اخبار عمومی
اعلام وصول 2
266074
تاریخ انتشار: 1397/11/22 23:10
کلید حل مشکلات از نظر ضرغامی/شعار‌های خاص در راهپیمایی 22 بهمن قم/مرگ بر آمریکا و اسرائیل ما در ۲ دهه آینده محقق می‌شود

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
دستگیری ملی پوش والیبال به جرم قتل

بنابر منابع خبری شهر ایندیانا آمریکا، پلیس در طی گزارشی از دستگیری و بازداشت بازیکن ملی پوش و نام دار والیبال جوانان به جرم قتل دوست خود خبر داد. پس از حضور ماموران پلیس بر سر صحنه قتل جوانی ۱۸ ساله، دوست او برای پاره‌ای از توضیحات که به نفع خود باشد، به دروغ خودکشی او را اعلام کرد و گفت که او خودش سلاح را برداشته و به سرش شلیک کرده است. ️اگرچه ماموران متوجه سلاح گرم در دست راست مقتول شدند، اما، چون در صحبت‌های شاهد اصلی ضد و نقیص‌هایی وجود داشت، آن‌ها او را تحت بازجویی خود در آوردند که در نهایت به جرم خود اعتراف کرد. /ایران آنلاین

حضور مردم در هوای بارانی و سرد مسئولیت سنگینی بر دوش مسئولان می‌گذارد

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: حضور امروز مردم در این هوای بارانی و سرد هم جای افتخار دارد و هم مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش ما مسئولان می‌گذارد. این ملت شایسته خدمت گزاری هستند. با وجود مشکلات اقتصادی مردم پای کار آمده اند و دشمنان هم برنامه ریزی کرده اند که مردم در صحنه نباشند. دیدیم جان بولتون آن حرف مزخرف را زد که مرددم ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید، اما مردم باز در صحنه هستند، یعنی مردم از اصل انقلاب حمایت می‌کنند. در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید کارآمدی نظام را افزایش دهیم. در برخی بخش‌ها دچار ناکارآمدی هستیم و باید این مشکل را حل کنیم.

ظریف: مهم‌ترین موفقیت انقلاب، اعطای حق رأی به مردم است

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در گفت: وگو با نشریه «نیویورکر» گفت: مهم‌ترین موفقیت انقلاب، اعطای حق رأی در امور داخلی و خارجی به مردم بوده است. مردم ما، چه با سیاست‌های دولت موافق باشند و چه نباشند، بر این باورند که در تعیین سرنوشت خود نقش دارند. اگر شرایط را با آرمان‌های ما مقایسه کنید، به آن هدف نرسیده‌ایم. اما اگر وضع را با واقعیت‌های امروز منطقه قیاس کنید، به گمانم نسبتاً عالی عمل کرده‌ایم. ما آشکارا ایده‌آل‌های بسیار بالاتری را چه از نظر امور داخلی و چه روابط خارجی در نظر داشتیم. جامعه آرمانی، جامعی است که نابرابری‌ها در آن حداقل باشد؛ این زمانی حاصل می‌شود که ایران بتواند با تکیه بر مردم و همکاری با بقیه دنیا، در جهت توسعه علم و فناوری گام بردارد. هدف، «تشکیل حکومتی بود که دو مؤلفه اسلام و جمهوریت، اسلام و دمکراسی را به صورت توأم داشته باشد.»

ترامپ قصد دارد دولت را دوباره تعطیل کند

رئیس جمهور آمریکا با انتشار توئیتی نوشت: "دموکرات‌ها با دیدن اعداد و ارقام اقتصادی بزرگ، بحران ویرجینیا و سخنرانی سالانه، هفته بدی را پشت سر گذاشتند. ️حالا با بدترین پیشنهادات ممکنی که به کمیته مرزی ارائه کرده‌اند، دیگر شکی برای من باقی نگذاشته‌اند که آن‌ها دوباره «تعطیلی دولت» را می‌خواهند. آن‌ها دنبال سوژه جدید می‌گردند! "

درآمد مالیاتی واردات خودرو ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود

بر اساس جداول بانک مرکزی، میزان درآمد‌های دولت برای پرداخت‌های هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در پایان آذرماه به رقم یک تریلیون و ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسید که از این رقم سهم درآمد‌های مالیاتی ۷۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و بقیه به سایر درآمد‌های دولت اختصاص دارد. تحقق این رقم مالیاتی اگرچه نیمی از درآمد یک تریلیون و ۴۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی مالیاتی دولت در سال ۹۷ را پوشش داده، اما هنوز از مصوب ۹ ماهه بودجه که یک تریلیون و ۷۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده، عقب است و انتظار می‌رود در سه ماه پایانی سال و با واریز مالیات شرکت ها، ارقام بودجه دولت محقق شود تا دولت برای پوشش هزینه‌های خود که بخش اعظم آن مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان دولت است، با کسری مواجه نباشد.

