کرد که پاسخ این نامه را خواهد داد. او همچنین گفت فعلا فقط جواب خواهد داد و حق پیگیری قضایی را محفوظ می‌داند.
اما نمایندگان حامی وزیر نفت به نوعی تلاش کردند تا جبران و اعلام کنند که مجلس حامی وزیر نفت است.
در همین راستا بیانیه ای در مجلس تهیه شد که در آن به برخی اقدامات وزارت نفت از جمله توسعه گازرسانی به اقصی نقاط شهری و روستایی کشور اشاره و تاکید شده که این اقدامات در سال‌های اخیر روند رو به رشد و قابل تحسینی داشته است به نحوی که قالب مردم ایران از نعمت گاز برخوردار بوده و علاوه بر آن با تامین و جایگزینی سوخت مایع واحدهای بزرگ صنعتی به ویژه نیروگاه‌ها علاوه بر بهبود شاخص‌های زیست محیطی از طریق صادرات فرآورده‌های نفتی به ویژه صادرات نفت‌گاز و نفت‌کوره شاهد خروج تدریجی کشور از خام‌فروشی می‌باشیم.
این بیانیه که در جلسه دیروز سه شنبه مجلس به امضای 163 نماینده رسیده ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات وزارت نفت، تاکید کرد که با اهتمام و تشریک مساعی مجلس و با تلاش روز افزون از طریق رفع موانع و برطرف کردن نواقص و نیز با استقامت و برون رفت از شرایط تحمیلی و تحریمی آمریکا و کشورهای همسو با آن شاهد شکوفایی بیشتر صنعت نفت و گاز کشور باشیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*