اخبار عمومی
اعلام وصول 2
266039
تاریخ انتشار: 1397/11/18 00:26
رئیس هیات عالی نظارت بر رفتار نمایندگان درباره آخرین وضعیت سه پرونده موجود در این هیات توضیحاتی ارئه داد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره آخرین وضعیت پرونده‌هایی که در هیات عالی نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد با اشاره به پرونده سلمان خدادادی، گفت: بنده در جلسه‌ای که برای ایشان تشکیل شده بود حضور نداشتم ولی با توجه به خبری که گرفتم ایشان سه‌شنبه هفته گذشته به هیات عالی نظارت آمدند.

وی با تاکید بر اینکه صحبت‌های این نماینده شنیده شده است، عنوان کرد: آنطور که آقای سلیمی از اعضای هیات بر رفتار نمایندگان هم گفته‌اند، آن مطالبی که منتشر شده زیاد شفافیت نداشته و ابهاماتی داشته است. این بحث به مباحث قضایی هم مربوط می‌شود و باید جاهای مختلفی نظر بدهند، ولی به این دلیل که این مساله حساسیت دارد و بحث حقوق شهروندی، شرافت و بحث طرف مقابل وجود دارد، باید سعی کنیم کاری کنیم که حقی از کسی ضایع نشود، بنابراین ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

رئیس هیات عالی نظارت بر رفتار نمایندگان درباره آخرین وضعیت پرونده محمدباسط درازهی اظهار کرد: نتیجه این پرونده را اعلام کردیم و طبق ماده شش که مجلس هشتم تصویب کرده بود، عمل کردیم. ما همچون هیات‌های تخلفات موجود در بعضی از وزارت‌خانه‌ها هستیم، به این معنا که در همان حدی که قانون به ما اجازه می‌دهد می‌توانستیم عمل کنیم که هم تذکر کتبی و شفاهی هم دادیم.

این نماینده مجلس دهم درباره آخرین وضعیت پرونده شکایتی که در جلسه استیضاح علی ربیعی تشکیل شده بود، گفت:‌ رسیدگی به آن پرونده همچنان ادامه دارد به این دلیل که افراد، سازمان‌ها و نمایندگان مختلفی درگیر آن هستند و همچنان در دست بررسی است.

جمالی نوبندگانی درباره اینکه آیا درمورد اظهارات کریمی قدوسی نماینده مجلس که گفته بود نیمی از نمایندگان به دنبال براندازی هستند، پرونده‌ای در هیات عالی نظارت بر رفتار نمایندگان تشکیل شده یا نه؟، گفت: بعضی از نمایندگان و یا حتی افراد حقیقی مواضعی را در رسانه‌ها می‌گیرند اما این برای ما کافی نیست بلکه هیات نظارت باید شکایت رسمی داشته باشد. هیچ شکایت رسمی در این زمینه نیامده است اما اگر حالا هم شکایتی بیاید ما بررسی می‌کنیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*