هجوم خرس‌های قطبی در روسیه و اعلام وضعیت اضطراری

با ورود ده‌ها خرس قطبی به سکونتگاه‌هایی در یک منطقه دورافتاده در روسیه، مقام‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند. مقام‌ها در مجمع‌الجزایر "نوایا زملیا" که محل زندگی چند هزار نفر است اعلام کردند که خرس‌ها در مواردی به ساکنان حمله کرده و وارد ساختمان‌های مسکونی و دولتی شده‌اند. /ایسنا

وارن: ترامپ به زندان می‌رود

الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست، که به تازگی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام کرده، گفت: تا سال ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ممکن است حتی دیگر رئیس جمهور نباشد. در واقع حتی ممکن است یک فرد آزاد نباشد. /باشگاه خبرنگاران

نقاشی‌های هیتلر فروش نرفت

پنج تابلو نقاشی که گفته می‌شود اثر آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی است در یک حراجی در آلمان به فروش نرفت. حراجی ویدلر قیمت پایه این نقاشی‌های آبرنگ را ۴۵ هزار یورو (۵۱ هزار دلار) تعیین کرده بود. این حراج در شهر نورنبرگ آلمان برگزار شد که در دوره هیتلر شاهد راهپیمایی‌های عظیم بود و بعدا فرماندهان و مقام‌های نازی در آن به اتهام جنایت جنگی محاکمه شدند. حراج آثار منسوب به هیتلر با اتهامات جعلی بودن آثار روبرو شد و شهردار نورنبورگ هم این اقدام را "بدسلیقگی" توصیف کرد. در این حراجی اشیاء دیگری هم به فروش گذاشته شده بود که گفته می‌شود متعلق به هیتلر بوده، از جمله یک گلدان و یک صندلی حصیری با نقش صلیب شکسته/ بی بی سی
 
مرگ بر آمریکا و اسرائیل ما در ۲ دهه آینده محقق می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی پیش از ظهر امروز در سخنرانی ویژه روز ۲۲ بهمن در جمع راهپیمایان اصفهانی اظهار داشت: خدا را شاکریم که نعمت هدایت دینی، ولایت، انقلاب اسلامی، امت با استقامت را به ما داد. نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ما امروز مجدد پیمان وفاداری با رهبرمان بستیم تا سختی‌ها را تحمل کنیم و هرگز سنگر انقلاب اسلامی را خالی نکنیم، ما نمی‌گذاریم فتنه‌گران فتنه‌های گذشته را تکرار کنند. حاجی صادقی خاطرنشان کرد: پیام این امت به آمریکا، اسرائیل و عربستان این است که تا مرگ شما ایستاده‌ایم و هرگز کوتاه نمی‌آییم، بمب اتمی که شما از آن می‌ترسید بمب اتم ملت ایران، استقامت، علوی و حسینی این امت است که به قدرت الهی کاخ شما را بر سر شما ویران می‌کنند، این مرگ بر آمریکا و اسرائیل ما در ۲ دهه آینده محقق می‌شود.

روایت ضرغامی از گفت‌وگوی وزرا و رهبری درباره FATF
 
ضرغامی مردم را دارای مشکلات دانست و تصریح کرد: فضای مجازی را نباید برای بی بند و باری خواست، باید از این فضا برای رساندن کالا‌های اساسی برای مردم استفاده کرد، ایستادن در صف گوشت در هوای سرد در این روز‌ها شان مردم ایران نیست، این مشکلات ارتباطی به تحریم‌ها ندارد. وی ادامه داد: برخی در بیت المال غوطه می‌خورند و کاخ‌ها را می‌سازند، ولی خود را خادم در نظام جمهوری اسلامی می‌نامند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی از وزرا نامه سرگشاده در خصوص FATF به رهبر معظم انقلاب بنویسند، مقام معظم رهبری از آن‌ها پرسیدند که آیا پذیرش این کنوانسیون مشکلی را حل می‌کند، آن وزرا پاسخ دادند که نه، پیوستن به FATF مشکلی را حل نمی‌کند. ضرغامی سابقه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ۴۰ سال دانست و تصریح کرد: برخی از افرادی که اکنون در دولت قرار دارند، در دولت پیشین می‌گفتند که ۹۰ درصد مشکلات مرتبط به مدیریت است و تاثیر تحریم‌ها ۱۰ درصد است.

شعار‌های تفرقه‌افکن در قم با وجود توصیه رهبر معظم انقلاب

با وجود توصیه صریح چند روز قبل مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ۲۲ بهمن روز تسویه حساب جناحی با مسئولان نیست، اما عده‌ای محدود اقدام به سردادن شعار‌های تفرقه‌افکنانه در قم کردند. از جمله شعار‌های تفرقه‌افکنانه این جماعت تندرو که به صورت دست‌نوشته دیده می‌شد این بود که با کنایه به تکیه کلام رئیس جمهور (علی برکت الله) نوشته شده بود: (مردم در مسیر انقلابند، ماشاالله آقایان به فکر بخور بخورند، علی برکت الله)؛ همچنین در یک دست نوشته دیگر با کنایه به رئیس مجلس شورای اسلامی و لغو سخنرانی او در شهر کرج نوشته شده بود: (کرجی‌ها شاخ شکستند دهان فتنه بستند). برخی دیگر از دست‌نوشته‌ها که حاوی شعار‌های کنایه‌آمیز و توهین آمیز بود عبارتند از: (این منطق رئیسه گرونی که مهم نیست)، (fatf پالرمو خیانتی دیگر است)، (ای آنکه تو عامل گرانی تا عید خدا کند که نمانی)، (ملت ما نجیب است وزیر به فکر جیب است)، (ملت شده بدنام، گور پدر برجام) و (کی گفته برجام بده گوشت کیلویی یکصده).

رئیسی: اگر قرار است با امضای FATF مشکلات اقتصادی حل نشود چه فایده‌ای برای مردم دارد؟

سید ابراهیم رئیسی: برخی بیان می‌کنند که اگر بخواهیم در این پیمان‌ها بهانه دست دشمن ندهیم باید این قرارداد‌ها و کنوانسیون‌ها را امضا کنیم. چه کسی تضمین می‌کند که اگر امضا شد، بهانه دشمن تمام شود؟ مگر مساله هسته‌ای بهانه دشمن نبود؟ بعد از آن مساله موشکی و حقوق بشر را مطرح کردند. چه کسی تضمین می‌کند دشمن با بهانه کردن مسائل بعد همچنان به دشمنی خود ادامه ندهد؟ بیان می‌کنند ما تضمین نمی‌کنیم که با امضای آن‌ها مشکلات اقتصادی حل شود، اگر قرار است حل نشود، قرار است امضای آن‌ها چه ثمره‌ای برای ملت ایران داشته باشد؟ رئیسی اضافه کرد: باید افرادی که این کنوانسیون‌ها را دنبال می‌کنند و می‌گویند با پیش‌شرط تضمین می‌کنیم که شرط‌های ایران عملی شود، سوال ما این است که ما قانون داخلی تصویب کردیم، در قانون داخلی آمده که در قانون مبارزه با تروریسم، سازمان‌های آزادیبخش مستثنی هستند که برای رهایی از ظلم و ستم در کشور خود قیام کنند. تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: FATF اطلاعیه و بیانیه داد که ما این پیش‌شرط را نمی‌پذیریم و بیان کردند که در قانون داخلی باید این قید را حذف کنید. دولت پیشنهاد و مجلس اصلاح کرد، اینگونه که اگر بر اساس قانون اساسی و مصادیقی که شورای عالی امنیت ملی تعیین می‌کند، جریان‌هایی مصوب شد، آن‌ها استثنا هستند.FATF بیانیه بعدی را داد که اعلام کردیم نباید هیچ قید و شریط در قانون داخلی بخورد.

کلید حل مشکلات از نظر ضرغامی

عزت‌الله ضرغامی با انتشار عکسی از خود در حین سخنرانی در توئیتی نوشت: کلید حل مشکلات مردم، بازگشت به ارزش‌های سال ۵۷، قطع امید از دشمنان قسم خورده و اتکا به ظرفیت‌های عظیم داخلی است. در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن ۹۷ (سمنان)
 
فرمانده ناجا: هیچ اتفاق امنیتی در تهران پیش نیامد
 
فرمانده ناجا، ضمن تشکر از سردار " رحیمی " و همکارانش در مجموعه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شما، هیچ اتفاق امنیتی در تهران پیش نیامد ان شاءالله این آمادگی و هوشیاری کماکان تا پایان سال حفظ شود.وی ادامه داد: همان مردمی که بیشترین فشار اقتصادی بر روی دوش آنهاست در راهپیمایی امسال شرکت کردند و دست از نظام و رهبری خود بر نداشته اند و نفرتشان نیز هر روز به دشمنان این نظام به ویژه آمریکا بیشتر شده است. در این میان هوشیاری تمامی نیرو‌های انتظامی و امنیتی یکی از دلخوشی‌های این مردم است که همیشه قدردان آن بوده و هستند و این یک افتخار و شاید بالاترین افتخار برای بنده و شماست.سردار اشتری در خاتمه خاطرنشان کرد: خدا را باید شاکر باشیم که خدمتگزار این مردم هستیم و وظیفه داریم تا بیشترین خدمت را به این عزیزان انجام دهیم.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*